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BGG랭킹
BGG전체 : 19416
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.75 / 5
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디자이너
Michael Schacht
-
아티스트
Design/Main, Michael Schacht
-
인원
게임 소개
테마
이 간단한 카드 게임에서 시카고 시대의 조직폭력배들은 훔친 전리품으로 가득 찬 서류 가방을 가지고 달아나려고 한다. 하지만 조심해요, 그 가방들 중 일부는 폭발할지도 몰라요...
게임의 조준
값이 높은 "폭발 카드"를 수집하여 가장 많은 포인트를 수집합니다.
게임플레이
각각 1~8 사이의 값을 가진 4개의 카드 세트가 있습니다. 각 플레이어는 한 가지 색의 세트를 받는다.
폭발물 카드에는 한쪽 면에는 1~8의 양수 값이 적힌 서류 가방, 다른 면에는 1~8의 음수 값이 적힌 폭탄이 그려져 있다. 그들은 섞이고 긍정적인 측면 위로, 플레이어 수+1과 같은 다수의 폭발 카드가 펼쳐집니다. 나머지 폭발물 카드는 따로 둔다.
선수들은 가능한 한 많은 긍정적인 폭발 카드를 얻으려고 노력한다. 그들은 차례로 그들의 숫자 카드들 중 하나를 폭발물 카드들 앞에 놓는다. 각 폭발물 카드에 가장 높은 총계를 기록한 사람이 그 카드를 받게 됩니다.
카드 배치 규칙:
자신의 카드 중 하나에서 직접 다른 카드를 재생할 수 없습니다.
각 번호는 폭발 카드당 한 번만 재생할 수 있습니다. 즉, 다른 플레이어가 이미 폭발 카드에 4를 플레이한 경우 동일한 폭발 카드에 4를 플레이할 수 없습니다.
8은 예외이다; 하나의 폭발 카드에 8을 몇 개나 넣을 수 있는지에 대한 제한은 없다.
폭발성 카드에 이미 7장의 숫자 카드가 있으면 8번째 카드를 추가하여 폭파할 수 있습니다. 그런 다음 폭발 카드를 서류 가방 쪽에서 폭탄 쪽으로 돌리고, 그 카드를 이긴 플레이어는 대신 마이너스 포인트를 얻는다.
모든 선수들이 카드를 다 치면 라운드가 끝납니다. 각 폭발성 카드의 카드 값은 합산되며, 마지막 연속 카드는 소유자에게 2포인트를 추가로 적립한다. 한 행에서 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 해당 폭발 카드를 획득합니다.
플레이어들은 그들의 숫자 카드를 되찾고 새로운 폭발 카드로 새로운 라운드가 시작된다.
모든 폭발성 카드가 사라지거나 다음 라운드를 시작할 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
선수들은 그들의 모든 긍정적이고 부정적인 폭발 카드로부터 점수를 합산한다. 총합이 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
이 간단한 카드 게임에서 시카고 시대의 조직폭력배들은 훔친 전리품으로 가득 찬 서류 가방을 가지고 달아나려고 한다. 하지만 조심해요, 그 가방들 중 일부는 폭발할지도 몰라요...
게임의 조준
값이 높은 "폭발 카드"를 수집하여 가장 많은 포인트를 수집합니다.
게임플레이
각각 1~8 사이의 값을 가진 4개의 카드 세트가 있습니다. 각 플레이어는 한 가지 색의 세트를 받는다.
폭발물 카드에는 한쪽 면에는 1~8의 양수 값이 적힌 서류 가방, 다른 면에는 1~8의 음수 값이 적힌 폭탄이 그려져 있다. 그들은 섞이고 긍정적인 측면 위로, 플레이어 수+1과 같은 다수의 폭발 카드가 펼쳐집니다. 나머지 폭발물 카드는 따로 둔다.
선수들은 가능한 한 많은 긍정적인 폭발 카드를 얻으려고 노력한다. 그들은 차례로 그들의 숫자 카드들 중 하나를 폭발물 카드들 앞에 놓는다. 각 폭발물 카드에 가장 높은 총계를 기록한 사람이 그 카드를 받게 됩니다.
카드 배치 규칙:
자신의 카드 중 하나에서 직접 다른 카드를 재생할 수 없습니다.
각 번호는 폭발 카드당 한 번만 재생할 수 있습니다. 즉, 다른 플레이어가 이미 폭발 카드에 4를 플레이한 경우 동일한 폭발 카드에 4를 플레이할 수 없습니다.
8은 예외이다; 하나의 폭발 카드에 8을 몇 개나 넣을 수 있는지에 대한 제한은 없다.
폭발성 카드에 이미 7장의 숫자 카드가 있으면 8번째 카드를 추가하여 폭파할 수 있습니다. 그런 다음 폭발 카드를 서류 가방 쪽에서 폭탄 쪽으로 돌리고, 그 카드를 이긴 플레이어는 대신 마이너스 포인트를 얻는다.
모든 선수들이 카드를 다 치면 라운드가 끝납니다. 각 폭발성 카드의 카드 값은 합산되며, 마지막 연속 카드는 소유자에게 2포인트를 추가로 적립한다. 한 행에서 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 해당 폭발 카드를 획득합니다.
플레이어들은 그들의 숫자 카드를 되찾고 새로운 폭발 카드로 새로운 라운드가 시작된다.
모든 폭발성 카드가 사라지거나 다음 라운드를 시작할 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
선수들은 그들의 모든 긍정적이고 부정적인 폭발 카드로부터 점수를 합산한다. 총합이 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
Theme
In this simple card game players are Chicago era mobsters trying to make off with briefcases full of stolen loot. But careful, some of those briefcases might explode...
Aim of the game
Collecting the most points by collecting "explosive cards" with high values.
Game play
There are four sets of 8 cards, each with values from 1-8. Each player gets a set of one colour.
The explosive cards show briefcases with positive values from 1-8 on one side, and bombs with negative values from 1-8 on the other side. They are shuffled and a number of explosive cards equal to the number of players plus one are laid out, positive side up. The remaining explosive cards are set aside.
Players try to win as many positive explosive cards as possible. They take turns placing one of their number cards in front of one of the explosive cards. Whoever places the highest total on each explosive cards gets to take that card.
Rules for card placement:
You cannot play another card directly on top of one of your own cards.
Each number can only be played once per explosive card, i.e. if another player has already played the 4 on an explosive card, you cannot play a 4 on the same explosive.
8 is an exception; there is no restriction on how many 8s can be played on one explosive card.
If there are already 7 number cards on an explosive card, a player can blow it up by adding an 8th card. The explosive card is then turned from its briefcase side to the bomb side, and the player who wins it gets negative points instead.
A round ends when all players have played all their cards. Card values on each explosive card are added up, with the last card in a row earning its owner an extra two points. The player with the most points in one row wins that explosive card.
Players get back their number cards and a new round starts with new explosive cards.
The game ends when all explosive cards are gone or there aren't enough left to start another round.
Players add up the points from all their positive and negative explosive cards. The player with the highest total wins the game.
In this simple card game players are Chicago era mobsters trying to make off with briefcases full of stolen loot. But careful, some of those briefcases might explode...
Aim of the game
Collecting the most points by collecting "explosive cards" with high values.
Game play
There are four sets of 8 cards, each with values from 1-8. Each player gets a set of one colour.
The explosive cards show briefcases with positive values from 1-8 on one side, and bombs with negative values from 1-8 on the other side. They are shuffled and a number of explosive cards equal to the number of players plus one are laid out, positive side up. The remaining explosive cards are set aside.
Players try to win as many positive explosive cards as possible. They take turns placing one of their number cards in front of one of the explosive cards. Whoever places the highest total on each explosive cards gets to take that card.
Rules for card placement:
You cannot play another card directly on top of one of your own cards.
Each number can only be played once per explosive card, i.e. if another player has already played the 4 on an explosive card, you cannot play a 4 on the same explosive.
8 is an exception; there is no restriction on how many 8s can be played on one explosive card.
If there are already 7 number cards on an explosive card, a player can blow it up by adding an 8th card. The explosive card is then turned from its briefcase side to the bomb side, and the player who wins it gets negative points instead.
A round ends when all players have played all their cards. Card values on each explosive card are added up, with the last card in a row earning its owner an extra two points. The player with the most points in one row wins that explosive card.
Players get back their number cards and a new round starts with new explosive cards.
The game ends when all explosive cards are gone or there aren't enough left to start another round.
Players add up the points from all their positive and negative explosive cards. The player with the highest total wins the game.
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