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BGG랭킹
BGG전체 : 6577
ABSTRACTS : 274
FAMILYGAMES : 1775 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Néstor Romeral Andrés
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아티스트
Raven Cornelius, Tomasz Larek, Dennis Lohausen, Néstor Romeral Andrés
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인원
게임 소개
슈가 글라이더는 2명에서 4명의 플레이어를 위한 보드게임입니다. 각 경기는 약 20분 정도 지속된다. 각 플레이어는 사탕글라이더를 가지고 있는데, 사탕글라이더는 나뭇가지에서 가지로 뛰어다니면서 가능한 한 많은 과일을 모아야 한다.
슈가 글라이더는 과즙이 많은 음식을 좋아하는 작은 유대류입니다. 이름에서 알 수 있듯이, 하늘 다람쥐처럼 공중을 활공할 수 있다.
구성 요소들
- 61개의 세포가 있는 나무를 묘사한 판자.
- 다른 색깔의 슈가글라이더 4개.
- 푸드타일은 과일 1개, 과일 2개, 과일 3개, 과일 4개, 큰 과일 1개(점수 5점) 5종 60개입니다.
- 휴대 케이스.
게임 준비
각 플레이어는 플레이어 색상을 선택하고 해당하는 슈가글라이더를 가져갑니다.
가운데 공간을 비워둔 상태에서 60개의 타일을 트리의 다른 60개 공간까지 공간당 하나씩 무작위로 배포합니다.
화이트는 하얀 과일(값 1 타일)이 있는 공간을 선택하고 그 위에 슈가글라이더를 놓는 것으로 시작합니다. 그 공간의 타일은 그의 ‘jump 타일’가 될 것입니다. 다시, 다른 선수들도 똑같이 한다.
이제 게임을 시작할 수 있습니다. 흰색이 먼저 연주한다.
게임 규칙
그 경기는 시계 반대 방향으로 돌아가며 진행된다. 당신의 차례에, 당신은 당신의 슈가 글라이더를 뛰게 하거나 혹은 잠깐의 무기력한 상태에 놓여야 한다.
점프
당신의 슈가 글라이더를 당신의 ‘jump tile’와 같은 몇 칸의 일직선으로 옮기세요. 슈가글라이더 아래에 타일이 없다면 예비타일을 사용해야 한다. 보라색 과일은 5개의 움직임 포인트로 계산됩니다.
그런 다음 방금 사용한 ‘jump tile’를 가져다가 얼굴 위로 향하게 옆에 붙입니다. 여기는 당신의 ‘ reserve’입니다. 만약 당신이 당신의 슈가 글라이더 아래에 ‘jump tile’가 없어서 당신의 예비타일을 사용해야 한다면, 이 타일을 게임 케이스에 버리세요; 그것은 나머지 게임 동안 다시 사용될 수 없습니다.
슈가 글라이더가 착지한 타일(있는 경우)은 새로운 ‘jump 타일’입니다.
예외:
- 슈가 글라이더는 나무 밖으로 뛰어내릴 수 없습니다.
- 중앙 공간에 앉아 있는 슈가글라이더는 보드의 어떤 공간으로도 점프할 수 있다.
- 슈가글라이더는 다른 슈가글라이더를 통과해서 움직일 수 없습니다.
예: Anna는 그녀의 슈가글라이더를 점프하게 하고 싶지만, 그녀의 슈가글라이더 아래에 ‘jump tile’가 없습니다. 그녀는 저장소에서 ‘2’를 사용하고, 슈가 글라이더를 일직선으로 2칸 옮기고, 케이스에 사용된 타일을 버린다.
TORPOR
슈가글라이더를 움직이지 마세요. 슈가글라이더 아래에서 ‘jump tile’를 가져와서 당신의 예비량에 추가하세요.
게임 끝
게임은 모든 슈가 글라이더들이 연속해서 무기력한 상태에 있거나 타일이 바닥나거나 둘 중 먼저 발생하는 경우 종료된다.
각 플레이어는 자신의 리저브에 있는 타일의 값을 합산합니다(보라색 타일은 5점으로 계산됨). 가장 높은 점수가 승리합니다. 동점일 경우에는 다시 플레이하세요.
2인용 모델
더 짧은 2인용 게임의 경우 보라색 과일 타일과 서로 다른 값의 3개 타일을 버립니다. 그리고 안쪽 보드에서 연주하세요.
슈가 글라이더는 과즙이 많은 음식을 좋아하는 작은 유대류입니다. 이름에서 알 수 있듯이, 하늘 다람쥐처럼 공중을 활공할 수 있다.
구성 요소들
- 61개의 세포가 있는 나무를 묘사한 판자.
- 다른 색깔의 슈가글라이더 4개.
- 푸드타일은 과일 1개, 과일 2개, 과일 3개, 과일 4개, 큰 과일 1개(점수 5점) 5종 60개입니다.
- 휴대 케이스.
게임 준비
각 플레이어는 플레이어 색상을 선택하고 해당하는 슈가글라이더를 가져갑니다.
가운데 공간을 비워둔 상태에서 60개의 타일을 트리의 다른 60개 공간까지 공간당 하나씩 무작위로 배포합니다.
화이트는 하얀 과일(값 1 타일)이 있는 공간을 선택하고 그 위에 슈가글라이더를 놓는 것으로 시작합니다. 그 공간의 타일은 그의 ‘jump 타일’가 될 것입니다. 다시, 다른 선수들도 똑같이 한다.
이제 게임을 시작할 수 있습니다. 흰색이 먼저 연주한다.
게임 규칙
그 경기는 시계 반대 방향으로 돌아가며 진행된다. 당신의 차례에, 당신은 당신의 슈가 글라이더를 뛰게 하거나 혹은 잠깐의 무기력한 상태에 놓여야 한다.
점프
당신의 슈가 글라이더를 당신의 ‘jump tile’와 같은 몇 칸의 일직선으로 옮기세요. 슈가글라이더 아래에 타일이 없다면 예비타일을 사용해야 한다. 보라색 과일은 5개의 움직임 포인트로 계산됩니다.
그런 다음 방금 사용한 ‘jump tile’를 가져다가 얼굴 위로 향하게 옆에 붙입니다. 여기는 당신의 ‘ reserve’입니다. 만약 당신이 당신의 슈가 글라이더 아래에 ‘jump tile’가 없어서 당신의 예비타일을 사용해야 한다면, 이 타일을 게임 케이스에 버리세요; 그것은 나머지 게임 동안 다시 사용될 수 없습니다.
슈가 글라이더가 착지한 타일(있는 경우)은 새로운 ‘jump 타일’입니다.
예외:
- 슈가 글라이더는 나무 밖으로 뛰어내릴 수 없습니다.
- 중앙 공간에 앉아 있는 슈가글라이더는 보드의 어떤 공간으로도 점프할 수 있다.
- 슈가글라이더는 다른 슈가글라이더를 통과해서 움직일 수 없습니다.
예: Anna는 그녀의 슈가글라이더를 점프하게 하고 싶지만, 그녀의 슈가글라이더 아래에 ‘jump tile’가 없습니다. 그녀는 저장소에서 ‘2’를 사용하고, 슈가 글라이더를 일직선으로 2칸 옮기고, 케이스에 사용된 타일을 버린다.
TORPOR
슈가글라이더를 움직이지 마세요. 슈가글라이더 아래에서 ‘jump tile’를 가져와서 당신의 예비량에 추가하세요.
게임 끝
게임은 모든 슈가 글라이더들이 연속해서 무기력한 상태에 있거나 타일이 바닥나거나 둘 중 먼저 발생하는 경우 종료된다.
각 플레이어는 자신의 리저브에 있는 타일의 값을 합산합니다(보라색 타일은 5점으로 계산됨). 가장 높은 점수가 승리합니다. 동점일 경우에는 다시 플레이하세요.
2인용 모델
더 짧은 2인용 게임의 경우 보라색 과일 타일과 서로 다른 값의 3개 타일을 버립니다. 그리고 안쪽 보드에서 연주하세요.
Sugar Gliders is a board game for two to four players. Each game lasts around 20 minutes. Each player has a sugar glider, that has to collect as many fruits as possible by jumping from branch to branch.
The sugar glider is a small marsupial that loves nectarous foods. As its name suggests, it’s capable of gliding through the air, much like a flying squirrel.
COMPONENTS
- A board depicting a tree with 61 cells.
- 4 sugar gliders in different colours.
- 60 food tiles in 5 types: 1 fruit, 2 fruits, 3 fruits, 4 fruits, 1 big fruit (5 points).
- A carrying case.
GAME PREPARATION
Each player chooses a player color and takes the corresponding sugar glider.
Leaving the center space empty, randomly distribute the 60 tiles face-up to the 60 other spaces on the tree, 1 per space.
White starts by choosing any space with a white fruit (value 1 tile), and placing his sugar glider on it. The tile in that space will be his ‘jumping tile’. In turn, the other players do the same.
The game can start now. White plays first.
GAME RULES
The game is played in turns, counterclockwise. On your turn, you must either make your sugar glider jump or go into a brief state of torpor:
JUMP
Move your sugar glider in a straight line a number of spaces equal to your ‘jumping tile’ (this means one space in the first turn). If you have no ‘jumping tile’ underneath your sugar glider, you must use one from your reserve. Notice that purple fruits count as 5 movement points.
Then you take the ‘jumping tile’ that you just used, and put it beside yourself face-up. This is your ‘reserve’. If you had no ‘jumping tile’ underneath your sugar glider and had to use a tile from your reserve, discard this tile to the game case; it cannot be used again for the rest of the game.
The tile on which your sugar glider has landed (if any) is your new ‘jumping tile’.
Exceptions:
- The sugar gliders cannot jump outside the tree.
- A sugar glider sitting in the center space can jump to any space on the board by spending any tile from his reserve (no need to match the length of the jump).
- A sugar glider cannot move through another sugar glider.
Example: Anna wishes to make her sugar glider jump, but there is no ‘jumping tile’ underneath her sugar glider. She uses a ‘2’ from her reserve, moves the sugar glider 2 spaces in a straight line, and discards the tile she’s used to the case.
TORPOR
You don’t move your sugar glider. Take the ‘jumping tile’ from underneath your sugar glider (if there is one), and add it to your reserve.
GAME END
The game ends when all the sugar gliders are consecutively in a state of torpor, or when the tree runs out of tiles, whichever happens first.
Each player sums the values of the tiles in his reserve (purple tiles count as 5 points). Highest score wins. In case of a tie, play again.
VARIANT FOR 2 PLAYERS
For shorter 2-player games, discard all the purple fruit tiles and 3 tiles of each other value. Then play on the inner board.
The sugar glider is a small marsupial that loves nectarous foods. As its name suggests, it’s capable of gliding through the air, much like a flying squirrel.
COMPONENTS
- A board depicting a tree with 61 cells.
- 4 sugar gliders in different colours.
- 60 food tiles in 5 types: 1 fruit, 2 fruits, 3 fruits, 4 fruits, 1 big fruit (5 points).
- A carrying case.
GAME PREPARATION
Each player chooses a player color and takes the corresponding sugar glider.
Leaving the center space empty, randomly distribute the 60 tiles face-up to the 60 other spaces on the tree, 1 per space.
White starts by choosing any space with a white fruit (value 1 tile), and placing his sugar glider on it. The tile in that space will be his ‘jumping tile’. In turn, the other players do the same.
The game can start now. White plays first.
GAME RULES
The game is played in turns, counterclockwise. On your turn, you must either make your sugar glider jump or go into a brief state of torpor:
JUMP
Move your sugar glider in a straight line a number of spaces equal to your ‘jumping tile’ (this means one space in the first turn). If you have no ‘jumping tile’ underneath your sugar glider, you must use one from your reserve. Notice that purple fruits count as 5 movement points.
Then you take the ‘jumping tile’ that you just used, and put it beside yourself face-up. This is your ‘reserve’. If you had no ‘jumping tile’ underneath your sugar glider and had to use a tile from your reserve, discard this tile to the game case; it cannot be used again for the rest of the game.
The tile on which your sugar glider has landed (if any) is your new ‘jumping tile’.
Exceptions:
- The sugar gliders cannot jump outside the tree.
- A sugar glider sitting in the center space can jump to any space on the board by spending any tile from his reserve (no need to match the length of the jump).
- A sugar glider cannot move through another sugar glider.
Example: Anna wishes to make her sugar glider jump, but there is no ‘jumping tile’ underneath her sugar glider. She uses a ‘2’ from her reserve, moves the sugar glider 2 spaces in a straight line, and discards the tile she’s used to the case.
TORPOR
You don’t move your sugar glider. Take the ‘jumping tile’ from underneath your sugar glider (if there is one), and add it to your reserve.
GAME END
The game ends when all the sugar gliders are consecutively in a state of torpor, or when the tree runs out of tiles, whichever happens first.
Each player sums the values of the tiles in his reserve (purple tiles count as 5 points). Highest score wins. In case of a tie, play again.
VARIANT FOR 2 PLAYERS
For shorter 2-player games, discard all the purple fruit tiles and 3 tiles of each other value. Then play on the inner board.
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