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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jo Walton, Ken Walton
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임플레이가 동일한 6가지 게임 시리즈:
용의 동굴 속으로 (환상);
버려진 예배당 안으로 (공포);
카펠라의 영역으로 (과학소설);
어둠의 대륙 속으로 (빅토리아의 모험)
사랑하는 애인에게 (로맨스)
드림 센터로 (비현실주의) 들어갑니다.
각각 A4장 카드스톡이 담긴 지퍼백에 담겨 나온다. 게임을 만들려면 200장의 카드를 잘라내야 합니다. 그 규칙은 카드 스톡의 반을 차지한다.
시작하기 전에 카드를 섞은 다음 게임에 사용할 덱의 크기를 선택하십시오. 200장 모두 매우 긴 경기를 할 수 있으며, 마조히스트 외에는 권장되지 않는다. 가장 짧은 변형은 단순히 처음 6장의 카드를 사용하는 것이다. 그들은 또한 50장과 100장의 예상 경기 시간을 제공한다.
게임 플레이는 원스 어폰 어 타임(Once Upon a Time)을 연상시킨다. """는 없습니다.그러나 Happy Ever After&Quot; 카드: 당신은 당신의 첫 손에서 끝 카드로 카드를 선택한다. 카드에는 주로 개별 장르와 관련된 문구나 한 단어가 적혀 있다. 당신의 차례에, 당신은 하나의 카드를 플레이하고, 그것을 스토리에 엮고, 그리고 나서 추첨 더미에서 카드를 뽑는다. 그 다음 플레이는 다음 플레이어에게 전달되며, 다음 플레이어도 같은 방식으로 진행합니다. 플레이어들은 당신의 입력을 야유하고 야유할 수 있는데, 이 경우 당신은 그것을 다시 해야 한다. 이 게임은 확실히 경쟁보다는 스토리의 질에 더 관심이 있다.
사실, 승리 조건이 매우 과소평가되어 있다. 추첨이 끝나고 마지막 카드를 플레이한 후, 이야기를 잘 풀어나갈 수 있다면(동료들로부터 경멸을 받지 않고) 엔딩 카드를 플레이할 수 있습니다. 그러면 게임에서 이기지만, 게임(이야기)은 모든 사람이 카드를 다 쓸 때까지 끝나지 않습니다!
확실히 경쟁력 있는 선수들에게 이 게임들은 게임이라기보다는 취미에 가깝다.
디자이너들은 또한 우주에서의 로맨스나 판타지 공포와 같은 데크를 혼합하기 위한 옵션들을 나열한다.
용의 동굴 속으로 (환상);
버려진 예배당 안으로 (공포);
카펠라의 영역으로 (과학소설);
어둠의 대륙 속으로 (빅토리아의 모험)
사랑하는 애인에게 (로맨스)
드림 센터로 (비현실주의) 들어갑니다.
각각 A4장 카드스톡이 담긴 지퍼백에 담겨 나온다. 게임을 만들려면 200장의 카드를 잘라내야 합니다. 그 규칙은 카드 스톡의 반을 차지한다.
시작하기 전에 카드를 섞은 다음 게임에 사용할 덱의 크기를 선택하십시오. 200장 모두 매우 긴 경기를 할 수 있으며, 마조히스트 외에는 권장되지 않는다. 가장 짧은 변형은 단순히 처음 6장의 카드를 사용하는 것이다. 그들은 또한 50장과 100장의 예상 경기 시간을 제공한다.
게임 플레이는 원스 어폰 어 타임(Once Upon a Time)을 연상시킨다. """는 없습니다.그러나 Happy Ever After&Quot; 카드: 당신은 당신의 첫 손에서 끝 카드로 카드를 선택한다. 카드에는 주로 개별 장르와 관련된 문구나 한 단어가 적혀 있다. 당신의 차례에, 당신은 하나의 카드를 플레이하고, 그것을 스토리에 엮고, 그리고 나서 추첨 더미에서 카드를 뽑는다. 그 다음 플레이는 다음 플레이어에게 전달되며, 다음 플레이어도 같은 방식으로 진행합니다. 플레이어들은 당신의 입력을 야유하고 야유할 수 있는데, 이 경우 당신은 그것을 다시 해야 한다. 이 게임은 확실히 경쟁보다는 스토리의 질에 더 관심이 있다.
사실, 승리 조건이 매우 과소평가되어 있다. 추첨이 끝나고 마지막 카드를 플레이한 후, 이야기를 잘 풀어나갈 수 있다면(동료들로부터 경멸을 받지 않고) 엔딩 카드를 플레이할 수 있습니다. 그러면 게임에서 이기지만, 게임(이야기)은 모든 사람이 카드를 다 쓸 때까지 끝나지 않습니다!
확실히 경쟁력 있는 선수들에게 이 게임들은 게임이라기보다는 취미에 가깝다.
디자이너들은 또한 우주에서의 로맨스나 판타지 공포와 같은 데크를 혼합하기 위한 옵션들을 나열한다.
A series of six different games, all with the same gameplay:
Into the Dragon's Cave (fantasy);
Into the Deserted Chapel (horror);
Into the Domain of Capella (science fiction);
Into the Dark Continent (Victorian adventure);
Into the Dear Caress (romance);
Into the Dream Centre (surrealism).
Each of them come in a ziplock bag with A4 sheets of cardstock. You have to cut out the 200 cards to create the game. The rules take up half a single sheet of the cardstock.
Before beginning, shuffle the cards and then choose the size of the deck used in the game. All 200 cards would make for a very long game and is not recommended except for masochists. The shortest variant is simply to use the initial six cards dealt you and no more. They also give estimated playing times for 50 and 100 cards.
Game play is reminiscent of Once Upon a Time. There are no "Happy Ever After" cards, however: you choose a card from your initial hand to be your ending card. The cards have phrases or single words on them, largely relevant to the individual genre. On your turn, you play a single card, weave it into the story, and then draw a card from the draw pile. Play then passes to the next player, who does the same. Players may boo and heckle your input, in which case you have to do it over. This game is definitely concerned more with the quality of story than competition.
In fact, victory conditions are very understated. Once the draw deck is finished and you've played your last card, on your turn you may then play your ending card, provided you can work it into the story sufficiently well (without getting disdain from your fellow players). You then win the game, but the game (story) doesn't end until everyone has finished with their cards, also!
Clearly not for competitive players, these games are more a pastime than a game.
The designers also list options for mixing the decks: romance in space or fantasy horror, for example.
Into the Dragon's Cave (fantasy);
Into the Deserted Chapel (horror);
Into the Domain of Capella (science fiction);
Into the Dark Continent (Victorian adventure);
Into the Dear Caress (romance);
Into the Dream Centre (surrealism).
Each of them come in a ziplock bag with A4 sheets of cardstock. You have to cut out the 200 cards to create the game. The rules take up half a single sheet of the cardstock.
Before beginning, shuffle the cards and then choose the size of the deck used in the game. All 200 cards would make for a very long game and is not recommended except for masochists. The shortest variant is simply to use the initial six cards dealt you and no more. They also give estimated playing times for 50 and 100 cards.
Game play is reminiscent of Once Upon a Time. There are no "Happy Ever After" cards, however: you choose a card from your initial hand to be your ending card. The cards have phrases or single words on them, largely relevant to the individual genre. On your turn, you play a single card, weave it into the story, and then draw a card from the draw pile. Play then passes to the next player, who does the same. Players may boo and heckle your input, in which case you have to do it over. This game is definitely concerned more with the quality of story than competition.
In fact, victory conditions are very understated. Once the draw deck is finished and you've played your last card, on your turn you may then play your ending card, provided you can work it into the story sufficiently well (without getting disdain from your fellow players). You then win the game, but the game (story) doesn't end until everyone has finished with their cards, also!
Clearly not for competitive players, these games are more a pastime than a game.
The designers also list options for mixing the decks: romance in space or fantasy horror, for example.
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