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BGG랭킹
BGG전체 : 9275
ABSTRACTS : 373
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
6-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.83 / 5
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디자이너
Claude Leroy
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아티스트
Tom Delahaye
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인원
게임 소개
호키토에서, 당신은 상대편의 조각들을 지배하기를 원하며 아마도 당신 자신의 것! — 은 게임의 마지막에 당신에게 점수를 줄 귀중한 타워를 창조합니다.
각 플레이어는 18개의 &mdash, 각각 6개의 1, 2, 3개의 마크를 가지고 있으며, 한 명은 검은색, 다른 한 명은 흰색으로 되어 있다. 게임플레이는 6x6 보드에서 이루어지며, 설치를 위해, 여러분은 18개의 피스를 무작위로 보드의 절반에 펼칩니다. 흑인 선수가 시작합니다.
차례로, &mdash를 제어하는 조각이나 스택을 선택하고, 색상이 &mdash 위에 있으면 해당 조각/스택을 이동하여 같은 유형의 물건에 한 조각이 떨어지도록 합니다. 즉, 한 조각이 하나의 조각 위에 쌓여야 합니다. 맨 위 조각의 표시 수와 일치하는 이동 수를 사용하여 조각/스택을 1-3개의 점유된 공간으로 이동할 수 있습니다. 점유된 공간을 통과할 때 90º 각도로 조각/스택을 이동할 수 있으므로 2를 이동하는 조각/스택은 두 번째 점유된 공간으로 직교로 이동하거나 첫 번째 점유된 공간을 통과할 때 90º을 한 번 돌릴 수 있습니다.
더 많은 공간이 비워질수록 플레이어에게 열려 있는 이동 선택지가 줄어들고, 한 명이 움직일 수 없는 순간 게임이 종료된다. 각 플레이어는 자신이 통제하는 조각과 스택에 점수를 매긴다. 한 조각/스택의 값은 맨 위 조각에 있는 표시 수에 그 스택의 조각 수를 곱한 값으로, 한 조각 자체의 가치가 1-3 포인트밖에 되지 않는다는 것을 의미한다. 점수가 높은 사람이 이기는 거예요.
각 플레이어는 18개의 &mdash, 각각 6개의 1, 2, 3개의 마크를 가지고 있으며, 한 명은 검은색, 다른 한 명은 흰색으로 되어 있다. 게임플레이는 6x6 보드에서 이루어지며, 설치를 위해, 여러분은 18개의 피스를 무작위로 보드의 절반에 펼칩니다. 흑인 선수가 시작합니다.
차례로, &mdash를 제어하는 조각이나 스택을 선택하고, 색상이 &mdash 위에 있으면 해당 조각/스택을 이동하여 같은 유형의 물건에 한 조각이 떨어지도록 합니다. 즉, 한 조각이 하나의 조각 위에 쌓여야 합니다. 맨 위 조각의 표시 수와 일치하는 이동 수를 사용하여 조각/스택을 1-3개의 점유된 공간으로 이동할 수 있습니다. 점유된 공간을 통과할 때 90º 각도로 조각/스택을 이동할 수 있으므로 2를 이동하는 조각/스택은 두 번째 점유된 공간으로 직교로 이동하거나 첫 번째 점유된 공간을 통과할 때 90º을 한 번 돌릴 수 있습니다.
더 많은 공간이 비워질수록 플레이어에게 열려 있는 이동 선택지가 줄어들고, 한 명이 움직일 수 없는 순간 게임이 종료된다. 각 플레이어는 자신이 통제하는 조각과 스택에 점수를 매긴다. 한 조각/스택의 값은 맨 위 조각에 있는 표시 수에 그 스택의 조각 수를 곱한 값으로, 한 조각 자체의 가치가 1-3 포인트밖에 되지 않는다는 것을 의미한다. 점수가 높은 사람이 이기는 거예요.
In Hokito, you want to dominate the opponent's pieces — and possibly your own! — to create valuable towers that will score for you at game's end.
Each player has 18 pieces — six each with 1, 2, or 3 marks — with one player taking black pieces and the other white. Gameplay takes place on a 6x6 board, and to set up, you each spread your 18 pieces at random on your half of the board. The black player begins.
On a turn, choose a piece or a stack of more than one piece that you control — and you control a piece/stack if your color is on top — then move that piece/stack so that it lands on a something of the same type, i.e., a single piece needs to land on a single piece and a stack on a stack. You move the piece/stack orthogonally 1-3 occupied spaces, with the number of moves matching the number of marks on the topmost piece. You can move the piece/stack at a 90º angle when crossing an occupied space, so a piece/stack that moves 2 can move orthogonally to the second occupied space (as long as it's occupied with a piece/stack) or it can make a single 90º turn as it passes over the first occupied space.
As more spaces become empty, fewer movement options remain open to players, and as soon as any one player cannot move, the game ends. Each player then scores for the pieces and stacks they control. The value of a piece/stack is the number of marks on the topmost piece multiplied by the number of pieces in that stack, which means a piece on its own is worth only 1-3 points. Whoever has the higher score wins.
Each player has 18 pieces — six each with 1, 2, or 3 marks — with one player taking black pieces and the other white. Gameplay takes place on a 6x6 board, and to set up, you each spread your 18 pieces at random on your half of the board. The black player begins.
On a turn, choose a piece or a stack of more than one piece that you control — and you control a piece/stack if your color is on top — then move that piece/stack so that it lands on a something of the same type, i.e., a single piece needs to land on a single piece and a stack on a stack. You move the piece/stack orthogonally 1-3 occupied spaces, with the number of moves matching the number of marks on the topmost piece. You can move the piece/stack at a 90º angle when crossing an occupied space, so a piece/stack that moves 2 can move orthogonally to the second occupied space (as long as it's occupied with a piece/stack) or it can make a single 90º turn as it passes over the first occupied space.
As more spaces become empty, fewer movement options remain open to players, and as soon as any one player cannot move, the game ends. Each player then scores for the pieces and stacks they control. The value of a piece/stack is the number of marks on the topmost piece multiplied by the number of pieces in that stack, which means a piece on its own is worth only 1-3 points. Whoever has the higher score wins.
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