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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Gavan Brown, Matt Tolman
-
아티스트
Gavan Brown
-
인원
게임 소개
개요
Don’t Push Your Luck은 혈우병에 대한 플레이어 간의 토론을 유도하고, 그 조건을 가진 청소년들이 자신에게 가장 이익이 되는 결정을 내리는 방법을 배울 수 있도록 고안된 교육용 게임이다. 이 게임은 2-4명의 플레이어를 지원하며 45분 동안 진행됩니다. 게임에는 교육용 게임에서는 일반적으로 볼 수 없는 메커니즘이 포함되어 있으며, 그 효과는 참여(재미)를 통해 학습되고 있다. 청소년 친화적인 그래픽 디자인으로 접근성, 참여감, 놀이 욕구를 더욱 높인 것도 특징이다. Don't Push Your Luck은 가족 유로라는 가벼운 전략과 파티 게임의 재미있고 사회적인 탐험을 결합합니다.
저스트 어나더 데이
Don’t Push Your Luck의 각 플레이어는 혈우병 환자인 어린이가 가장 균형 잡힌 생활방식을 가지기 위해 경쟁하는 역할을 맡으며, 그들의 활동에 따르는 위험을 관리하려고 노력한다. 플레이어들은 위험과 보상의 균형을 유지해야 하는 끊임없는 도전에 직면하게 될 것이다. 경기는 3라운드에 걸쳐 진행되며, 각 라운드는 하루 종일 진행된다.
각 라운드가 시작되기 전에 무작위로 그려진 16장의 활동 카드로 둘러싸인 중앙 보드가 있다. 각 활동 카드는 정신, 사회, 감정 및 신체와 같은 특정 유형의 건강을 나타냅니다. 차례로, 플레이어들은 보드를 돌면서 활동 카드를 집어 자신의 영역에 놓습니다. 이것은 이 활동을 수행하는 그들을 나타냅니다. 예를 들어, 차례에 따라 “hockey” 활동 카드를 선택할 수 있습니다. 하키는 두 개의 물리적 아이콘을 제공합니다. 이 아이콘들은 나중에 보드 주변의 다양한 “stars”에서 “stars”를 얻는 데 사용됩니다. 게임이 끝날 때 가장 많은 &ldqu;stars”를 기록한 플레이어가 승자로 선언됩니다.
토론 유도
선수들은 하루 동안 자신이 선택한 활동을 염두에 둬야 하는데, 매 라운드(총 3회)가 끝날 때마다 각 선수가 자신이 선택한 각각의 활동을 설명하며 자신의 하루를 이야기하기 때문이다. 스토리텔러가 자신이 선택한 각각의 활동에 대해 설명하는 것을 마치면, 다른 플레이어들은 스토리텔러가 가장 흥미롭지 않다고 느낀 활동에 대해 토론할 기회를 갖게 된다. 이야기꾼은 종종 그들이 선택한 활동의 위험성을 과소평가하려고 할 것이다. 왜냐하면 그들은 다른 선수들에 의해 평가될 것이기 때문이다.
Don’t Push Your Luck은 혈우병에 대한 플레이어 간의 토론을 유도하고, 그 조건을 가진 청소년들이 자신에게 가장 이익이 되는 결정을 내리는 방법을 배울 수 있도록 고안된 교육용 게임이다. 이 게임은 2-4명의 플레이어를 지원하며 45분 동안 진행됩니다. 게임에는 교육용 게임에서는 일반적으로 볼 수 없는 메커니즘이 포함되어 있으며, 그 효과는 참여(재미)를 통해 학습되고 있다. 청소년 친화적인 그래픽 디자인으로 접근성, 참여감, 놀이 욕구를 더욱 높인 것도 특징이다. Don't Push Your Luck은 가족 유로라는 가벼운 전략과 파티 게임의 재미있고 사회적인 탐험을 결합합니다.
저스트 어나더 데이
Don’t Push Your Luck의 각 플레이어는 혈우병 환자인 어린이가 가장 균형 잡힌 생활방식을 가지기 위해 경쟁하는 역할을 맡으며, 그들의 활동에 따르는 위험을 관리하려고 노력한다. 플레이어들은 위험과 보상의 균형을 유지해야 하는 끊임없는 도전에 직면하게 될 것이다. 경기는 3라운드에 걸쳐 진행되며, 각 라운드는 하루 종일 진행된다.
각 라운드가 시작되기 전에 무작위로 그려진 16장의 활동 카드로 둘러싸인 중앙 보드가 있다. 각 활동 카드는 정신, 사회, 감정 및 신체와 같은 특정 유형의 건강을 나타냅니다. 차례로, 플레이어들은 보드를 돌면서 활동 카드를 집어 자신의 영역에 놓습니다. 이것은 이 활동을 수행하는 그들을 나타냅니다. 예를 들어, 차례에 따라 “hockey” 활동 카드를 선택할 수 있습니다. 하키는 두 개의 물리적 아이콘을 제공합니다. 이 아이콘들은 나중에 보드 주변의 다양한 “stars”에서 “stars”를 얻는 데 사용됩니다. 게임이 끝날 때 가장 많은 &ldqu;stars”를 기록한 플레이어가 승자로 선언됩니다.
토론 유도
선수들은 하루 동안 자신이 선택한 활동을 염두에 둬야 하는데, 매 라운드(총 3회)가 끝날 때마다 각 선수가 자신이 선택한 각각의 활동을 설명하며 자신의 하루를 이야기하기 때문이다. 스토리텔러가 자신이 선택한 각각의 활동에 대해 설명하는 것을 마치면, 다른 플레이어들은 스토리텔러가 가장 흥미롭지 않다고 느낀 활동에 대해 토론할 기회를 갖게 된다. 이야기꾼은 종종 그들이 선택한 활동의 위험성을 과소평가하려고 할 것이다. 왜냐하면 그들은 다른 선수들에 의해 평가될 것이기 때문이다.
Overview
Don’t Push Your Luck is an educational game, designed to incite discussion between the players about hemophilia, as well as help youth that live with the condition learn how to make decisions that are in their best interests. The game supports 2-4 players and is played over the course of 45 minutes. The game contains mechanisms that are not normally seen in educational games, and the effect is learning through engagement (fun). It also features attractive youth-friendly graphic design to further increase the accessibility, engagement and desire to play. Don't Push Your Luck combines light strategy of a family Euro with the fun and social exploration of a Party Game.
Just Another Day
Each player in Don’t Push Your Luck takes on the role of a child with hemophilia competing to have the most well balanced lifestyle, while trying to manage the risk they take in their activities. Players will be faced with the constant challenge of balancing of risk vs reward. The game is played over three rounds, each representing one full day.
There is a central board surrounded by 16 activity cards, that are randomly drawn before the beginning of each round. Each activity card represents a specific type of health: mental, social, emotional, and physical. In turn, players go around the board picking up activity cards and placing them in their player area. This represent them performing this activity. For example: on your turn you may choose to take the “hockey” activity card. Hockey provides 2 physical icons on it. These icons are later used to obtain “stars”, at the various “star spaces” around the board. The player with the most “stars” at the end of the game is declared the winner.
Inciting Discussion
Players must be mindful of the activities they choose to participate in during the day, because at the end of every round (3 total), each player tells a story about their day by describing each of the activities they selected. When the storyteller is finished telling describing each of their selected activities, the other players have an opportunity to discuss which of those activities they felt were not in the best interest of the story teller. The storyteller will often be trying to play down the risk of their selected activities, as they will be judged by the other players.
Don’t Push Your Luck is an educational game, designed to incite discussion between the players about hemophilia, as well as help youth that live with the condition learn how to make decisions that are in their best interests. The game supports 2-4 players and is played over the course of 45 minutes. The game contains mechanisms that are not normally seen in educational games, and the effect is learning through engagement (fun). It also features attractive youth-friendly graphic design to further increase the accessibility, engagement and desire to play. Don't Push Your Luck combines light strategy of a family Euro with the fun and social exploration of a Party Game.
Just Another Day
Each player in Don’t Push Your Luck takes on the role of a child with hemophilia competing to have the most well balanced lifestyle, while trying to manage the risk they take in their activities. Players will be faced with the constant challenge of balancing of risk vs reward. The game is played over three rounds, each representing one full day.
There is a central board surrounded by 16 activity cards, that are randomly drawn before the beginning of each round. Each activity card represents a specific type of health: mental, social, emotional, and physical. In turn, players go around the board picking up activity cards and placing them in their player area. This represent them performing this activity. For example: on your turn you may choose to take the “hockey” activity card. Hockey provides 2 physical icons on it. These icons are later used to obtain “stars”, at the various “star spaces” around the board. The player with the most “stars” at the end of the game is declared the winner.
Inciting Discussion
Players must be mindful of the activities they choose to participate in during the day, because at the end of every round (3 total), each player tells a story about their day by describing each of the activities they selected. When the storyteller is finished telling describing each of their selected activities, the other players have an opportunity to discuss which of those activities they felt were not in the best interest of the story teller. The storyteller will often be trying to play down the risk of their selected activities, as they will be judged by the other players.
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