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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.40 / 5

게임 소개

싱글 작전은 1월 22일 연합군의 첫 상륙부터 3월 1일 해안가를 제거하기 위한 두 번째 독일군의 공격인 세이텐스프룽 작전의 실패까지를 다룬다. 전체 캠페인과 전투의 주요 부분을 다루는 여러 시나리오가 재생될 수 있다. 이 게임은 또한 미국 제504 낙하산 연대가 원래 계획이었던 공중 투하 계획을 카로세토 가도의 외곽에 공중 투하하는 것과 같은 대안을 모색할 수 있게 한다.

초안 설계 메모에서 추출...

…필요한 육각 그리드를 계산하기 위해 연대급 단위 배치에 필요한 영역을 조사했습니다. 독일, 미국, 영국 연대 병력은 규모와 구성이 다양했고, 1944년까지 대부분의 병력은 어느 정도 고갈되었다. 이것을 문서화된 교리적 전선과 결합시키는 것은 지상에서 거의 이루어지지 않으며 정확한 전선의 계산은 매우 문제가 된다. 1944년 독일 보병 사단은 3개 보병 연대와 함께 포병, 지원, 본부 중대 및 대대로 구성되어 있었다. 각 독일 보병 연대는 2개 대대로 구성되어 있었다. Bull (2005)은 공격 전선에 있는 독일 대대가 400-1000m를 차지할 것이며, Rottman (2004)은 800-2000m의 방어 전선을 가지고 있다고 말한다. 이 2개 대대를 정렬시킨다면 어떠한 특정 편대도 무시해도 연대는 다음과 같은 조치를 취해야 했다.

독일 연대 전선
800-2000m ½마일 ~ 1¼마일 공격
방어 1600~4000m 1마일 ~ 2½마일

영국 여단과 미국 연대는 독일 연대보다 규모가 컸으며, 보병 대대가 더 많았다. 독트린은 모든 연대를 정렬시키는 것을 거의 권장하지 않으며, 일부 요소는 예비로 두기 때문에 위의 독일식 계산과 함께 사용하면 유용한 척도를 얻을 수 있다.

그 다음 설계 문제가 나타났는데, 장치의 다양한 전면과 각각의 특정한 장점과 단점을 시뮬레이션하는 방법은 무엇인가? 수비 전선에 있는 유닛들은 더 긴 전선을 방어할 수 있어야 하고 어느 정도 방어적 우위를 가져야 한다. 공격 전선에 있는 유닛들은 그들의 힘을 집중할 수 있어야 하고 이동이 용이해야 한다. 이 게임은 유닛이 하나의 헥스(공격 프런트지) 또는 두 개의 헥스(방어 프론트지) 내에 있도록 함으로써 다양한 프론트포인트를 시뮬레이션합니다. 다양한 프론트지들의 추가적인 측면들은 나중에 논의한다.

그래서 위의 독일 연대 전선을 이용하여 나는 하나의 육각대가 공격 전선에서 ½1¼마일의 연대를 포함할 수 있어야 한다고 계산했다. 연합군 편대가 각 육각형에 걸쳐 1½마일의 조금 더 컸다는 것을 고려하면 적절해 보인다. 방어 전선에 있는 연대는 약 3마일을 커버할 수 있을 것이다. 각 육각형은 약 3½제곱 마일을 포함합니다.

이 육각 그리드를 선거운동 구역 지도 위에 배치하고 그리드가 적합하도록 조정했다.
Anzio: Operation Shingle covers the initial Allied landings on the 22nd January to the failure of the second German offensive, Operation Seitensprung, to eliminate the beachhead on the 1st March. The whole campaign can be replayed as well as several scenarios covering key parts of the battle. The game also allows alternative plans to be explored such as the original plan for the US 504th parachute regiment to be airdropped just outside Carroceto on the Via Anziate.

Extract from draft design notes...

…In order to calculate the hex grid needed I looked into the area required to deploy regimental sized units. German, American and British regimental units varied in size and composition, and by 1944 most units were suffering some level of depletion of manpower. Couple this with documented doctrinal frontages rarely being achieved on the ground and the calculation of accurate frontages becomes very problematic. A German infantry division in 1944 had three infantry regiments as well as an assortment of artillery, support and HQ companies and battalions. Each German infantry regiment consisted of two battalions. Bull (2005) states a German battalion in an attack frontage would occupy 400-1000m, and Rottman (2004) has their defensive frontage as 800-2000m. Disregarding any particular formations if these two battalions were placed in line the regiment would need:

German Regimental Frontages
Attack 800-2000m ½ mile to 1¼ miles
Defense 1600-4000m 1 mile to 2½ miles

British brigades (equivalent to regiments) and US regiments were somewhat larger than their German counterparts, having an additional infantry battalion. Doctrine would seldom recommend placing all of a regiments units in line, with some elements held back in reserve, so using with the above German calculation offers a useful yardstick.

The next design problem then emerged, how to simulate the different frontages of units and the particular advantages and disadvantages of each? Units in a defensive frontage should be able to defend a longer front and have some defensive advantage. Units in an attack frontage should be able to concentrate their strength and have the advantage of easier movement. The game simulates different frontages by allowing units to be within a single hex (attack frontage) or two hexes (defensive frontage) - additional aspects of the differing frontages are discussed later.

So using the German regimental frontage above I calculated that a single hex needed to be able to contain a regiment in an attack frontage of ½ to 1¼ miles. Taking into account that the allied formations were a little larger a scale of 1½ miles across each hex seems suitable. A regiment in a defensive frontage would cover around 3 miles. Each hex contains around 3½ square miles.

This hex grid was then placed over a map of the campaign area and adjustments made in order for the grid to fit…

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