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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Phil Leduc
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아티스트
Phil Leduc, Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
Sieze Master는 2인칭 추상 전략 게임이다. 설정을 위해 플레이어는 육각형 격자에 지도와 같은 모양을 만든 다음 지도 내의 육각형에 홀수 수의 중립 요새를 배치하여 대부분의 성곽이 다른 모든 성곽으로부터 적어도 세 칸 이상 떨어져 있도록 한다. 지도 모양의 다양성은 모든 게임을 새로운 도전으로 만든다.
각 플레이어는 일치하는 군용 토큰과 포트리스 토큰 세트를 가지고 있으며, 군용 토큰은 4개의 빈 16진(1x4)을 연속으로 포함한다. 플레이어는 중립 요새를 점령하려고 하며, 요새가 군대 토큰, 그리드 가장자리, 또는 둘 다로 둘러싸인 0개 이상의 빈 육각 영역에 있고 이 영역에 군대가 들어갈 수 없는 경우 그렇게 한다. 이 일이 일어나면 포로로 잡은 플레이어는 중립 요새를 자신의 색으로 바꾼다.
플레이어 차례에 따라, 상대가 이전 차례에 요새를 점령하지 못하여 이전에 배치한 군대와 인접한 군대를 플레이할 수 있다면, 이동하는 플레이어는 그렇게 해야 한다. (스왑 규칙은 첫 번째 턴 이후에 적용되며, 첫 번째 턴에서 첫 번째 플레이어가 플레이하는 모든 토큰은 두 번째 플레이어의 토큰으로 대체된다.)
지도에서 요새의 절반 이상을 점령한 플레이어가 승리합니다.
각 플레이어는 일치하는 군용 토큰과 포트리스 토큰 세트를 가지고 있으며, 군용 토큰은 4개의 빈 16진(1x4)을 연속으로 포함한다. 플레이어는 중립 요새를 점령하려고 하며, 요새가 군대 토큰, 그리드 가장자리, 또는 둘 다로 둘러싸인 0개 이상의 빈 육각 영역에 있고 이 영역에 군대가 들어갈 수 없는 경우 그렇게 한다. 이 일이 일어나면 포로로 잡은 플레이어는 중립 요새를 자신의 색으로 바꾼다.
플레이어 차례에 따라, 상대가 이전 차례에 요새를 점령하지 못하여 이전에 배치한 군대와 인접한 군대를 플레이할 수 있다면, 이동하는 플레이어는 그렇게 해야 한다. (스왑 규칙은 첫 번째 턴 이후에 적용되며, 첫 번째 턴에서 첫 번째 플레이어가 플레이하는 모든 토큰은 두 번째 플레이어의 토큰으로 대체된다.)
지도에서 요새의 절반 이상을 점령한 플레이어가 승리합니다.
Siege Master is a two-player abstract strategy game of continental conquest. To set up, players create a map-like shape on a hexagonal grid, then they alternate placing an odd number of neutral fortresses on hexes within this map such that most fortresses are at least three spaces from all other fortresses. The variability of map shapes makes every game a new challenge.
Each player takes a matching set of army tokens and fortress tokens; an army token covers four empty hexes in a row (1x4). Players are trying to capture neutral fortresses, and they do so if the fortress is in an area of zero or more empty hexes that is surrounded by army tokens, the edge of the grid, or both and if no armies can fit into this area. When this happens, the capturing player replaces the neutral fortress with one of his own color.
On a player's turn, if the player's opponent did not capture a fortress on his previous turn and it is possible to play an army adjacent to the opponent's previously placed army, then the moving player must do so. Otherwise, the active player can play an army token anywhere on the map. (A swap rule applies after the first turn; when swapping, all tokens played by the first player on his first turn are replaced by the second player's tokens.)
The player who captures more than half of the fortresses on the map wins.
Each player takes a matching set of army tokens and fortress tokens; an army token covers four empty hexes in a row (1x4). Players are trying to capture neutral fortresses, and they do so if the fortress is in an area of zero or more empty hexes that is surrounded by army tokens, the edge of the grid, or both and if no armies can fit into this area. When this happens, the capturing player replaces the neutral fortress with one of his own color.
On a player's turn, if the player's opponent did not capture a fortress on his previous turn and it is possible to play an army adjacent to the opponent's previously placed army, then the moving player must do so. Otherwise, the active player can play an army token anywhere on the map. (A swap rule applies after the first turn; when swapping, all tokens played by the first player on his first turn are replaced by the second player's tokens.)
The player who captures more than half of the fortresses on the map wins.
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- Lv.10 훈이
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2022-03-11 20:04:20
비공개로 등록된 댓글입니다.
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