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BGG랭킹
BGG전체 : 14937
5.8The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth (2012) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.19 / 5
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디자이너
Andreas Zimmermann
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아티스트
Suzanne Helmigh (I), Ted Nasmith
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인원
게임 소개
플레이어들은 아라고른, 간달프, 김리, 레골라스, 그리고 다른 동료들과 함께 모르도르의 적들과 싸운다.
반지의 제왕에서는 항상 세 장의 적 카드가 테이블에 놓여 있다. 중간지구의 카드 게임을 위한 배틀. 각 적 카드는 1개(예: 오크 순찰)에서 4개(예: 발록) 심볼을 조합하여 표시하며, 검, 도끼, 창, 활, 주먹, 방패의 총 6개의 심볼을 표시한다. 문양이 고르게 분포되어 있지 않고, 어떤 문양은 마법과 관련되어 있으며, 따라서 일반 무기와 관련된 문양보다 희귀하다.
적을 이기기 위해 플레이어는 앞에 있는 동반 카드 (6개의 기호 중 일부)를 수집한다. 그룹의 기호가 하나 이상의 적 카드와 일치하면 플레이어는 이 그룹을 전투에 보내 승리할 수 있다. 그런 다음 그룹이 폐기됩니다.
차례가 바뀌면 다음 중 하나를 할 수 있다.
자신의 그룹 중 하나에 하나의 동반 카드를 재생하고 가능한 경우 공격합니다.
새로운 그룹을 만들고 가능하면 공격하십시오.
카드 한 장을 뽑으세요. 모르도르 카드라면 테이블 위에 놓고 카드 추첨을 반복한다.
세 번째 모르도르 카드가 테이블에 닿으면 모든 플레이어가 반격을 당하며, 모르도르 카드의 문자에 따라 자신의 손에서 카드를, 자신의 그룹 중 하나에서 카드를, 또는 이미 패배한 적을 잃는다. 그리고 적들 중 하나는 버려지고, 방아쇠에 걸린 플레이어가 덱에서 다른 카드를 뽑으면서 게임을 계속한다.
적이 남지 않으면 게임은 종료됩니다. 각각의 적 카드는 1~10점의 승리 포인트를 가지며, 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리합니다.
반지의 제왕에서는 항상 세 장의 적 카드가 테이블에 놓여 있다. 중간지구의 카드 게임을 위한 배틀. 각 적 카드는 1개(예: 오크 순찰)에서 4개(예: 발록) 심볼을 조합하여 표시하며, 검, 도끼, 창, 활, 주먹, 방패의 총 6개의 심볼을 표시한다. 문양이 고르게 분포되어 있지 않고, 어떤 문양은 마법과 관련되어 있으며, 따라서 일반 무기와 관련된 문양보다 희귀하다.
적을 이기기 위해 플레이어는 앞에 있는 동반 카드 (6개의 기호 중 일부)를 수집한다. 그룹의 기호가 하나 이상의 적 카드와 일치하면 플레이어는 이 그룹을 전투에 보내 승리할 수 있다. 그런 다음 그룹이 폐기됩니다.
차례가 바뀌면 다음 중 하나를 할 수 있다.
자신의 그룹 중 하나에 하나의 동반 카드를 재생하고 가능한 경우 공격합니다.
새로운 그룹을 만들고 가능하면 공격하십시오.
카드 한 장을 뽑으세요. 모르도르 카드라면 테이블 위에 놓고 카드 추첨을 반복한다.
세 번째 모르도르 카드가 테이블에 닿으면 모든 플레이어가 반격을 당하며, 모르도르 카드의 문자에 따라 자신의 손에서 카드를, 자신의 그룹 중 하나에서 카드를, 또는 이미 패배한 적을 잃는다. 그리고 적들 중 하나는 버려지고, 방아쇠에 걸린 플레이어가 덱에서 다른 카드를 뽑으면서 게임을 계속한다.
적이 남지 않으면 게임은 종료됩니다. 각각의 적 카드는 1~10점의 승리 포인트를 가지며, 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리합니다.
The players battle on the side of Aragorn, Gandalf, Gimli, Legolas, and other companions against the foes of Mordor.
Three enemy cards always lie on the table in The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth Card Game. Each enemy card shows a combination of one (e.g. Orc patrol) to four (e.g. Balrog) symbols, with six different symbols total in the game: sword, axe, spear, bow, fist, and shield. The symbols are not evenly distributed; some are associated with magic, and thus rarer than those associated with mundane weaponry.
In order to beat the enemies, the players collect "fellowships" (groups) of companion cards (which also show some subset of the six symbols) in front of them. Once the symbols of a group match one or more enemy cards, the player can send this group to battle to win them. The group is then discarded.
On their turn a player can either:
Play one companion card to one of their groups and, if possible, attack.
Start a new group and, if possible, attack.
Draw one card from the deck. If it's a Mordor card, it is placed on the table and the card draw repeated; this continues until a companion is drawn, which is added to the player's hand.
When the third Mordor card hits the table, all players suffer a counterattack and lose a card from their hand, a card from one of their groups, or an already vanquished enemy, depending on the text of the Mordor card. Then one of the enemies is discarded, and play continues with the triggering player drawing another card from the deck.
When no enemies remain, the game ends. Each enemy card is worth 1-10 victory points, and the player with the most points wins.
Three enemy cards always lie on the table in The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth Card Game. Each enemy card shows a combination of one (e.g. Orc patrol) to four (e.g. Balrog) symbols, with six different symbols total in the game: sword, axe, spear, bow, fist, and shield. The symbols are not evenly distributed; some are associated with magic, and thus rarer than those associated with mundane weaponry.
In order to beat the enemies, the players collect "fellowships" (groups) of companion cards (which also show some subset of the six symbols) in front of them. Once the symbols of a group match one or more enemy cards, the player can send this group to battle to win them. The group is then discarded.
On their turn a player can either:
Play one companion card to one of their groups and, if possible, attack.
Start a new group and, if possible, attack.
Draw one card from the deck. If it's a Mordor card, it is placed on the table and the card draw repeated; this continues until a companion is drawn, which is added to the player's hand.
When the third Mordor card hits the table, all players suffer a counterattack and lose a card from their hand, a card from one of their groups, or an already vanquished enemy, depending on the text of the Mordor card. Then one of the enemies is discarded, and play continues with the triggering player drawing another card from the deck.
When no enemies remain, the game ends. Each enemy card is worth 1-10 victory points, and the player with the most points wins.
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