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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jonathan Leistiko
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아티스트
-
인원
게임 소개
애견 애호가 두 명에서 네 명을 위한 게임입니다.
목표: - 고양이로 게임을 끝냅니다. 많은 고양이들. 여러분의 개인적인 기질에 맞는 고양이들은 특히 기르기 좋습니다. 야생 고양이의 개체수가 많아지지 않도록 하세요. 그렇지 않으면 ASPCA의 관심을 끌게 될 것이고, 여러분은 그것을 원하지 않을 것입니다.
필요한 항목:
육면 주사위. 선수 한 명당 주사위 한 개씩 하는 게 좋아요.
시티 덱 - 고양이가 온 곳(게임 웹 사이트에서 이용 가능)
엄지손가락-서번트 데크 - 이곳은 반대되는 엄지손가락을 가진 음식을 모시는 하인들이 고양이 주인에게 바칠 선물을 찾는 곳입니다(게임 웹사이트에서 이용 가능).
Cat Fancier 카드 - 이 카드는 게임에서 플레이하는 고양이 팬시를 나타냅니다(게임 웹 사이트에서 사용 가능).
미친 카드 - 이게 네가 얼마나 미친지 보여주는 거야. 당신은 싸이코키티, 게으른 퍼즐펌프 등을 좋아할 수 있다.
각 턴은 턴 순서 &mdash로 시작하며, 각 페이즈에서 고양이가 가장 적은 플레이어가 먼저 간다. 그런 다음, 선수들은 고양이들이 얼마나 배고픈지 확인합니다. 시티 데크의 카드는 테이블 가운데로 나눠집니다. 각 플레이어는 테이블 위의 고양이, 야생 고양이, 집에 있는 고양이, 다른 사람의 고양이 등 고양이에게 먹이를 줄 수 있는 기회를 갖게 된다. 그런 다음 각 플레이어는 썸 서번츠 덱에서 카드를 뽑고, 각 플레이어의 캣 팬시에 카드에 따라 카드를 뽑고 보관한다. 그런 다음 플레이어는 어떤 고양이가 배고픈지 확인하고 ASPCA에 전화를 걸어 배고픈 고양이를 데려올지(플레이어를 다른 고양이를 잃게 할 수도 있음) 고양이들이 야생으로 돌아다니도록 내버려둘지 결정한다.
게임은 한 명 이상의 플레이어가 10마리 이상의 고양이를 기르거나 시티 데크의 카드가 부족할 경우 종료된다.
포인트는 각 플레이어가 가지고 있는 고양이의 수와 크레이지 캣 카드와 캣 팬시에 카드로부터 받은 보너스에 따라 매겨진다. 하지만, 만약 시티 데크가 바닥나면, ASPCA가 와서 모든 사람의 고양이를 데려갈지도 모른다. 만약 이런 일이 일어난다면, 모두가 진다!
목표: - 고양이로 게임을 끝냅니다. 많은 고양이들. 여러분의 개인적인 기질에 맞는 고양이들은 특히 기르기 좋습니다. 야생 고양이의 개체수가 많아지지 않도록 하세요. 그렇지 않으면 ASPCA의 관심을 끌게 될 것이고, 여러분은 그것을 원하지 않을 것입니다.
필요한 항목:
육면 주사위. 선수 한 명당 주사위 한 개씩 하는 게 좋아요.
시티 덱 - 고양이가 온 곳(게임 웹 사이트에서 이용 가능)
엄지손가락-서번트 데크 - 이곳은 반대되는 엄지손가락을 가진 음식을 모시는 하인들이 고양이 주인에게 바칠 선물을 찾는 곳입니다(게임 웹사이트에서 이용 가능).
Cat Fancier 카드 - 이 카드는 게임에서 플레이하는 고양이 팬시를 나타냅니다(게임 웹 사이트에서 사용 가능).
미친 카드 - 이게 네가 얼마나 미친지 보여주는 거야. 당신은 싸이코키티, 게으른 퍼즐펌프 등을 좋아할 수 있다.
각 턴은 턴 순서 &mdash로 시작하며, 각 페이즈에서 고양이가 가장 적은 플레이어가 먼저 간다. 그런 다음, 선수들은 고양이들이 얼마나 배고픈지 확인합니다. 시티 데크의 카드는 테이블 가운데로 나눠집니다. 각 플레이어는 테이블 위의 고양이, 야생 고양이, 집에 있는 고양이, 다른 사람의 고양이 등 고양이에게 먹이를 줄 수 있는 기회를 갖게 된다. 그런 다음 각 플레이어는 썸 서번츠 덱에서 카드를 뽑고, 각 플레이어의 캣 팬시에 카드에 따라 카드를 뽑고 보관한다. 그런 다음 플레이어는 어떤 고양이가 배고픈지 확인하고 ASPCA에 전화를 걸어 배고픈 고양이를 데려올지(플레이어를 다른 고양이를 잃게 할 수도 있음) 고양이들이 야생으로 돌아다니도록 내버려둘지 결정한다.
게임은 한 명 이상의 플레이어가 10마리 이상의 고양이를 기르거나 시티 데크의 카드가 부족할 경우 종료된다.
포인트는 각 플레이어가 가지고 있는 고양이의 수와 크레이지 캣 카드와 캣 팬시에 카드로부터 받은 보너스에 따라 매겨진다. 하지만, 만약 시티 데크가 바닥나면, ASPCA가 와서 모든 사람의 고양이를 데려갈지도 모른다. 만약 이런 일이 일어난다면, 모두가 진다!
A game for two to four pet aficionados.
Goal: - End the game with cats. Lots of cats. Cats that match your personal quirks (youʼre not crazy — just different) are especially nice to have. Donʼt let the feral cat population get to high or youʼll attract the attention of the ASPCA, and you donʼt want that.
You need:
A six-sided die. One die per player is good.
A City deck - this where the cats come from (available on the game's website)
A Thumb-Servants deck - This is where food-bringing servants with opposable thumbs find gifts to bring as offerings to their feline masters (available on the game's website)
Cat Fancier cards - These cards describe the cat fancier youʼre playing in the game(available on the game's website)
Crazy cards - These you what kind of crazy you are. You may have a thing for psycho kitties, lazy fuzzlewumps, or whatever.(available on the game's website)
Each turn begins by determining turn order — the player with the fewest cats goes first in each phase. The players then check to see how hungry the cats are (cats can either be sated, hungry, or famished). Cards from the City deck are then dealt out to the middle of the table. Each player, starting with the first player, then has the opportunity to feed cats, including cats on the table, cats in the Wild that were allowed to go feral in previous turns, cats that are in their household, or other people's cats (which gives them the opportunity to steal those cats). Each player then draws from the Thumb-Servants deck, drawing and keeping cards based on each player's Cat Fancier card. Then the players check to see which cats are hungry, deciding whether to call the ASPCA to pick up the hungry cats (which also may cause the player to lose other cats) or allow the cats to go feral, placing them in the Wild on the table.
The game ends when one or more players has 10 or more cats or if the City deck runs out of cards.
Points are then scored based on the number of cats each player has and any bonuses they may have received from Crazy Cat cards and Cat Fancier cards. However, if the City deck runs out, the ASPCA may come and get everyone's cats - if this happens, everyone loses!
Goal: - End the game with cats. Lots of cats. Cats that match your personal quirks (youʼre not crazy — just different) are especially nice to have. Donʼt let the feral cat population get to high or youʼll attract the attention of the ASPCA, and you donʼt want that.
You need:
A six-sided die. One die per player is good.
A City deck - this where the cats come from (available on the game's website)
A Thumb-Servants deck - This is where food-bringing servants with opposable thumbs find gifts to bring as offerings to their feline masters (available on the game's website)
Cat Fancier cards - These cards describe the cat fancier youʼre playing in the game(available on the game's website)
Crazy cards - These you what kind of crazy you are. You may have a thing for psycho kitties, lazy fuzzlewumps, or whatever.(available on the game's website)
Each turn begins by determining turn order — the player with the fewest cats goes first in each phase. The players then check to see how hungry the cats are (cats can either be sated, hungry, or famished). Cards from the City deck are then dealt out to the middle of the table. Each player, starting with the first player, then has the opportunity to feed cats, including cats on the table, cats in the Wild that were allowed to go feral in previous turns, cats that are in their household, or other people's cats (which gives them the opportunity to steal those cats). Each player then draws from the Thumb-Servants deck, drawing and keeping cards based on each player's Cat Fancier card. Then the players check to see which cats are hungry, deciding whether to call the ASPCA to pick up the hungry cats (which also may cause the player to lose other cats) or allow the cats to go feral, placing them in the Wild on the table.
The game ends when one or more players has 10 or more cats or if the City deck runs out of cards.
Points are then scored based on the number of cats each player has and any bonuses they may have received from Crazy Cat cards and Cat Fancier cards. However, if the City deck runs out, the ASPCA may come and get everyone's cats - if this happens, everyone loses!
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