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6.5
Firestorm Invasion: Planetfall (2012)
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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-90 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

이것은 거대한 탱크, 지상 공격기, 기계식 워커, 중무장 보병을 사용하는 잔인한 지상 공격 측면이다. 이것은 당신이 적을 격파하기 위해 당신의 주요 자산을 사용할 때, 이것은 당신이 10개의 탱크를 가진 행성을 점령하는 척하는 것에 대한 것이 아닙니다. 이것은 당신의 앞에 길을 뚫기 위해 전략적으로 장갑의 물결을 배치하는 부분입니다. 우리는 이것을 PLANETFALL이라고 부르며 10mm 스케일 미니어처를 사용하여 표현합니다.

출처: 게시자 블러브

플래닛폴(Planetfall)은 파이어스톰 아마다 우주를 배경으로 한 소형 테이블 상판 워게임이다. 이 게임은 10mm 미니어처와 주사위를 사용하여 식물 침입 시 미래의 전투를 재현한다. 플래닛폴은 세 가지 게임 시스템 중 하나(두 번째는 정복, 세 번째 스펙 Ops)로 탱크와 헤비메크 간의 큰 전투에 초점을 맞춘다.

파이어스톰 인베이전: 플래닛폴은 빠르고 격렬한 집단 장갑 전투 게임으로 설계되었다. 게임 메카닉은 간단하고 배우기 쉽게 유지되어 플레이어들이 자신의 주요 군사 자산의 전술적 사용과 배치를 빠르게 파악할 수 있다.

주사위는 FI:P의 필수적인 부분으로, 먼 미래의 배틀그라운드에 존재하는 많은 다양한 요소들을 나타내기 위해 기회의 요소를 추가한다. 일반적으로 플레이어들은 D6을 굴리고 ‘hits’ 또는 ‘successes’의 총 수를 더하라는 요청을 받는다. 대부분의 상황에서 4, 5, 6의 각 롤은 성공하지만 다양한 효과로 인해 이 ‘hit’ 숫자가 변경될 수 있다.

FI:P의 모든 비행대는 활성화 카드를 가지고 있다. 이 카드들은 한 단계 더 높은 전술적 게임 플레이를 추가하기 위해 사용된다. 이 카드들은 빈 카드로 제공되기 때문에 당신은 당신의 비행대를 구별하기 위해 그것들을 표시할 수 있습니다. 액티비티 카드는 플레이어’s의 3월 주문을 제어하는 데 사용되며 플레이어’s 예비금을 계획하는 데에도 사용된다.

FI:P 게임 중에 턴할 때마다 플레이어마다 다수의 명령 포인트가 부여됩니다. 사용 가능한 숫자는 각 턴이 시작될 때 계산된다. 그런 다음 턴을 통해 명령 테스트를 개선하고, 게임 카드를 플레이하며, 스쿼드론이 더 복잡한 동작을 수행할 수 있도록 한다.

FI:P의 게임 카드는 계획되지 않은 이벤트, 전자전 시스템, 직접적인 명령 개입 및 순전히 운을 나타내기 위해 사용됩니다. 그들은 a를 더하다
추가적인 수준의 전술과 이를 언제 어떻게 사용하는지 배우는 것은 게임에 역동적인 요소를 가져온다.

FI:P 게임은 여러 턴으로 구성되며, 각 턴은 다음과 같은 주요 단계로 나뉜다.

1. 명령 지점 단계
2. 3월 단계 순서
3. 턴 카드 페이즈
4. 이니셔티브 단계
5. 편대 활성화 단계
6. 종료 단계

게임 종료

이때 플레이어는 시나리오&rsquo의 승리 조건이 어느 한 선수에 의해 충족되었는지, 시간이나 턴 리미트가 만료되었는지, 가변 게임 길이에 대한 롤을 만들어야 하는지 확인해야 합니다. 경기가 끝났으면 플레이한 시나리오에 따라 양측에 대해 승점을 계산하고 승자를 가려야 한다.

FI:P 경기의 승자는 일반적으로 다른 승리 조건을 제시하는 시나리오가 실행되지 않는 한 최종 턴이 끝난 후 승리 포인트 합계를 비교하여 결정된다.

멀티플레이어 게임

모든 사람이 자신만의 게임 카드 데크를 갖는 것이 선호되지만, 한 데크를 공유하는 것은 가능하다. 각 플레이어는 공유된 덱에서 그림을 그려 공유된 폐기 더미로 버려야 합니다.

중요 참고: 한 명 이상의 선수가 덱을 사용할 경우 가능하면 상대가 아닌 아군이 공유 덱을 사용해야 한다.

카드 텍스트가 특별히 허용하지 않는 한 제휴 모델에서는 카드를 재생할 수 없습니다. 한 면당 두 명 이상의 플레이어가 있는 게임에서는 사용자가 제어하는 모델에 혜택을 주거나 적 모델을 방해하기 위해서만 카드를 사용할 수 있습니다.
This is the brutal ground-pounding side of combat using massive forces of tanks, ground attack craft, mechanical walkers and heavily armoured infantry. This is the part of the invasion when you use your major assets to smash your enemy, this isn't about pretending you are taking a planet with 10 tanks - this is the part when you tactically deploy waves of armour to clear the way before you, pulverising any fool who stands in your way. We call this PLANETFALL and it will be presented using 10mm scale miniatures.

Source: Publisher blurb

Planetfall is a miniature tabletop wargame, set in Firestorm Armada universe. Game uses 10mm miniatures and dice to reproduce future combat during plant invasion. Planetfall if one of three game systems (second is Conquest and third Spec Ops), and focuses on big battles between tanks, and heavy mechs.

Firestorm Invasion: Planetfall is designed to be a fast and furious game of massed armored combat. The game mechanics have been kept simple and easy to learn, allowing players to quickly get to grips with the tactical use and deployment of their key military assets.

Dice are an integral part of FI:P, adding an element of chance to represent the many varied factors present on the battlegrounds of the far-future. Generally, players will be asked to roll a number of D6 and add up the total number of ‘hits’ or ‘successes’. In most circumstances each roll of 4, 5 or 6 will be a success, although various effects can cause this ‘to hit’ number to change.

Every Squadron in FI:P has an Activation Card. These cards are used to add an extra level of tactical game play. These are supplied as blank cards, so that you can mark them to distinguish between your Squadrons. Activation Cards have two purposes in the game; they are used to control a player’s Order of March and are also used to plan a player’s reserves.

Each Turn during a game of FI:P each player will have a number of Command Points. The number available is calculated at the beginning of each Turn. These are then used throughout the Turn to improve Command Tests, play Game Cards and to allow Squadrons to perform more complex actions.

Game Cards in FI:P are used to represent a wide range of unplanned events, electronic warfare systems, direct command intervention and sheer luck! They add an
additional level of tactics and learning when and how to use them brings a dynamic element to the game.

A game of FI:P consists of a number of Turns, with each Turn broken down into the following main phases:

1. Command Point Phase
2. Order of March Phase
3. Turn Card Phase
4. Initiative Phase
5. Squadron Activation Phase
6. End Phase

END OF GAME

At this point, players should check to see if the Scenario’s Victory Conditions have been satisfied by either player, if the Time or Turn Limit has expired or if the roll for Variable game length should be made. If the game has ended, then Victory Points should be calculated for both sides, depending on the Scenario played, and the winner should be determined.

The winner of a game of FI:P is normally decided by comparing Victory Point Totals after the final Turn has been played, unless a Scenario is being played that gives alternative Victory Conditions.

MULTI-PLAYER GAMES

Although it is preferable for everyone to have their own deck of Game Cards, it is possible share a deck. Each player will need to draw from a shared deck and discard to a shared Discard Pile.

Important Note: If a deck is used by more than one player, where possible, allies, rather than opponents, should use a shared deck.

You may not play cards on your allies’ models unless the card text specifically allows you to. In games with more than two players per side you may ONLY play cards to benefit models you control or to hinder enemy models.

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