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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Simon M. Lucas
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
소개
Mapello는 게임에 새로운 기능을 추가하는 일부 특별한 조각을 포함하는 Reversi 파생 모델입니다. 이러한 조각들은 메인 게임이 시작되기 전에 특정한 보드 구성을 만들기 위해 보드에 배치된다.
주어진 보드 구성은 반복적으로 플레이할 수 있으며, 플레이어들은 흑인과 백인으로 번갈아 플레이한다. 각 보드 구성은 고유의 뉘앙스를 가지기 때문에 반복 플레이를 통해 플레이어는 각 설정에 가장 적합한 전략을 실험할 수 있다.
대신, 마펠로는 프리 플레이 모드로 플레이할 수 있다. 프리플레이 모드에서는 플레이어가 돌아가며 보드를 설치한다. 보드를 세팅하지 않는 플레이어는 설정의 균형을 맞추기 위해 블랙 또는 화이트로 플레이할 수 있다(따라서 먼저 또는 두 번째로 이동할 수 있다.
추가 조각은 다음과 같습니다.
- 벽: 그것들은 보드 테두리의 벽처럼 작용하지만, 보드 안에 위치합니다. 그것들은 움직일 수 없는 장애물입니다.
- 보너스: 그들은 플레이어가 붙잡혔을 때 추가 포인트로 보상한다.
- 요커스(Néstor Romeral Andrés의 추가): 테두리에 배치되어 차례로 플레이어의 색깔 조각으로 작용한다.
이 조각들을 결합함으로써, 플레이어들은 수백만 개의 다른 보드를 만들 수 있습니다.
구성 요소들
- 10x10 정사각형 게임 보드. 내부 8x8 보드는 플레이를 위해 사용되는 반면 테두리는 설정 단계에서 조커를 배치하는 데만 사용됩니다.
- 64 Reversi 디스크(흑색/흰색).
- 8개의 벽(회색 정사각형)
- 8개의 보너스(파란색 디스크).
- 조커 8명(빨간색 사각형).
설정 단계
선택적으로, 플레이어는 설정 단계에서 배치되는 각 피스의 수에 대한 몇 가지 제약에 동의할 수 있다. 그런 다음 이러한 제약 조건에 따라 설정 플레이어는 선택한 수의 피스를 배치합니다. 벽과 파워업은 안쪽 8x8 영역(중앙 네 칸 제외) 어디에나 배치될 수 있으며, 체커는 바깥쪽 10x10 경계에 배치될 수 있다. 게임은 다음과 같은 대각선 패턴으로 검은색과 흰색 조각을 2x2 초기 구성으로 시작한다.
재생 단계
두 명의 선수(검은색과 흰색)가 번갈아 가면서 색을 위로 향하게 한 조각을 안쪽 8x8 보드의 빈 셀 위에 놓는다. 항상 블랙이 먼저 쳐요. 각 피스는 상대편 피스에 인접해야 한다(수평, 수직 또는 대각선). 그리고 나서, 새로 배치된 피스와 그 색상의 기존 피스 또는 조커 사이의 연속적인 직선(대각선, 수직 또는 수평)에 갇힌 모든 상대방의 피스는 플레이어의 색상으로 뒤집힌다. 적법한 이동은 플립할 상대편 피스를 하나 이상 포함해야 합니다. 만약 선수가 합법적인 움직임을 할 수 없다면 그들은 통과한다.
플레이어가 파란색 보너스 디스크 위에 피스를 올려놓으면 디스크를 가져갑니다(게임 종료 시 3점).
두 선수 모두 합법적인 움직임을 보이지 않을 때 게임이 종료된다. 플레이어들은 위를 향한 자신의 색깔 조각들을 세고 파란색 디스크의 포인트를 더한다. 가장 높은 점수가 승리합니다. 일련의 경기 동안 첫 번째 목표는 가장 많은 경기를 이기는 것이다. 승수가 동률일 경우 세트 간 점수 차이가 승자를 가린다.
다시 구현:
오셀로
Mapello는 게임에 새로운 기능을 추가하는 일부 특별한 조각을 포함하는 Reversi 파생 모델입니다. 이러한 조각들은 메인 게임이 시작되기 전에 특정한 보드 구성을 만들기 위해 보드에 배치된다.
주어진 보드 구성은 반복적으로 플레이할 수 있으며, 플레이어들은 흑인과 백인으로 번갈아 플레이한다. 각 보드 구성은 고유의 뉘앙스를 가지기 때문에 반복 플레이를 통해 플레이어는 각 설정에 가장 적합한 전략을 실험할 수 있다.
대신, 마펠로는 프리 플레이 모드로 플레이할 수 있다. 프리플레이 모드에서는 플레이어가 돌아가며 보드를 설치한다. 보드를 세팅하지 않는 플레이어는 설정의 균형을 맞추기 위해 블랙 또는 화이트로 플레이할 수 있다(따라서 먼저 또는 두 번째로 이동할 수 있다.
추가 조각은 다음과 같습니다.
- 벽: 그것들은 보드 테두리의 벽처럼 작용하지만, 보드 안에 위치합니다. 그것들은 움직일 수 없는 장애물입니다.
- 보너스: 그들은 플레이어가 붙잡혔을 때 추가 포인트로 보상한다.
- 요커스(Néstor Romeral Andrés의 추가): 테두리에 배치되어 차례로 플레이어의 색깔 조각으로 작용한다.
이 조각들을 결합함으로써, 플레이어들은 수백만 개의 다른 보드를 만들 수 있습니다.
구성 요소들
- 10x10 정사각형 게임 보드. 내부 8x8 보드는 플레이를 위해 사용되는 반면 테두리는 설정 단계에서 조커를 배치하는 데만 사용됩니다.
- 64 Reversi 디스크(흑색/흰색).
- 8개의 벽(회색 정사각형)
- 8개의 보너스(파란색 디스크).
- 조커 8명(빨간색 사각형).
설정 단계
선택적으로, 플레이어는 설정 단계에서 배치되는 각 피스의 수에 대한 몇 가지 제약에 동의할 수 있다. 그런 다음 이러한 제약 조건에 따라 설정 플레이어는 선택한 수의 피스를 배치합니다. 벽과 파워업은 안쪽 8x8 영역(중앙 네 칸 제외) 어디에나 배치될 수 있으며, 체커는 바깥쪽 10x10 경계에 배치될 수 있다. 게임은 다음과 같은 대각선 패턴으로 검은색과 흰색 조각을 2x2 초기 구성으로 시작한다.
재생 단계
두 명의 선수(검은색과 흰색)가 번갈아 가면서 색을 위로 향하게 한 조각을 안쪽 8x8 보드의 빈 셀 위에 놓는다. 항상 블랙이 먼저 쳐요. 각 피스는 상대편 피스에 인접해야 한다(수평, 수직 또는 대각선). 그리고 나서, 새로 배치된 피스와 그 색상의 기존 피스 또는 조커 사이의 연속적인 직선(대각선, 수직 또는 수평)에 갇힌 모든 상대방의 피스는 플레이어의 색상으로 뒤집힌다. 적법한 이동은 플립할 상대편 피스를 하나 이상 포함해야 합니다. 만약 선수가 합법적인 움직임을 할 수 없다면 그들은 통과한다.
플레이어가 파란색 보너스 디스크 위에 피스를 올려놓으면 디스크를 가져갑니다(게임 종료 시 3점).
두 선수 모두 합법적인 움직임을 보이지 않을 때 게임이 종료된다. 플레이어들은 위를 향한 자신의 색깔 조각들을 세고 파란색 디스크의 포인트를 더한다. 가장 높은 점수가 승리합니다. 일련의 경기 동안 첫 번째 목표는 가장 많은 경기를 이기는 것이다. 승수가 동률일 경우 세트 간 점수 차이가 승자를 가린다.
다시 구현:
오셀로
INTRODUCTION
Mapello is a Reversi derivative that includes some special pieces that add new features to the game. These pieces are placed on the board to create a particular board configuration before the main game starts: this is called the setup phase.
A given board configuration may be played repeatedly, with players taking turns to play as black and as white. Since each board configuration will have its own nuances, repeated play enables players to experiment with strategies best suited to each setup.
Alternatively, Mapello can be played in free-play mode. In free-play mode, players take it in turns to setup the board. In order to encourage balance in the setup, the player not setting up the board has the option to play as black or as white (hence to move first or second).
The extra pieces are as follows:
- Walls: They act like the walls of the board border, but placed inside the board. They are immovable obstacles that cannot be played on.
- Bonuses: They reward the player with extra points when captured.
- Jokers (addition by Néstor Romeral Andrés): They are placed on the border and act as pieces of the colour of the player in turn.
By combining these pieces, players can create millions of different boards.
COMPONENTS
- Game board of 10x10 squares. The inner 8x8 board is used for playing, while the border is only used to place the jokers during the setup phase.
- 64 Reversi discs (black/white).
- 8 walls (gray squares).
- 8 bonuses (blue discs).
- 8 jokers (red squares).
SETUP PHASE
Optionally, the players may agree some constraints on the number of each type of piece to be placed during the setup phase. Then, subject to these constraints the setup player places their chosen number of pieces. Walls and power-ups can be placed anywhere on the inner 8x8 area (except on the four centre squares), and jokers can be placed anywhere on the outer 10x10 border. The game commences with an initial 2x2 configuration of black and white pieces in the following diagonal pattern:
PLAYING PHASE
Two players (black and white) alternate turns placing a piece with their colour facing up onto an empty cell of the inner 8x8 board. Black always plays first. Each piece must be placed adjacent to an opponent's piece (either horizontally, vertically or diagonally). Then, all the opponent's pieces that are trapped in a contiguous straight line (either diagonal, vertical, or horizontal) between the newly placed piece and an existing piece of that colour, or a joker, are flipped over to the player's colour. A legal move must case at least one opponent piece to be flipped. If a player cannot make a legal move then they pass.
If a player places a piece on top of a blue bonus disc, they take the disc (this will score 3 points at the end of the game).
The game ends when neither player can make a legal move. Players count the pieces of their colour facing up and add the points of the blue discs. Highest score wins. Over a series of games the first aim is to win the most games. In the event of a tie in the number of games won, the point difference over the set of games decides the winner.
Re-implements:
Othello
Mapello is a Reversi derivative that includes some special pieces that add new features to the game. These pieces are placed on the board to create a particular board configuration before the main game starts: this is called the setup phase.
A given board configuration may be played repeatedly, with players taking turns to play as black and as white. Since each board configuration will have its own nuances, repeated play enables players to experiment with strategies best suited to each setup.
Alternatively, Mapello can be played in free-play mode. In free-play mode, players take it in turns to setup the board. In order to encourage balance in the setup, the player not setting up the board has the option to play as black or as white (hence to move first or second).
The extra pieces are as follows:
- Walls: They act like the walls of the board border, but placed inside the board. They are immovable obstacles that cannot be played on.
- Bonuses: They reward the player with extra points when captured.
- Jokers (addition by Néstor Romeral Andrés): They are placed on the border and act as pieces of the colour of the player in turn.
By combining these pieces, players can create millions of different boards.
COMPONENTS
- Game board of 10x10 squares. The inner 8x8 board is used for playing, while the border is only used to place the jokers during the setup phase.
- 64 Reversi discs (black/white).
- 8 walls (gray squares).
- 8 bonuses (blue discs).
- 8 jokers (red squares).
SETUP PHASE
Optionally, the players may agree some constraints on the number of each type of piece to be placed during the setup phase. Then, subject to these constraints the setup player places their chosen number of pieces. Walls and power-ups can be placed anywhere on the inner 8x8 area (except on the four centre squares), and jokers can be placed anywhere on the outer 10x10 border. The game commences with an initial 2x2 configuration of black and white pieces in the following diagonal pattern:
PLAYING PHASE
Two players (black and white) alternate turns placing a piece with their colour facing up onto an empty cell of the inner 8x8 board. Black always plays first. Each piece must be placed adjacent to an opponent's piece (either horizontally, vertically or diagonally). Then, all the opponent's pieces that are trapped in a contiguous straight line (either diagonal, vertical, or horizontal) between the newly placed piece and an existing piece of that colour, or a joker, are flipped over to the player's colour. A legal move must case at least one opponent piece to be flipped. If a player cannot make a legal move then they pass.
If a player places a piece on top of a blue bonus disc, they take the disc (this will score 3 points at the end of the game).
The game ends when neither player can make a legal move. Players count the pieces of their colour facing up and add the points of the blue discs. Highest score wins. Over a series of games the first aim is to win the most games. In the event of a tie in the number of games won, the point difference over the set of games decides the winner.
Re-implements:
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