-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-3 명
BGG추천: 1-3+ 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Phil Orbanes Sr.
-
아티스트
Al Zygier
-
인원
게임 소개
규칙 폴더:
기술이 우주를 가로질러 순간적인 움직임을 허용하기 이전 시대에, 인간형 존재들은 독수리자리에서 알테어별의 행성계와 최초의 행성간 충돌을 벌였다. 분쟁의 기원은 20세기 마지막 수십 년 동안의 체계에 대한 도구적 탐구의 시작으로 거슬러 올라간다. 알테어 행성 다섯 개가 모여 있는 띠는 근처 항성계의 특정 행성들 중에서 원료가 풍부하고 공급량이 부족한 것으로 밝혀졌다. 그러한 세 별에서 온 행성들은 식민지와 착취에 대한 즉각적인 계획을 시작했다.
게임이 시작될 때, 침략 행성은 각각 작전 기지를 설립했고, 서로의 위협을 인식하여, 3척의 거대한 함대를 진수시켰다.알테어 시스템을 식민지화, 방어, 정복하기 위해 함선 사령부를 인용한다.
이제, 세계 2차 대전은 우주 깊숙한 곳에서 이 고전적인 캠페인을 재현할 수 있게 해줍니다. 각각 침략 함대의 총사령관 역할을 맡은 2~3명의 플레이어가 지도판과 86개의 카운터, 경기규칙 등을 이용해 미래의 역사를 재현한다.
기술이 우주를 가로질러 순간적인 움직임을 허용하기 이전 시대에, 인간형 존재들은 독수리자리에서 알테어별의 행성계와 최초의 행성간 충돌을 벌였다. 분쟁의 기원은 20세기 마지막 수십 년 동안의 체계에 대한 도구적 탐구의 시작으로 거슬러 올라간다. 알테어 행성 다섯 개가 모여 있는 띠는 근처 항성계의 특정 행성들 중에서 원료가 풍부하고 공급량이 부족한 것으로 밝혀졌다. 그러한 세 별에서 온 행성들은 식민지와 착취에 대한 즉각적인 계획을 시작했다.
게임이 시작될 때, 침략 행성은 각각 작전 기지를 설립했고, 서로의 위협을 인식하여, 3척의 거대한 함대를 진수시켰다.알테어 시스템을 식민지화, 방어, 정복하기 위해 함선 사령부를 인용한다.
이제, 세계 2차 대전은 우주 깊숙한 곳에서 이 고전적인 캠페인을 재현할 수 있게 해줍니다. 각각 침략 함대의 총사령관 역할을 맡은 2~3명의 플레이어가 지도판과 86개의 카운터, 경기규칙 등을 이용해 미래의 역사를 재현한다.
From the Rules Folder:
"In the days before technology permitted instantaneous movement across the light-years of space, humanoid beings fought the first inter planetary conflict in the constellation Aquila (The Eagle) with the planetary system of the star Altair. The origin of the conflict dated back to the beginning of the instrumental exploration of the system in the last decades of the 20th century. A band of five Altair planets was found to be rich in rich in raw materials in short supply among certain planets in nearby stellar systems. Planets from three such stars began immediate plans for colonization and exploitation.
At the games beginning, the invading planets have each established a base of operations and, recognizing the threat from each other, have launched a fleet of three immense "Command Ships" to further colonize, defend and conquer the Altair system.
Now, THE WAR OF THE WORLDS II allows you to recreate this classic campaign in the depths of space. Two or three players, each taking the role of Commander-in-Chief of an invading fleet, use the mapboard, 86 counters, and rules of play, to replay future history."
"In the days before technology permitted instantaneous movement across the light-years of space, humanoid beings fought the first inter planetary conflict in the constellation Aquila (The Eagle) with the planetary system of the star Altair. The origin of the conflict dated back to the beginning of the instrumental exploration of the system in the last decades of the 20th century. A band of five Altair planets was found to be rich in rich in raw materials in short supply among certain planets in nearby stellar systems. Planets from three such stars began immediate plans for colonization and exploitation.
At the games beginning, the invading planets have each established a base of operations and, recognizing the threat from each other, have launched a fleet of three immense "Command Ships" to further colonize, defend and conquer the Altair system.
Now, THE WAR OF THE WORLDS II allows you to recreate this classic campaign in the depths of space. Two or three players, each taking the role of Commander-in-Chief of an invading fleet, use the mapboard, 86 counters, and rules of play, to replay future history."
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
565
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
450
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
386
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
353
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18