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6.9Gravwell: Escape from the 9th Dimension (2013) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.72 / 5
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디자이너
Corey Young
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아티스트
Alejandro Germánico Benit
-
인원
게임 소개
Gravwell에서, 플레이어들은 블랙홀을 통해 끌어온 우주선을 다른 차원으로 이동시킨다. 각 우주선은 집으로 갈 연료가 부족하기 때문에, 각 플레이어는 주변의 소행성들로부터 기본적인 요소들을 수집해야 한다. 그러나 이 차원에서는 움직이는 배들이 가장 가까운 물체, 즉 보통 다른 배 쪽으로 이동할 것이고, 그러한 물체들이 앞이나 뒤로 움직일 때, 워프 게이트에 도달하는 것이 항상 쉽지만은 않습니다. 승조원들과 함선을 구하기 위한 시간이 촉박하다! 탈출에 실패한 비용에 대한 암울한 기억으로, 죽은 우주선들의 얼어붙은 웅덩이들이 탈출로를 어지럽히고 있지만, 신중한 카드놀이로, 여러분은 이 버려진 우주선들을 슬며시 지나쳐 Gravwell에서 탈출한 첫 번째 사람이 될 수 있습니다!
Gravwell은 26개의 알파벳 카드를 사용하여 움직임 순서와 추력을 결정합니다; 대부분의 카드는 당신의 배를 가장 가까운 물체로 이동시키지만, 몇몇은 당신을 그것으로부터 멀어지게 합니다. 각 라운드가 시작될 때마다 플레이어들은 연료 카드를 뽑고, 두 쌍의 카드를 뽑으며, 각 더미의 맨 위 카드만 볼 수 있다.
라운드 동안, 각 플레이어는 그들이 선택한 순서대로 그들의 모든 연료 카드를 플레이 할 것이다. 라운드의 각 단계에서 각 플레이어가 하나의 카드를 선택한 후 모든 카드가 알파벳 순서로 공개되고 해결된다. 상대편이 여러분이 예상하지 못한 방향으로 움직일 때, 여러분은 항상 여러분이 할 것이라고 생각했던 방향으로 향하지는 않을 것입니다! 각 플레이어는 이러한 상황을 피하기 위해 한 라운드당 한 번만 전술적으로 플레이할 수 있는 "비상 정지" 카드를 들고 있다.
워프 게이트에 먼저 도달한 사람이 승리하지만, 6라운드가 지나도 탈출하지 못한 사람이 없을 경우 게이트에 가장 가까운 선수가 승리한다.
Gravwell은 26개의 알파벳 카드를 사용하여 움직임 순서와 추력을 결정합니다; 대부분의 카드는 당신의 배를 가장 가까운 물체로 이동시키지만, 몇몇은 당신을 그것으로부터 멀어지게 합니다. 각 라운드가 시작될 때마다 플레이어들은 연료 카드를 뽑고, 두 쌍의 카드를 뽑으며, 각 더미의 맨 위 카드만 볼 수 있다.
라운드 동안, 각 플레이어는 그들이 선택한 순서대로 그들의 모든 연료 카드를 플레이 할 것이다. 라운드의 각 단계에서 각 플레이어가 하나의 카드를 선택한 후 모든 카드가 알파벳 순서로 공개되고 해결된다. 상대편이 여러분이 예상하지 못한 방향으로 움직일 때, 여러분은 항상 여러분이 할 것이라고 생각했던 방향으로 향하지는 않을 것입니다! 각 플레이어는 이러한 상황을 피하기 위해 한 라운드당 한 번만 전술적으로 플레이할 수 있는 "비상 정지" 카드를 들고 있다.
워프 게이트에 먼저 도달한 사람이 승리하지만, 6라운드가 지나도 탈출하지 못한 사람이 없을 경우 게이트에 가장 가까운 선수가 승리한다.
In Gravwell, players command spaceships that have been pulled through a black hole, transporting them into a different dimension. With each ship lacking fuel to get home, each player must collect basic elements from surrounding asteroids, using the gravity of the dimension and what little resources they have in order to reach the warp gate that will take them home. But in this dimension, moving ships will travel towards the nearest object, which is usually another ship, and when those objects are moving either forward or backward, reaching the warp gate isn't always easy. Time is running out to save your crew and your ship! As a grim reminder of the cost of failing to escape, the frozen hulks of dead spacecraft litter the escape route — but with careful card play, you can slingshot past these derelict craft and be the first to escape from the Gravwell!
Gravwell uses 26 alphabetized cards to determine movement order and thrust; most cards move your ship towards the nearest object, but a few move you away from it. At the start of each round, players draft fuel cards, picking up three pairs of two cards, with only the top card of each pile being visible; you get some information as to which moves you can expect from the other spaceships, but you won't know which moves you'll be forced to make when you draft your cards!
During a round, each player will play all of their fuel cards in the order of their choosing. During each phase of a round, each player chooses one card, then all cards are revealed and resolved in alphabetical order. When your opponents move in ways you didn't expect, you won't always be heading in the direction you thought you would! Each player holds an "Emergency Stop" card that they may tactically play only once per round to avoid such a situation.
Whoever first reaches the warp gate wins, but if no one has escaped after six rounds, then the player who is closest to the gate wins.
Gravwell uses 26 alphabetized cards to determine movement order and thrust; most cards move your ship towards the nearest object, but a few move you away from it. At the start of each round, players draft fuel cards, picking up three pairs of two cards, with only the top card of each pile being visible; you get some information as to which moves you can expect from the other spaceships, but you won't know which moves you'll be forced to make when you draft your cards!
During a round, each player will play all of their fuel cards in the order of their choosing. During each phase of a round, each player chooses one card, then all cards are revealed and resolved in alphabetical order. When your opponents move in ways you didn't expect, you won't always be heading in the direction you thought you would! Each player holds an "Emergency Stop" card that they may tactically play only once per round to avoid such a situation.
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