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BGG랭킹
BGG전체 : 10275
WARGAMES : 2134
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.90 / 5
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디자이너
Michael Shinall
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아티스트
Édouard Guiton, Eric Nouhaut
-
인원
게임 소개
새로운 미니어처 테이블 상판 게임입니다.
웹사이트는 "을 설명하고 있다.왕의 분노는 플레이어가 아리카니아 다섯 왕국의 군대를 지휘하는 미니어처 전쟁 게임이다. 한 면당 10개에서 50개까지 확장 가능한 고대 왕의 왕좌를 놓고 경쟁할 수 있습니다!
독특한 원롤 해상도 시스템과 능동적인 지휘 체인으로 지루한 추적에 매몰되지 않고 실제로 군대를 지휘하고 있는 듯한 느낌을 받을 수 있습니다. 전투는 빠르고, 유동적이며, 격렬하고, 전술적입니다. 전장에서 결정은 중요합니다!
5개의 초기 파벌이 있다.
테크네스 가문
테크네스의 군대는 가장 원만한 군대 중 하나이다. 그들은 방어적인 자세에서 눈 깜짝할 사이에 공격으로 움직일 수 있다. 유니온 노동자와 방어자 라인맨 모두 적에게 공격을 가한 것에 대해 응징합니다. 그들의 전문가와 캐릭터들은 종종 번개와 마법 병동을 사용하여 방어선을 강화합니다. 많은 사상자를 예상하지 않고는 철군의 전열을 공격하는 군대는 없다.
섀얼 한 씨
샤엘한의 전투 방식은 모든 적들에게 수수께끼이며 그럴만한 이유가 있다. 군단병들은 그들 스스로 전장에서 가장 약한 부대들 중 일부이지만, 그들이 전문가와 가까이 있을 때마다 그들이 고려해야 할 세력이 된다. 그들의 큰누나가 이끄는 분노는 한 번에 한 명 이상의 적을 상대하는 전문가들이다. 샤엘한 군대의 진정한 힘은 그들 스스로는 취약하지만 어떤 전쟁터에서든 파괴의 심포니를 일으킬 수 있는 극도로 강력한 전문가들이다.
하우스 내셔
나이저는 그들의 적들이 그들의 길에서 죽어가는 것을 보는 것 이상을 사랑하지 않는다. 나시어 애쉬멘의 돌격은 전설적이며, 그 이야기를 전할 적들은 거의 살아있지 않다. 그들은 종종 펠라가르트의 지원을 받는데, 펠라가르스는 갑옷이 부족함에도 불구하고 더 많은 사상자를 낸다. Nasier의 전문가들은 그들의 적을 처벌하기 위해 불꽃을 사용하는 것을 선호합니다. 가장 공격적인 군대 중 하나로, 에프렌티의 존재를 회복하려는 그들의 열정은 대륙 전체에 걸쳐 가공할 파괴를 초래한다.
하드로스 가문
게임 내 가장 수비적인 군대인 하드로스 부대는 경기가 진행될수록 공격력과 수비력이 모두 강해진다. 딥맨을 잃으면 적 모델에게 공명 마커가 주어져 더 쉽게 죽일 수 있습니다. 그러는 동안 느리지만 더 죽은 세브리단은 적군이 전장에서 도망치는 것을 막는다. 하드로스 전문가는 전장을 강화하여 물 요소를 추가하여 움직임을 증가시킵니다.
고리치 가문
게임에서 가장 빠른 움직임과 가장 강력한 공격을 조합한 고리치는 전통적인 전쟁보다 뺑소니 전술을 선호한다. 플레이어는 스코르자의 맹렬한 속도를 이용하여 치명적인 체티가 대열을 유지하는 동안 적을 측면으로 공격할 수 있습니다. 끔찍한 '블러드 엔진'은 상처를 치료하기 위해 적들의 살을 먹어치웁니다. 기동력이 높은 군대를 선호하고 먼저 공격한다면 고리치가 당신을 위한 군대다.
모형은 플라스틱으로 되어 있고, 무기들은 폴리스티렌으로 되어 있어 창살, 손잡이, 큰 칼날 등에 멋진 직선을 유지할 수 있다.
웹사이트는 "을 설명하고 있다.왕의 분노는 플레이어가 아리카니아 다섯 왕국의 군대를 지휘하는 미니어처 전쟁 게임이다. 한 면당 10개에서 50개까지 확장 가능한 고대 왕의 왕좌를 놓고 경쟁할 수 있습니다!
독특한 원롤 해상도 시스템과 능동적인 지휘 체인으로 지루한 추적에 매몰되지 않고 실제로 군대를 지휘하고 있는 듯한 느낌을 받을 수 있습니다. 전투는 빠르고, 유동적이며, 격렬하고, 전술적입니다. 전장에서 결정은 중요합니다!
5개의 초기 파벌이 있다.
테크네스 가문
테크네스의 군대는 가장 원만한 군대 중 하나이다. 그들은 방어적인 자세에서 눈 깜짝할 사이에 공격으로 움직일 수 있다. 유니온 노동자와 방어자 라인맨 모두 적에게 공격을 가한 것에 대해 응징합니다. 그들의 전문가와 캐릭터들은 종종 번개와 마법 병동을 사용하여 방어선을 강화합니다. 많은 사상자를 예상하지 않고는 철군의 전열을 공격하는 군대는 없다.
섀얼 한 씨
샤엘한의 전투 방식은 모든 적들에게 수수께끼이며 그럴만한 이유가 있다. 군단병들은 그들 스스로 전장에서 가장 약한 부대들 중 일부이지만, 그들이 전문가와 가까이 있을 때마다 그들이 고려해야 할 세력이 된다. 그들의 큰누나가 이끄는 분노는 한 번에 한 명 이상의 적을 상대하는 전문가들이다. 샤엘한 군대의 진정한 힘은 그들 스스로는 취약하지만 어떤 전쟁터에서든 파괴의 심포니를 일으킬 수 있는 극도로 강력한 전문가들이다.
하우스 내셔
나이저는 그들의 적들이 그들의 길에서 죽어가는 것을 보는 것 이상을 사랑하지 않는다. 나시어 애쉬멘의 돌격은 전설적이며, 그 이야기를 전할 적들은 거의 살아있지 않다. 그들은 종종 펠라가르트의 지원을 받는데, 펠라가르스는 갑옷이 부족함에도 불구하고 더 많은 사상자를 낸다. Nasier의 전문가들은 그들의 적을 처벌하기 위해 불꽃을 사용하는 것을 선호합니다. 가장 공격적인 군대 중 하나로, 에프렌티의 존재를 회복하려는 그들의 열정은 대륙 전체에 걸쳐 가공할 파괴를 초래한다.
하드로스 가문
게임 내 가장 수비적인 군대인 하드로스 부대는 경기가 진행될수록 공격력과 수비력이 모두 강해진다. 딥맨을 잃으면 적 모델에게 공명 마커가 주어져 더 쉽게 죽일 수 있습니다. 그러는 동안 느리지만 더 죽은 세브리단은 적군이 전장에서 도망치는 것을 막는다. 하드로스 전문가는 전장을 강화하여 물 요소를 추가하여 움직임을 증가시킵니다.
고리치 가문
게임에서 가장 빠른 움직임과 가장 강력한 공격을 조합한 고리치는 전통적인 전쟁보다 뺑소니 전술을 선호한다. 플레이어는 스코르자의 맹렬한 속도를 이용하여 치명적인 체티가 대열을 유지하는 동안 적을 측면으로 공격할 수 있습니다. 끔찍한 '블러드 엔진'은 상처를 치료하기 위해 적들의 살을 먹어치웁니다. 기동력이 높은 군대를 선호하고 먼저 공격한다면 고리치가 당신을 위한 군대다.
모형은 플라스틱으로 되어 있고, 무기들은 폴리스티렌으로 되어 있어 창살, 손잡이, 큰 칼날 등에 멋진 직선을 유지할 수 있다.
A new miniature tabletop game.
The website explains "Wrath of Kings is a miniatures war game, where players take command of the armies of on of the five kingdoms of Arikania! Scalable from 10 to 50 models per side, now you can vie for the throne of the Ancient King!
"With a unique one roll resolution system and an active chain of command, you'll feel like you're actually in charge of an army without being bogged down in tedious tracking. Combat is fast, fluid, furious and tactical - your decisions will matter on the battlefield!"
There are five initial factions:
House Teknes
The armies of Teknes are some of the most well rounded troops. They are able to move from a defensive posture to attack in the blink of an eye. Both the Union Workers and Defender Linemen punish their enemies for attacking them. Their specialists and characters often employ lightning and magical wards to bolster their own defensive lines. No army attacks Teknes battle lines without expecting heavy casualties.
House Shael Han
The Shael Han fighting style is a mystery to all of their enemies and for good reason. The Legionaries are some of the weakest troops on the field by themselves, however whenever they are close by a specialist they become a force to reckon with. The Wrath led by their Big Sister are experts in engaging more than one enemy at a time. The true strength of any Shael Han army are their specialists, vulnerable by themselves but extremely powerful when working together they can cause a symphony of destruction on any battlefield.
House Nasier
Nasier love nothing more than to see their enemies wither in their path. The Nasier Ashmen charge is legendary and few enemies have ever lived to tell the tale. They’re often supported by the Pelagarth who revel in combat and despite their lack of armor, cause more casualties then they take. The specialists of Nasier prefer to use flames to punish their enemies. One of the most aggressive armies, their zeal for reinstating the Efrenti presence leads them to wrought destruction throughout the continent.
House Hadross
As the most defensive army in the game, Hadross units become stronger both offensively and defensively as the game progresses. With each Deepmen lost, enemy models receive Resonate markers, which makes them easier to kill. Meanwhile the slower yet deadlier Sevridan keep enemy units from fleeing the battlefield. The Hadross specialists enhance the battlefield adding water elements to increase movement.
House Goritsi
Combining the fastest movement in the game with some of the strongest attacks Goritsi prefer hit and run tactics to conventional warfare. Players can employ the blazing speed of the Skorza to flank their enemies while their lethal Zeti hold the line. The terrible Blood Engine consumes the flesh of his enemies to heal his wounds. If you prefer high mobility armies and attacking first, Goritsi is the army for you.
The models are in plastic, with weapons in polystyrene so that they keep nice straight edges on spear shafts, handles, and large sword blades etc.
The website explains "Wrath of Kings is a miniatures war game, where players take command of the armies of on of the five kingdoms of Arikania! Scalable from 10 to 50 models per side, now you can vie for the throne of the Ancient King!
"With a unique one roll resolution system and an active chain of command, you'll feel like you're actually in charge of an army without being bogged down in tedious tracking. Combat is fast, fluid, furious and tactical - your decisions will matter on the battlefield!"
There are five initial factions:
House Teknes
The armies of Teknes are some of the most well rounded troops. They are able to move from a defensive posture to attack in the blink of an eye. Both the Union Workers and Defender Linemen punish their enemies for attacking them. Their specialists and characters often employ lightning and magical wards to bolster their own defensive lines. No army attacks Teknes battle lines without expecting heavy casualties.
House Shael Han
The Shael Han fighting style is a mystery to all of their enemies and for good reason. The Legionaries are some of the weakest troops on the field by themselves, however whenever they are close by a specialist they become a force to reckon with. The Wrath led by their Big Sister are experts in engaging more than one enemy at a time. The true strength of any Shael Han army are their specialists, vulnerable by themselves but extremely powerful when working together they can cause a symphony of destruction on any battlefield.
House Nasier
Nasier love nothing more than to see their enemies wither in their path. The Nasier Ashmen charge is legendary and few enemies have ever lived to tell the tale. They’re often supported by the Pelagarth who revel in combat and despite their lack of armor, cause more casualties then they take. The specialists of Nasier prefer to use flames to punish their enemies. One of the most aggressive armies, their zeal for reinstating the Efrenti presence leads them to wrought destruction throughout the continent.
House Hadross
As the most defensive army in the game, Hadross units become stronger both offensively and defensively as the game progresses. With each Deepmen lost, enemy models receive Resonate markers, which makes them easier to kill. Meanwhile the slower yet deadlier Sevridan keep enemy units from fleeing the battlefield. The Hadross specialists enhance the battlefield adding water elements to increase movement.
House Goritsi
Combining the fastest movement in the game with some of the strongest attacks Goritsi prefer hit and run tactics to conventional warfare. Players can employ the blazing speed of the Skorza to flank their enemies while their lethal Zeti hold the line. The terrible Blood Engine consumes the flesh of his enemies to heal his wounds. If you prefer high mobility armies and attacking first, Goritsi is the army for you.
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