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BGG랭킹
BGG전체 : 9629
WARGAMES : 1327
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.71 / 5
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디자이너
Roger Miller
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아티스트
Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
가잘라: 1942년 5월 27일부터 6월 14일까지 리비아의 가마솥은 1942년 5월 27일부터 6월 14일까지 토브룩 남쪽의 가잘라 전투의 기동부위를 재현한 것이다. 추축국의 공격은 격앙된 연합군의 반격에 맞닥뜨렸고, 결국 추축국의 대규모 승리로 끝났다.
포메이션에 의해 번갈아 무작위 활성화되면 두 게임이 같지 않기 때문에 플레이어에게 불확실성과 높은 재생 가능성을 제공한다. 각 턴 플레이어는 군대의 보급 레벨, 지휘 혼란, 피로, 지능을 나타내기 위해 다양한 수의 활성화를 받으며, 이는 각 쪽이 다른 시기에 지배적이기 때문에 썰물과 흐름으로 이어진다. 유닛 이동 후 피로와 수비 준비 부족을 시뮬레이션할 수 있도록 강점을 부여해 경기의 역습이 관건이다. 지뢰밭, 공군력, 대전차 능력, 갑옷 대 보병 충돌 등은 모두 간단하고 효과적인 규칙으로 모델링된다.
게임 시간이 3~7시간인 시나리오는 두 가지가 있습니다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 1.61km/1마일
부대: 대대 대 연대
게임 인벤토리:
17 x 22" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(168 5/8" 카운터)
12페이지 분량의 가잘라 규칙서 1권
양면 인쇄 커버 시트/플레이어 보조 카드 1개
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 3-7시간
참고: 플레이어는 게임 플레이를 위해 10면 주사위 하나를 제공해야 합니다.
포메이션에 의해 번갈아 무작위 활성화되면 두 게임이 같지 않기 때문에 플레이어에게 불확실성과 높은 재생 가능성을 제공한다. 각 턴 플레이어는 군대의 보급 레벨, 지휘 혼란, 피로, 지능을 나타내기 위해 다양한 수의 활성화를 받으며, 이는 각 쪽이 다른 시기에 지배적이기 때문에 썰물과 흐름으로 이어진다. 유닛 이동 후 피로와 수비 준비 부족을 시뮬레이션할 수 있도록 강점을 부여해 경기의 역습이 관건이다. 지뢰밭, 공군력, 대전차 능력, 갑옷 대 보병 충돌 등은 모두 간단하고 효과적인 규칙으로 모델링된다.
게임 시간이 3~7시간인 시나리오는 두 가지가 있습니다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 1.61km/1마일
부대: 대대 대 연대
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17 x 22" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(168 5/8" 카운터)
12페이지 분량의 가잘라 규칙서 1권
양면 인쇄 커버 시트/플레이어 보조 카드 1개
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 3-7시간
참고: 플레이어는 게임 플레이를 위해 10면 주사위 하나를 제공해야 합니다.
Gazala: The Cauldron, Libya, May 27 - June 14, 1942 simulates the mobile portions of the battle of Gazala south of Tobruk between May 27 and June 14 1942. An Axis attack was met by a furious Allied counter-attack which then developed into a grinding battle of attrition and maneuver that finally ended in massive Axis victory.
Alternating random activation by formation provides player with uncertainty and high re-playability as no two games will be alike. Each turn player receive a varying number of activations to represent the supply levels, command confusion, fatigue and intelligence of their armies and this leads to an ebb and flow to the battle as each side is dominant at different times. After units move, strengths are educed to simulate fatigue and lack of defensive preparation making counter-attacking key to the game. Minefields, airpower, anti-tank abilities and the armor versus infantry conflict are all modeled in a simple and effective set of rules.
There are two scenarios with a playing time of 3-7 hours.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 1 miles / 1.61 kilometers
Units: Battalion to Regiments
Game Inventory:
One 17 x 22" full color map
Two dual-side printed countersheets (168 5/8" counters)
One 12-page Gazala rulebook
One dual-side printed cover sheet/player aid card
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 3-7 hours
Note: Players will need to provide one 10-sided die for game play.
Alternating random activation by formation provides player with uncertainty and high re-playability as no two games will be alike. Each turn player receive a varying number of activations to represent the supply levels, command confusion, fatigue and intelligence of their armies and this leads to an ebb and flow to the battle as each side is dominant at different times. After units move, strengths are educed to simulate fatigue and lack of defensive preparation making counter-attacking key to the game. Minefields, airpower, anti-tank abilities and the armor versus infantry conflict are all modeled in a simple and effective set of rules.
There are two scenarios with a playing time of 3-7 hours.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 1 miles / 1.61 kilometers
Units: Battalion to Regiments
Game Inventory:
One 17 x 22" full color map
Two dual-side printed countersheets (168 5/8" counters)
One 12-page Gazala rulebook
One dual-side printed cover sheet/player aid card
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