-
BGG랭킹
BGG전체 : 6404
FAMILYGAMES : 1737
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.41 / 5
-
디자이너
Sebastian Bleasdale
-
아티스트
Loïc Billiau
-
인원
게임 소개
Lemminge같은 이름이라면, 여러분은 작은 설치류들과 어떤 종류의 결승선을 달릴 것이라는 것을 알고 있습니다. 그리고 이 디자인은 그 약속에 부응합니다. 각 플레이어는 두 개의 레밍을 조종하며, 대부분의 공간은 초원을 포함하고 있으며 플레이어가 어떤 카드를 놓든 상관없이 들어갈 수 있지만, 어떤 공간은 적절한 카드를 사용해야만 들어갈 수 있는 특수한 지형(물, 언덕 등)을 포함한다.
각 선수는 2~6장의 카드를 손에 들고 시작하며, 그 숫자는 선수 수에 따라 달라진다. 차례에 따라 선수는 다음과 같이 한다.
카드를 몇 장씩 떼고 카드를 여섯 장으로 다시 채우거나
카드놀이를 하고 레밍 중 하나를 옮겼어요
각 카드는 5가지 경관 유형 중 하나이며 0-4번 번호가 매겨집니다. 만약 카드가 같은 종류의 맨 위 풍경 카드의 값과 같거나 낮으면 플레이어는 이 종류의 모든 풍경 카드의 값을 더하고, 초원과 묘사된 풍경 유형을 자유롭게 넘나들며 레밍을 이 많은 공간으로 이동시킨다. 카드가 표시된 풍경 유형의 맨 위 카드보다 높은 경우 이 유형의 카드를 모두 버리고 새 더미를 시작합니다. 그러나 레밍을 움직이기 전에, 그녀는 게임 보드 &mdash에 이런 유형의 보너스 풍경 16진수를 붙인다.
하나 이상의 레밍이 의도한 이동 경로에 있는 경우 공간으로 이동하기 전에 레밍을 한쪽으로 밀어 이동할 때마다 1개의 이동 지점을 사용할 수 있습니다. 결승선을 통과하여도 레밍을 올바르게 설정하면 자신만의 레밍을 밀어넣을 수 있습니다.
두 레밍을 모두 결승선을 가로질러 움직인 첫 번째 선수가 승리합니다.
각 선수는 2~6장의 카드를 손에 들고 시작하며, 그 숫자는 선수 수에 따라 달라진다. 차례에 따라 선수는 다음과 같이 한다.
카드를 몇 장씩 떼고 카드를 여섯 장으로 다시 채우거나
카드놀이를 하고 레밍 중 하나를 옮겼어요
각 카드는 5가지 경관 유형 중 하나이며 0-4번 번호가 매겨집니다. 만약 카드가 같은 종류의 맨 위 풍경 카드의 값과 같거나 낮으면 플레이어는 이 종류의 모든 풍경 카드의 값을 더하고, 초원과 묘사된 풍경 유형을 자유롭게 넘나들며 레밍을 이 많은 공간으로 이동시킨다. 카드가 표시된 풍경 유형의 맨 위 카드보다 높은 경우 이 유형의 카드를 모두 버리고 새 더미를 시작합니다. 그러나 레밍을 움직이기 전에, 그녀는 게임 보드 &mdash에 이런 유형의 보너스 풍경 16진수를 붙인다.
하나 이상의 레밍이 의도한 이동 경로에 있는 경우 공간으로 이동하기 전에 레밍을 한쪽으로 밀어 이동할 때마다 1개의 이동 지점을 사용할 수 있습니다. 결승선을 통과하여도 레밍을 올바르게 설정하면 자신만의 레밍을 밀어넣을 수 있습니다.
두 레밍을 모두 결승선을 가로질러 움직인 첫 번째 선수가 승리합니다.
With a name like Lemminge, you know you're going to be racing little rodents across a finish line of some sort, and this design lives up to that promise. Each player controls two lemmings that must make their way across a game board of hexagonal spaces; most spaces contain grassland and can be entered no matter which card a player lays down, but some spaces contain special terrain (water, hills, etc.) that can be entered only when the appropriate card is played.
Each player starts with 2-6 cards in hand, with the number dependent on the player count. On a turn, a player either:
Discards any number of cards from hand, then refills her hand to six cards, or
Plays a card, then moves one of her lemmings.
Each card is one of five landscape types and numbered 0-4. If the card played is equal to or lower than the value of the top landscape card of the same type, then the player adds the values of all landscape cards of this type, then moves her lemming up to this many spaces, crossing grassland and the depicted landscape type freely. If the card is higher than the top card of the depicted landscape type, then discard all cards of this type and start a new pile. Before moving her lemming, though, she places a bonus landscape hex of this type on the game board — ideally stifling the future movement of her opponents while scooting her own lemming further toward the goal.
If one or more lemmings are in your intended path of movement, you can push them aside before moving into the space, spending one point of movement for each lemming so moved. You can push your own lemming, if you set them up right — even across the finish line.
The first player to move both of her lemmings across the finish line wins.
Each player starts with 2-6 cards in hand, with the number dependent on the player count. On a turn, a player either:
Discards any number of cards from hand, then refills her hand to six cards, or
Plays a card, then moves one of her lemmings.
Each card is one of five landscape types and numbered 0-4. If the card played is equal to or lower than the value of the top landscape card of the same type, then the player adds the values of all landscape cards of this type, then moves her lemming up to this many spaces, crossing grassland and the depicted landscape type freely. If the card is higher than the top card of the depicted landscape type, then discard all cards of this type and start a new pile. Before moving her lemming, though, she places a bonus landscape hex of this type on the game board — ideally stifling the future movement of her opponents while scooting her own lemming further toward the goal.
If one or more lemmings are in your intended path of movement, you can push them aside before moving into the space, spending one point of movement for each lemming so moved. You can push your own lemming, if you set them up right — even across the finish line.
The first player to move both of her lemmings across the finish line wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
594
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
452
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18