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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-9 명
BGG추천: 3-8 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Kevan Davis
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아티스트
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인원
게임 소개
런던 지하철 지도로 진행되는 이 게임의 목적은 모닝턴 크레센트(Mornington Crescent)에 도달하는 첫 번째 플레이어가 되는 것입니다.
플레이어들은 번갈아 가면서 보드 주위로 폰을 옮기고, 방문 스테이션에 토큰(초기적으로 의미 없는)을 선택적으로 추가한다. 언제든 한 선수가 다른 선수의 움직임에 거부권을 행사하기 위해 두 개의 거부권 칩 중 하나를 사용할 수 있으며, 이 경우 해당 움직임이 불법임을 알리는 새로운 제한을 받을 수 있다. 그렇게 함으로써, 선수들은 점차적으로 게임이 어떻게 진행되는지에 대한 제한을 만든다. 플레이는 플레이어가 거부권을 행사하지 않고 모닝턴 크레센트까지 갈 수 있을 때까지 계속된다.
추가 규칙에 대한 모든 논의를 더 깊고 공개되지 않은 규칙 집합의 단순한 "리마인더"로 구성함으로써, 이 게임은 플레이어들이 즉석에서 발명하는 것이 아니라 완전히 형성된 보드게임으로 보인다.
플레이어들은 번갈아 가면서 보드 주위로 폰을 옮기고, 방문 스테이션에 토큰(초기적으로 의미 없는)을 선택적으로 추가한다. 언제든 한 선수가 다른 선수의 움직임에 거부권을 행사하기 위해 두 개의 거부권 칩 중 하나를 사용할 수 있으며, 이 경우 해당 움직임이 불법임을 알리는 새로운 제한을 받을 수 있다. 그렇게 함으로써, 선수들은 점차적으로 게임이 어떻게 진행되는지에 대한 제한을 만든다. 플레이는 플레이어가 거부권을 행사하지 않고 모닝턴 크레센트까지 갈 수 있을 때까지 계속된다.
추가 규칙에 대한 모든 논의를 더 깊고 공개되지 않은 규칙 집합의 단순한 "리마인더"로 구성함으로써, 이 게임은 플레이어들이 즉석에서 발명하는 것이 아니라 완전히 형성된 보드게임으로 보인다.
Played on the London Underground map, the aim of this game is to be the first player to reach Mornington Crescent.
Players take turns to move their pawns around the board, optionally adding (initially meaningless) tokens to stations they visit. At any time, a player may spend one of their two veto chips to veto another player's move, announcing a new restriction under which that move is illegal (such as "players may not move more than six stations in a turn"). In doing so, the players gradually build a set of restrictions for how the game is to be played. Play continues until a player is able to reach Mornington Crescent without having their move vetoed.
By framing all discussion of additional rules as mere "reminders" of a deeper, undisclosed ruleset, the game appears to an audience to be a fully-formed boardgame rather than something that the players are largely inventing on the fly.
Players take turns to move their pawns around the board, optionally adding (initially meaningless) tokens to stations they visit. At any time, a player may spend one of their two veto chips to veto another player's move, announcing a new restriction under which that move is illegal (such as "players may not move more than six stations in a turn"). In doing so, the players gradually build a set of restrictions for how the game is to be played. Play continues until a player is able to reach Mornington Crescent without having their move vetoed.
By framing all discussion of additional rules as mere "reminders" of a deeper, undisclosed ruleset, the game appears to an audience to be a fully-formed boardgame rather than something that the players are largely inventing on the fly.
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