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BGG랭킹
BGG전체 : 15455
CGS : 243
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인원
2-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Jesse Bergman, John Kimmel (I)
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아티스트
Justine Cruz, Phillip Dudek, Artun Gokcen, John Kimmel (I), Ascary Lazos, Ceasar "Wizyakuza" Muyuela, Chunli Thien Nguyen, Thong Nguyen, Garrett Post, Brian “Tots” Valerz
-
인원
게임 소개
게시자:
전투 지휘관을 환영합니다! 파벌의 생존은 자네에게 달렸어! 영향력을 얻고 세력을 확장하여 상대파를 전략적으로 물리치세요. 상대의 체력을 0으로 떨어뜨릴 때 전투에서 승리합니다. 하지만, 전투 지휘관은 상대가 오프 이니셔티브라면 조심해야 한다. 술라리아 전투는 라운드 기반의 카드 게임이기 때문에 상대가 오프 이니셔티브를 할 경우 반격할 수 있으며, 당신의 건강 총계를 그들 아래로 떨어뜨릴 수 있습니다. 따라서 당신을 패배시키고 게임에서 승리합니다!
기능/게임 플레이에는 다음이 포함됩니다.
다중 재생 모드
한 상자만 있으면 친구와 함께 미리 구성된 60개의 카드 플레이 덱을 가지고 정면 2인승 게임을 할 수 있습니다. 그런 다음 두 명의 플레이어는 박스에 제공된 추가 60장의 카드로 플레이 덱을 사용자 정의함으로써 "60/90"의 구성된 형식으로 플레이할 수 있습니다! 만약 드래프트 플레이가 더 당신의 스타일이라면, 한 박스는 2-4명의 선수 드래프트 플레이도 지원합니다. 8명의 선수 드래프트는 단지 한 개의 추가 박스가 필요합니다. 물론, 게임은 다양한 캐주얼 플레이 모드로 확장 가능하며, 한 개의 상자는 캐주얼 모드에서 최대 2명의 플레이어를 지원하지만, 추가 박스와 함께 사용할 수 있는 플레이어와 포맷에는 제한이 없습니다.
생성점 값
독특한 "60/90"데크 구성 시스템. 각 카드의 구성 포인트 값은 1~4 포인트입니다. 각 덱에는 최소 60장의 카드가 있어야 하며, 덱은 총 구성 값 90점을 초과할 수 없습니다. 이 시스템은 갑판 구조의 한계를 뛰어넘고, 몇몇 선택 가능한 압도적 옵션뿐만 아니라 세트 &NDASH 내의 모든 카드에 대한 가치와 관심을 유지합니다.
두 개의 리소스 시스템
영향력과 술라륨을 포함하는 두 개의 자원 시스템을 참여시킵니다. 한 라운드당 한 번씩 영향력이 증가하며, 각 플레이어는 자신의 영향력을 이용하여 자신의 술라륨 비축량을 만드는 데 도움을 준다. 술라륨은 전투원을 배치하는 데 사용되며, 상대의 사이트를 공격하는 데 사용됩니다. 두 개의 자원 시스템은 차례로 반복 가능한 게임 플레이를 위한 추가적인 전략을 제공한다.
라운드 기반 게임
동시 전투. 경기는 라운드 기반 시스템으로 진행되며, 라운드가 끝나기 전에 각 선수가 차례를 마칠 수 있다.
전투 지휘관을 환영합니다! 파벌의 생존은 자네에게 달렸어! 영향력을 얻고 세력을 확장하여 상대파를 전략적으로 물리치세요. 상대의 체력을 0으로 떨어뜨릴 때 전투에서 승리합니다. 하지만, 전투 지휘관은 상대가 오프 이니셔티브라면 조심해야 한다. 술라리아 전투는 라운드 기반의 카드 게임이기 때문에 상대가 오프 이니셔티브를 할 경우 반격할 수 있으며, 당신의 건강 총계를 그들 아래로 떨어뜨릴 수 있습니다. 따라서 당신을 패배시키고 게임에서 승리합니다!
기능/게임 플레이에는 다음이 포함됩니다.
다중 재생 모드
한 상자만 있으면 친구와 함께 미리 구성된 60개의 카드 플레이 덱을 가지고 정면 2인승 게임을 할 수 있습니다. 그런 다음 두 명의 플레이어는 박스에 제공된 추가 60장의 카드로 플레이 덱을 사용자 정의함으로써 "60/90"의 구성된 형식으로 플레이할 수 있습니다! 만약 드래프트 플레이가 더 당신의 스타일이라면, 한 박스는 2-4명의 선수 드래프트 플레이도 지원합니다. 8명의 선수 드래프트는 단지 한 개의 추가 박스가 필요합니다. 물론, 게임은 다양한 캐주얼 플레이 모드로 확장 가능하며, 한 개의 상자는 캐주얼 모드에서 최대 2명의 플레이어를 지원하지만, 추가 박스와 함께 사용할 수 있는 플레이어와 포맷에는 제한이 없습니다.
생성점 값
독특한 "60/90"데크 구성 시스템. 각 카드의 구성 포인트 값은 1~4 포인트입니다. 각 덱에는 최소 60장의 카드가 있어야 하며, 덱은 총 구성 값 90점을 초과할 수 없습니다. 이 시스템은 갑판 구조의 한계를 뛰어넘고, 몇몇 선택 가능한 압도적 옵션뿐만 아니라 세트 &NDASH 내의 모든 카드에 대한 가치와 관심을 유지합니다.
두 개의 리소스 시스템
영향력과 술라륨을 포함하는 두 개의 자원 시스템을 참여시킵니다. 한 라운드당 한 번씩 영향력이 증가하며, 각 플레이어는 자신의 영향력을 이용하여 자신의 술라륨 비축량을 만드는 데 도움을 준다. 술라륨은 전투원을 배치하는 데 사용되며, 상대의 사이트를 공격하는 데 사용됩니다. 두 개의 자원 시스템은 차례로 반복 가능한 게임 플레이를 위한 추가적인 전략을 제공한다.
라운드 기반 게임
동시 전투. 경기는 라운드 기반 시스템으로 진행되며, 라운드가 끝나기 전에 각 선수가 차례를 마칠 수 있다.
From the publisher:
Welcome Battle Commanders! The future of your faction's survival is depending on you! Gain influence and expand your forces to strategically defeat the opposing faction. You win the battle when you reduce your opponent’s health to zero. However, a Battle Commander must be cautious if their opponent is off-initiative. Since Battle for Sularia is a round-based card game, if your opponent is off-initiative, they have the chance to strike back and reduce your health total below theirs and thereby defeating you and winning the game!
FEATURES/GAME PLAY INCLUDES:
Multiple Play Modes
With one box, you and your friend can play with the preconstructed 60 card play decks in a head-to-head 2 player game. The two players can then play in our "60/90" constructed format by customizing their play decks with the additional 60 cards provided in the box! If draft play is more your style, one box also supports 2-4 player draft play! An 8 player draft simply requires one additional box. Of course, the game is fully expandable for a variety of casual play modes – one box supports up to 2 players in casual mode, but there is simply no limit on how many players and formats are available with additional boxes.
Construction Point Values
Unique "60/90" deck construction system. Each card has a construction point value of 1 to 4 points. Each deck must have a minimum of 60 cards and a deck cannot exceed a total construction value of 90 points. This system pushes the envelope on deck construction and maintains value and interests for all cards within the set – not just a few select overpowered options.
Two-resource System
Engaging two-resource system which includes influence and sularium. Influence increases once per round, while each player uses their influence to establish sites on their turn to help build their sularium stockpiles. Sularium is used to deploy combatants, which are used to attack your opponent's sites. The two-resource system in turn provides additional strategies for repeatable game play.
Round-based Game
Simultaneous combat. The game runs on a round-based system, which allows each player to complete their turn before the round is over.
Welcome Battle Commanders! The future of your faction's survival is depending on you! Gain influence and expand your forces to strategically defeat the opposing faction. You win the battle when you reduce your opponent’s health to zero. However, a Battle Commander must be cautious if their opponent is off-initiative. Since Battle for Sularia is a round-based card game, if your opponent is off-initiative, they have the chance to strike back and reduce your health total below theirs and thereby defeating you and winning the game!
FEATURES/GAME PLAY INCLUDES:
Multiple Play Modes
With one box, you and your friend can play with the preconstructed 60 card play decks in a head-to-head 2 player game. The two players can then play in our "60/90" constructed format by customizing their play decks with the additional 60 cards provided in the box! If draft play is more your style, one box also supports 2-4 player draft play! An 8 player draft simply requires one additional box. Of course, the game is fully expandable for a variety of casual play modes – one box supports up to 2 players in casual mode, but there is simply no limit on how many players and formats are available with additional boxes.
Construction Point Values
Unique "60/90" deck construction system. Each card has a construction point value of 1 to 4 points. Each deck must have a minimum of 60 cards and a deck cannot exceed a total construction value of 90 points. This system pushes the envelope on deck construction and maintains value and interests for all cards within the set – not just a few select overpowered options.
Two-resource System
Engaging two-resource system which includes influence and sularium. Influence increases once per round, while each player uses their influence to establish sites on their turn to help build their sularium stockpiles. Sularium is used to deploy combatants, which are used to attack your opponent's sites. The two-resource system in turn provides additional strategies for repeatable game play.
Round-based Game
Simultaneous combat. The game runs on a round-based system, which allows each player to complete their turn before the round is over.
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