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BGG랭킹
BGG전체 : 1360
ABSTRACTS : 101
FAMILYGAMES : 444 -
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
25-25 분
-
연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.51 / 5
-
디자이너
Grzegorz Rejchtman
-
아티스트
Karl Holmes, Sandra Johansson, Nicolas Neubauer, Bernd Wagenfeld
-
인원
게임 소개
우봉고는 가능한 빨리 퍼즐을 풀어 보석을 가져오는 게임입니다.
초판:
게임 판에는 6개의 줄이 있으며, 각 줄에는 12개의 보석이 놓여집니다. 게임을 시작할 때, 각 플레이어는 그중 하나의 줄 앞에 자신의 말을 놓고, 2~5개의 정사각형으로 이루어진 12개의 퍼즐 조각을 가져갑니다.
라운드 시작 시 각 플레이어는 여러 개의 정사각형으로 이루어진 퍼즐을 받습니다. 퍼즐의 한 쪽면은 3개짜리 조각으로 이루어진 6개의 그림이 그려져 있고, 반대 면에는 4개짜리 조각으로 이루어진 6개의 그림이 그려져 있습니다. 모두가 준비되었다면, 아무나 주사위를 굴려 개인 퍼즐을 맞추는데 사용할 조각을 결정합니다. 퍼즐을 맞추는 시간은 모래시계로 측정하며, 퍼즐 맞추기를 통해 게임판에서 할 행동이 결정됩니다.
가장 먼저 퍼즐을 푼 플레이어는 자신의 말을 왼쪽이나 오른쪽으로 세 칸 까지 움직일 수 있으며, 두 번째 플레이어는 두 칸, 세 번째 플레이어는 오직 한 칸만 움직일 수 있습니다. 플레이어는 자신의 말을 움직인 이후에 그 줄에 놓여진 보석을 2개 가져갑니다. 즉, 여러 칸을 움직일 수 있으면 가져갈 보석의 색을 잘 선택할 수 있습니다. 보석을 가져가고 난 후 각 플레이어는 새로운 퍼즐을 받고 새로운 라운드를 진행합니다.
9라운드가 끝나면, 게임은 종료되고 같은 색의 보석을 가장 많이 모은 사람이 승리합니다. 만약 비겼다면, 그 다음으로 많은 색의 보석을 비교합니다.
2015년판:
게임의 퍼즐 부분은 그대로지만 점수 트랙과 시스템이 우봉고 익스트림처럼 바뀌었습니다. 플레이어 말이 없어진 대신에 가장 먼저 퍼즐을 푼 플에이어는 3점짜리 보석과 무작위 보석을 1개 받습니다. 두 번째 플레이어는 1점짜리 보석과 무작위 보석 1개, 시간 내에 퍼즐을 푼 나머지 플레이어들은 무작위 보석만 1개 받습니다. 9라운드 종료 후 보석 점수가 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
초판:
게임 판에는 6개의 줄이 있으며, 각 줄에는 12개의 보석이 놓여집니다. 게임을 시작할 때, 각 플레이어는 그중 하나의 줄 앞에 자신의 말을 놓고, 2~5개의 정사각형으로 이루어진 12개의 퍼즐 조각을 가져갑니다.
라운드 시작 시 각 플레이어는 여러 개의 정사각형으로 이루어진 퍼즐을 받습니다. 퍼즐의 한 쪽면은 3개짜리 조각으로 이루어진 6개의 그림이 그려져 있고, 반대 면에는 4개짜리 조각으로 이루어진 6개의 그림이 그려져 있습니다. 모두가 준비되었다면, 아무나 주사위를 굴려 개인 퍼즐을 맞추는데 사용할 조각을 결정합니다. 퍼즐을 맞추는 시간은 모래시계로 측정하며, 퍼즐 맞추기를 통해 게임판에서 할 행동이 결정됩니다.
가장 먼저 퍼즐을 푼 플레이어는 자신의 말을 왼쪽이나 오른쪽으로 세 칸 까지 움직일 수 있으며, 두 번째 플레이어는 두 칸, 세 번째 플레이어는 오직 한 칸만 움직일 수 있습니다. 플레이어는 자신의 말을 움직인 이후에 그 줄에 놓여진 보석을 2개 가져갑니다. 즉, 여러 칸을 움직일 수 있으면 가져갈 보석의 색을 잘 선택할 수 있습니다. 보석을 가져가고 난 후 각 플레이어는 새로운 퍼즐을 받고 새로운 라운드를 진행합니다.
9라운드가 끝나면, 게임은 종료되고 같은 색의 보석을 가장 많이 모은 사람이 승리합니다. 만약 비겼다면, 그 다음으로 많은 색의 보석을 비교합니다.
2015년판:
게임의 퍼즐 부분은 그대로지만 점수 트랙과 시스템이 우봉고 익스트림처럼 바뀌었습니다. 플레이어 말이 없어진 대신에 가장 먼저 퍼즐을 푼 플에이어는 3점짜리 보석과 무작위 보석을 1개 받습니다. 두 번째 플레이어는 1점짜리 보석과 무작위 보석 1개, 시간 내에 퍼즐을 푼 나머지 플레이어들은 무작위 보석만 1개 받습니다. 9라운드 종료 후 보석 점수가 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
In Ubongo, players compete to solve individual puzzles as quickly as they can to get first crack at the gems on hand for the taking.
Original edition:
The game board consists of six rows, with twelve gems (of various colors) placed in these rows. At the start of play, each player places their pawn in front of one of those rows. Each player also takes twelve polyominoes — that is, pieces consisting of 2-5 squares in some configuration; players use these pieces each round to try to recreate shapes.
At the start of a round, each player receives a puzzle card that depicts a shape created by some number of squares; one side of this card depicts six rows of 3 pieces, the other side depicts six rows of 4 pieces, for a more difficult puzzle. When everyone is ready, someone rolls a die to determine which row of pieces each player can use to recreate the shape on their individual card. The race is timed by a sand timer, and the outcome of this race determines the action on the main playing board.
Whoever first solves their puzzle in time gets to move their pawn up to three rows left or right, with the second player to finish moving two rows and the third player only one row. Players then collect two gems from the front of the row where their pawn is located, which means that the more rows you can move, the more control you have over which color gems you can collect. After collecting gems, each player receives a new puzzle card, and a new round begins.
After nine rounds, the game ends and whoever has collected the most gems in a single color wins! If players tie, then those players compare who has the most gems in a second color, and so on.
2015 edition:
The puzzle-part of the game remains the same, but the scoring track and system has been greatly changed, to be the same as in Ubongo Extreme. There are no pawns anymore, but instead the winner takes a 3-point gem plus a random gem, the second-place player takes a 1-point gem plus a random gem, and others who finish within time take just a random gem. Whoever scores the most gem-points after nine rounds wins the game.
Original edition:
The game board consists of six rows, with twelve gems (of various colors) placed in these rows. At the start of play, each player places their pawn in front of one of those rows. Each player also takes twelve polyominoes — that is, pieces consisting of 2-5 squares in some configuration; players use these pieces each round to try to recreate shapes.
At the start of a round, each player receives a puzzle card that depicts a shape created by some number of squares; one side of this card depicts six rows of 3 pieces, the other side depicts six rows of 4 pieces, for a more difficult puzzle. When everyone is ready, someone rolls a die to determine which row of pieces each player can use to recreate the shape on their individual card. The race is timed by a sand timer, and the outcome of this race determines the action on the main playing board.
Whoever first solves their puzzle in time gets to move their pawn up to three rows left or right, with the second player to finish moving two rows and the third player only one row. Players then collect two gems from the front of the row where their pawn is located, which means that the more rows you can move, the more control you have over which color gems you can collect. After collecting gems, each player receives a new puzzle card, and a new round begins.
After nine rounds, the game ends and whoever has collected the most gems in a single color wins! If players tie, then those players compare who has the most gems in a second color, and so on.
2015 edition:
The puzzle-part of the game remains the same, but the scoring track and system has been greatly changed, to be the same as in Ubongo Extreme. There are no pawns anymore, but instead the winner takes a 3-point gem plus a random gem, the second-place player takes a 1-point gem plus a random gem, and others who finish within time take just a random gem. Whoever scores the most gem-points after nine rounds wins the game.
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