-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-10 분
-
연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Santiago Eximeno
-
아티스트
-
인원
게임 소개
코인타워는 성인 및 어린이(>6년)가 즐길 수 있는 캐주얼 추상 게임이다. 퐁하오 k’i 또는 틱택토이의 정신이 담긴 게임으로, 조금 추상적이긴 하지만 자녀와 함께 놀거나 캐주얼한 게이머들과 호프집에서 놀 수 있다. 작은 보드게임과 동전 10개만 있으면 각각 5개의 동전으로 이루어진 두 개의 탑을 만들 수 있습니다.
플레이어들은 각각의 타워에 5개의 동전씩, 두 개의 타워를 짓는다. 각 플레이어는 한 차례에 한 개의 탑을 보드의 빈 공간에 배치한다.
첫 번째 순서는 첫 번째 타워를 선상에 올린 선수를 위한 것입니다. 각 플레이어는 방향 변경 없이 같은 행이나 열에 있는 한 두 셀의 타워를 움직인다. 플레이어가 움직일 때 타워는 목표 셀에 원하는 만큼의 코인을 운반할 수 있지만, 적어도 하나의 코인은 오리진 셀에 남겨두어야 한다. 목표 셀은 비어 있어야 하며, 그의 움직임에서 타워는 다른 타워나 다른 코인을 뛰어넘을 수 없습니다. 매번 움직일 때마다 새로운 타워가 생성되고, 다음 차례에 이동할 수 있습니다. 탑은 적어도 두 개의 동전으로 이루어져 있습니다. 셀 위의 동전은 움직일 수 없지만, 다른 타워의 움직임을 막을 수 있습니다.
게임은 자신의 차례에 있는 선수가 탑을 움직일 수 없을 때 끝납니다. 마지막 동작을 한 선수가 경기의 승자입니다.
플레이어들은 각각의 타워에 5개의 동전씩, 두 개의 타워를 짓는다. 각 플레이어는 한 차례에 한 개의 탑을 보드의 빈 공간에 배치한다.
첫 번째 순서는 첫 번째 타워를 선상에 올린 선수를 위한 것입니다. 각 플레이어는 방향 변경 없이 같은 행이나 열에 있는 한 두 셀의 타워를 움직인다. 플레이어가 움직일 때 타워는 목표 셀에 원하는 만큼의 코인을 운반할 수 있지만, 적어도 하나의 코인은 오리진 셀에 남겨두어야 한다. 목표 셀은 비어 있어야 하며, 그의 움직임에서 타워는 다른 타워나 다른 코인을 뛰어넘을 수 없습니다. 매번 움직일 때마다 새로운 타워가 생성되고, 다음 차례에 이동할 수 있습니다. 탑은 적어도 두 개의 동전으로 이루어져 있습니다. 셀 위의 동전은 움직일 수 없지만, 다른 타워의 움직임을 막을 수 있습니다.
게임은 자신의 차례에 있는 선수가 탑을 움직일 수 없을 때 끝납니다. 마지막 동작을 한 선수가 경기의 승자입니다.
Coin Tower is a casual abstract game that can be played for adults and children (>6 years). It's a game that have the spirit of Pong hau k’i or Tic-Tac-Toe; it's a little abstract that can be solved but that you can play with your children, or in a pub with casual gamers, because the original idea was to make it on a coaster. You need a little board game and only ten coins, that forms two towers of five coins each.
Players build two towers, five coins each tower. Each player places, per turn, one tower on an empty space on the board.
The first turn is for the player who placed the first tower on board. Per turn each player moves any tower one or two cells on the same row or column, without changing direction. When a player moves a tower can carry as many coins as he wants to the target cell, but he must leave at least one coin in the origin cell. The target cell must be empty and in his movement the tower cannot jump over other towers or other coins. Every move will create new towers, which can be moved in next turns. A tower consists of at least two coins. A coin on a cell cannot move, but can block the movement of other towers.
The game ends when a player on his turn cannot move a tower. The player who made the last move is the winner of the game.
Players build two towers, five coins each tower. Each player places, per turn, one tower on an empty space on the board.
The first turn is for the player who placed the first tower on board. Per turn each player moves any tower one or two cells on the same row or column, without changing direction. When a player moves a tower can carry as many coins as he wants to the target cell, but he must leave at least one coin in the origin cell. The target cell must be empty and in his movement the tower cannot jump over other towers or other coins. Every move will create new towers, which can be moved in next turns. A tower consists of at least two coins. A coin on a cell cannot move, but can block the movement of other towers.
The game ends when a player on his turn cannot move a tower. The player who made the last move is the winner of the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
594
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
452
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18