-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-40 분
-
연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Sebastián Real
-
아티스트
Sebastián Real
-
인원
게임 소개
라오베하스 이 엘 드랙ón (")양과 용의 게임)은 아이들을 위한 게임입니다.
많은 양이 성을 탈출한 환상의 세계에서, 양치기들은 그들을 찾아 집으로 데려오는 임무를 가지고 있다. 그 모험에서 그들은 싸울 적과 도움이 되는 물체를 발견하게 될 것이다. 결국, 거의 무적에 가까운 거대 용은 왕국을 돌아다니며 양을 훔쳐 그들의 동굴로 데려간다.
플레이어들의 목적은 양을 되찾아와서 용을 모면하는 것이지만, 만약 용감한 목동들이 용을 전투에서 물리친다면, 그 용은 위대한 구세주에게 봉헌되어 즉시 게임에서 승리할 것이다.
용을 이기지 못하면 더 많은 점수를 받은 목사가 승리한다.
게임 메카닉은 간단해 턴마다 목회자들이 움직이며 보는 두 가지 행동을 해야 한다. 롤 다이를 이동하려면(1d4) 이동을 완료한 후 해당 다이가 있는 지역을 검색하고 해당 지역에서 카드를 훔치면 검색 결과가 나타납니다. 조사된 분야는 앞으로 조사가 불가능하다. 그의 탐색을 통해 당신은 물체, 사건, 적과 양을 찾을 수 있을 것이다. 모든 양은 동전(VP)으로 가치가 있고, 목사는 상을 받기 위해 양을 성으로 데려가야 한다.
보너스 작용으로, 목사 결과가 (부적에서와 같이) 움직임의 1인 경우, 그들의 행동을 완료한 후에 용을 인용하고 활성화해야 한다.
탐험 마커가 끝나거나 드래곤이 패배하면 게임은 끝납니다.
많은 양이 성을 탈출한 환상의 세계에서, 양치기들은 그들을 찾아 집으로 데려오는 임무를 가지고 있다. 그 모험에서 그들은 싸울 적과 도움이 되는 물체를 발견하게 될 것이다. 결국, 거의 무적에 가까운 거대 용은 왕국을 돌아다니며 양을 훔쳐 그들의 동굴로 데려간다.
플레이어들의 목적은 양을 되찾아와서 용을 모면하는 것이지만, 만약 용감한 목동들이 용을 전투에서 물리친다면, 그 용은 위대한 구세주에게 봉헌되어 즉시 게임에서 승리할 것이다.
용을 이기지 못하면 더 많은 점수를 받은 목사가 승리한다.
게임 메카닉은 간단해 턴마다 목회자들이 움직이며 보는 두 가지 행동을 해야 한다. 롤 다이를 이동하려면(1d4) 이동을 완료한 후 해당 다이가 있는 지역을 검색하고 해당 지역에서 카드를 훔치면 검색 결과가 나타납니다. 조사된 분야는 앞으로 조사가 불가능하다. 그의 탐색을 통해 당신은 물체, 사건, 적과 양을 찾을 수 있을 것이다. 모든 양은 동전(VP)으로 가치가 있고, 목사는 상을 받기 위해 양을 성으로 데려가야 한다.
보너스 작용으로, 목사 결과가 (부적에서와 같이) 움직임의 1인 경우, 그들의 행동을 완료한 후에 용을 인용하고 활성화해야 한다.
탐험 마커가 끝나거나 드래곤이 패배하면 게임은 끝납니다.
La ovejas y el Dragón ("The sheep and the Dragon") is a game for children.
In a fantasy world, where many sheep escaped the castle, shepherds have the mission to find them and bring them back home. In the adventure they will find objects that help and enemies with which to fight. In turn, the great and almost invincible dragon roams throughout the kingdom seeking to steal sheep and take them to their cave.
The aim of the players is to recover the sheep, bring them back and avoid at all costs the dragon, though, if some brave shepherd manages to defeat the dragon in combat, it will be consecrated the great savior and win the game immediately.
If no defeat the dragon, the pastor with more points (for accumulation of sheep) has wins.
The game mechanics are simple, each turn pastors must perform two actions, move and look. To move roll a die (1d4), after completing its movement they can search the area where it is located and there, stealing a card from the appropriate deck as the area will reveal your search. The areas investigated can not be investigated in the future. In his search you will find objects, events, enemies and sheep. Every sheep has a value in coins (VPs), the pastor must take the sheep back to the castle to win the reward.
As a bonus action, if a pastor result is an 1 in movement (as in the Talisman), after completing their actions must "activate" the dragon.
When the exploration markers are finished, or when the dragon is defeated, the game ends.
In a fantasy world, where many sheep escaped the castle, shepherds have the mission to find them and bring them back home. In the adventure they will find objects that help and enemies with which to fight. In turn, the great and almost invincible dragon roams throughout the kingdom seeking to steal sheep and take them to their cave.
The aim of the players is to recover the sheep, bring them back and avoid at all costs the dragon, though, if some brave shepherd manages to defeat the dragon in combat, it will be consecrated the great savior and win the game immediately.
If no defeat the dragon, the pastor with more points (for accumulation of sheep) has wins.
The game mechanics are simple, each turn pastors must perform two actions, move and look. To move roll a die (1d4), after completing its movement they can search the area where it is located and there, stealing a card from the appropriate deck as the area will reveal your search. The areas investigated can not be investigated in the future. In his search you will find objects, events, enemies and sheep. Every sheep has a value in coins (VPs), the pastor must take the sheep back to the castle to win the reward.
As a bonus action, if a pastor result is an 1 in movement (as in the Talisman), after completing their actions must "activate" the dragon.
When the exploration markers are finished, or when the dragon is defeated, the game ends.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
584
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
451
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
386
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
355
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18