-
BGG랭킹
BGG전체 : 5018
STRATEGY : 1890
FAMILYGAMES : 1495 -
-
인원
2-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.75 / 5
-
디자이너
Tom Dalgliesh
-
아티스트
Karim Chakroun, Tomasz Larek, Cezary Szulc
-
인원
게임 소개
라스트 스파이크에서는 세인트루이스에서 이어지는 철도를 건설하기 위해 선수들이 협력해야 한다. 루이스에서 새크라멘토까지. 다른 노선이 가능하고 어떤 마을들은 철도를 이용하지 않는다. 각 플레이어는 "마지막 스파이크"가 놓이기 전에 토지 투기로부터 가장 많은 돈을 모으기 위해 경쟁한다.
각 플레이어는 네 개의 트랙 타일로 된 손을 가지고 있으며, 각 타일은 게임 보드의 특정 위치와 비용을 보여준다. 게임보드는 9개의 도시를 다이아몬드 모양으로 묘사하고 있다. 한쪽 끝에는 루이스, 다른 쪽 끝에는 새크라멘토, 그리고 트랙을 만들 수 있는 위치가 게임 보드에 표시되어 있습니다.
차례가 되면 플레이어는 트랙 타일 중 하나를 적절한 공간에 놓고 비용을 지불한다. 플레이어가 도시와 인접한 곳에 첫 번째로 위치할 경우 해당 도시에 대한 증서를 무료로 얻을 수 있다. 타일을 배치한 후 플레이어는 도시를 위해 하나의 증서를 구매할 수 있다.
두 도시가 연결될 때마다, 두 도시의 모든 증서 보유자는 그들이 보유한 증서 수에 따라 은행으로부터 자금을 받는다. 도시는 경기 중 어디에 있는지, 트랙은 어떻게 건설되는지에 따라 0-4회 지급하게 된다.
플레이어가 세인트루이스에서 연속된 트랙을 만드는 타일을 배치할 때. 루이스가 새크라멘토에 가면 이 선수는 2만 달러의 보너스를 받고 모든 사람이 방금 연결된 도시에 대한 증서 지급을 받고 게임이 종료됩니다. 돈을 가장 많이 가진 사람이 이기는 거야.
각 플레이어는 네 개의 트랙 타일로 된 손을 가지고 있으며, 각 타일은 게임 보드의 특정 위치와 비용을 보여준다. 게임보드는 9개의 도시를 다이아몬드 모양으로 묘사하고 있다. 한쪽 끝에는 루이스, 다른 쪽 끝에는 새크라멘토, 그리고 트랙을 만들 수 있는 위치가 게임 보드에 표시되어 있습니다.
차례가 되면 플레이어는 트랙 타일 중 하나를 적절한 공간에 놓고 비용을 지불한다. 플레이어가 도시와 인접한 곳에 첫 번째로 위치할 경우 해당 도시에 대한 증서를 무료로 얻을 수 있다. 타일을 배치한 후 플레이어는 도시를 위해 하나의 증서를 구매할 수 있다.
두 도시가 연결될 때마다, 두 도시의 모든 증서 보유자는 그들이 보유한 증서 수에 따라 은행으로부터 자금을 받는다. 도시는 경기 중 어디에 있는지, 트랙은 어떻게 건설되는지에 따라 0-4회 지급하게 된다.
플레이어가 세인트루이스에서 연속된 트랙을 만드는 타일을 배치할 때. 루이스가 새크라멘토에 가면 이 선수는 2만 달러의 보너스를 받고 모든 사람이 방금 연결된 도시에 대한 증서 지급을 받고 게임이 종료됩니다. 돈을 가장 많이 가진 사람이 이기는 거야.
In The Last Spike, players must cooperate to build a continuous railway from St. Louis to Sacramento. Different routes are possible and some towns never get a railway link. Each player competes to accumulate the most money from land speculation before the "last spike" is laid.
Each player has a hand of four track tiles, with each tile showing a particular location on the game board and a cost. The game board depicts nine cities in a diamond shape, with St. Louis at one tip and Sacramento at the other, and locations where track can be built are marked on the game board.
On a turn, a player places one of their track tiles in the appropriate space, paying the cost while doing so. (If a player can't afford to place track, they must sell one or more of their train deeds to raise cash.) If the player is the first to place adjacent to a city, they gain a deed to that city for free. After placing a tile, a player can purchase one deed for a city.
Whenever two cities are connected, all holders of the deeds for those two cities receive funds from the bank based on the number of deeds they hold. A city will pay out 0-4 times depending on where it is and how track is built during the game.
When a player places a tile that creates a contiguous track from St. Louis to Sacramento, this player receives a $20,000 bonus, everyone receives a deed payout for the cities just connected, then the game ends. Whoever has the most cash wins.
Each player has a hand of four track tiles, with each tile showing a particular location on the game board and a cost. The game board depicts nine cities in a diamond shape, with St. Louis at one tip and Sacramento at the other, and locations where track can be built are marked on the game board.
On a turn, a player places one of their track tiles in the appropriate space, paying the cost while doing so. (If a player can't afford to place track, they must sell one or more of their train deeds to raise cash.) If the player is the first to place adjacent to a city, they gain a deed to that city for free. After placing a tile, a player can purchase one deed for a city.
Whenever two cities are connected, all holders of the deeds for those two cities receive funds from the bank based on the number of deeds they hold. A city will pay out 0-4 times depending on where it is and how track is built during the game.
When a player places a tile that creates a contiguous track from St. Louis to Sacramento, this player receives a $20,000 bonus, everyone receives a deed payout for the cities just connected, then the game ends. Whoever has the most cash wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
581
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
451
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
386
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
354
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18