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BGG랭킹
BGG전체 : 4083
THEMATIC : 725
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.88 / 5
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디자이너
Asger Johansen
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아티스트
Snorre Krogh
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인원
게임 소개
런던 드레드(London Dread)는 빅토리아 영국을 배경으로 한 협동 게임이다. 플레이어들은 스토리 특정 피날레를 마주하는 과정에서 플롯을 밝혀내려는 수사관 역할을 맡는다.
이 게임은 초자연적인 기미를 가진 어두운 사건들과 (런던 거리에 캡을 쓴 살인범이 등장하는 등) 스토리 라인을 특징으로 하는 투박하고 주제적이다.
게임은 일련의 스토리로 나뉘는데, 보통 2개의 챕터에 걸쳐서 진행되며, 플레이어들은 다양한 장애물과 플롯이 드러나는 시간적 계획 단계에 교대로 참여하고, 그 다음에는 플레이어가 계획의 효과를 해결하는 시간적절한 스토리 단계에 참여한다.
그 결과, 도시의 비열한 거리에서 한 발 앞서 나가기 위해 선수들이 함께 일하고, 소통하고, 효과적으로 계획하고, 수사관의 장점을 활용해야 하는 긴장되고, 진정으로 협력적인 경험을 하게 된다.
이 게임은 초자연적인 기미를 가진 어두운 사건들과 (런던 거리에 캡을 쓴 살인범이 등장하는 등) 스토리 라인을 특징으로 하는 투박하고 주제적이다.
게임은 일련의 스토리로 나뉘는데, 보통 2개의 챕터에 걸쳐서 진행되며, 플레이어들은 다양한 장애물과 플롯이 드러나는 시간적 계획 단계에 교대로 참여하고, 그 다음에는 플레이어가 계획의 효과를 해결하는 시간적절한 스토리 단계에 참여한다.
그 결과, 도시의 비열한 거리에서 한 발 앞서 나가기 위해 선수들이 함께 일하고, 소통하고, 효과적으로 계획하고, 수사관의 장점을 활용해야 하는 긴장되고, 진정으로 협력적인 경험을 하게 된다.
London Dread is a co-operative game set in Victorian England. Players take on the role of investigators trying to uncover plots on the way to confronting a story specific finale.
The game is gritty and thematic, featuring a series of dark events and story lines (such as the appearance of a caped killer on the streets of London) with a hint of the supernatural.
The game is broken into a series of stories, usually played over the course of 2 chapters, in which players alternately participate in a timed planning phase where various obstacles and plots are uncovered and then an untimed story phase where players resolve the effects of their planning.
The result is a tense and truly cooperative experience where players must work together, communicate well, plan effectively, and use the strengths of their investigators in an attempt to stay a step ahead on the mean streets of the city.
The game is gritty and thematic, featuring a series of dark events and story lines (such as the appearance of a caped killer on the streets of London) with a hint of the supernatural.
The game is broken into a series of stories, usually played over the course of 2 chapters, in which players alternately participate in a timed planning phase where various obstacles and plots are uncovered and then an untimed story phase where players resolve the effects of their planning.
The result is a tense and truly cooperative experience where players must work together, communicate well, plan effectively, and use the strengths of their investigators in an attempt to stay a step ahead on the mean streets of the city.
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