-
BGG랭킹
BGG전체 : 3741
STRATEGY : 1573
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.48 / 5
-
디자이너
Alexandar Guerov, Ledha Guerova
-
아티스트
Atanas Lozanski, Borislav Barzev, Vasil Hristov, Albena Noveva, George Pike Tanev
-
인원
게임 소개
CLECTIA: The Creation은 경쟁력 있고 빠른 속도의 전략적인 갑판 제작업체로 지도 제작, 영웅과 지역 통제, 그리고 독특한 달력 메커니즘을 결합합니다.
베이스 게임에서는 모든 플레이어가 유용한 아티팩트를 구매하고 전투 및 노동력을 고용하여 자신의 군대를 지원하게 됩니다. 도로와 도시를 건설하고 영웅들을 전투에 투입합니다. 모든 상대는 이러한 모든 자산의 가장 강력한 조합을 찾아서 적절한 순간에 적용해야 합니다. 그러면 플레이어는 결국 자신이 콜레타니아의 정당한 통치자라고 주장할 수 있고 게임에서 승리할 수 있습니다. 승리는 공격적인 정복이나 자신의 도시 시스템의 평화로운 발전을 통해 얻을 수 있다. 콜레티아는 2가지 게임 종료 조건을 갖는데, 게임 보드의 완전한 결론 또는 레벨 4의 5개 도시를 달성한 첫 번째 플레이어가 즉시 게임을 종료한다. 승자는 및 게임에서 가장 많은 승점을 획득한 선수이며, 이것은 최종 컷을 통과한 동일인이 필요하지 않습니다!
몰입형 게임플레이는 선수들이 중요한 결정을 내리고 아주 작은 결과도 바꿀 수 있는 기회를 제공할 것이다. 선수는 게임에서 어느 시점에서나 상대에게 압도당하고 압도될 수 있다.
역동적인 분위기와 치열한 전투가 전체적인 경험의 핵심 요소이지만, 이 게임은 경솔하고 충동적인 결정에 대한 분석적 사고와 전략을 자극하기 위해 노력한다.
일반적으로 이것은 핵심 데크 빌딩 기계 때문에 운에 기반한 게임은 아니지만, 다이는 선택적인 요소로 통합되고 모든 운 좋은 동료들을 위해 게임에 박차를 가하는 재료입니다! 당신은 또한 당신의 전투를 할 때 허세의 요소를 발견할 것이다, 그러니 포커페이스에 얼굴을 대고 상대방을 능가할 준비를 하라.
게임은 기계, 미학, 4가지 색상의 3D 히어로 피규어의 독특한 조합으로 정의되며 플레이어 군대와 플레이어의 움직임을 나타낸다.
달력의 역학은 게임의 핵심 요소이기 때문에 간단히 오락이라고 불리는 썬 오라클에 구현된다. 오라클은 전능한 고대 기념물이며, 자연 그 자체의 영원한 제자이자 인간과 짐승들 사이에서 신의 손이다. 오라클은 플레이어들에게 (매일 다른) 이점을 제공하며, 만약 그들이 화창한 날에 행운의 순간을 포착한다면 그들을 지원할 수 있다. 그것은 날을 세고 이 땅에 사는 사람들 사이의 끝나지 않는 경쟁을 지도한다. Bärfolk, Emberians, The Islanders, The Cloudborn.
콜레티아 세계에는 네 개의 파벌이 공존한다. 게임 내 대부분의 카드(단위, 인공물, 지형 카드)와 8개의 피규어는 4개의 파벌 중 하나에 속한다. 이 게임의 선도적인 개념은 4개의 파가 서로 자유롭게 협력할 수 있지만, 같은 파의 많은 유닛들이 각자의 아티팩트를 사용하여 훨씬 더 강하다는 것이다. 또한 플레이어가 자신의 파벌을 선택하는 다른 게임과 달리 이 게임에서는 파벌이 플레이어를 선택합니다.
베이스 게임에서는 모든 플레이어가 유용한 아티팩트를 구매하고 전투 및 노동력을 고용하여 자신의 군대를 지원하게 됩니다. 도로와 도시를 건설하고 영웅들을 전투에 투입합니다. 모든 상대는 이러한 모든 자산의 가장 강력한 조합을 찾아서 적절한 순간에 적용해야 합니다. 그러면 플레이어는 결국 자신이 콜레타니아의 정당한 통치자라고 주장할 수 있고 게임에서 승리할 수 있습니다. 승리는 공격적인 정복이나 자신의 도시 시스템의 평화로운 발전을 통해 얻을 수 있다. 콜레티아는 2가지 게임 종료 조건을 갖는데, 게임 보드의 완전한 결론 또는 레벨 4의 5개 도시를 달성한 첫 번째 플레이어가 즉시 게임을 종료한다. 승자는 및 게임에서 가장 많은 승점을 획득한 선수이며, 이것은 최종 컷을 통과한 동일인이 필요하지 않습니다!
몰입형 게임플레이는 선수들이 중요한 결정을 내리고 아주 작은 결과도 바꿀 수 있는 기회를 제공할 것이다. 선수는 게임에서 어느 시점에서나 상대에게 압도당하고 압도될 수 있다.
역동적인 분위기와 치열한 전투가 전체적인 경험의 핵심 요소이지만, 이 게임은 경솔하고 충동적인 결정에 대한 분석적 사고와 전략을 자극하기 위해 노력한다.
일반적으로 이것은 핵심 데크 빌딩 기계 때문에 운에 기반한 게임은 아니지만, 다이는 선택적인 요소로 통합되고 모든 운 좋은 동료들을 위해 게임에 박차를 가하는 재료입니다! 당신은 또한 당신의 전투를 할 때 허세의 요소를 발견할 것이다, 그러니 포커페이스에 얼굴을 대고 상대방을 능가할 준비를 하라.
게임은 기계, 미학, 4가지 색상의 3D 히어로 피규어의 독특한 조합으로 정의되며 플레이어 군대와 플레이어의 움직임을 나타낸다.
달력의 역학은 게임의 핵심 요소이기 때문에 간단히 오락이라고 불리는 썬 오라클에 구현된다. 오라클은 전능한 고대 기념물이며, 자연 그 자체의 영원한 제자이자 인간과 짐승들 사이에서 신의 손이다. 오라클은 플레이어들에게 (매일 다른) 이점을 제공하며, 만약 그들이 화창한 날에 행운의 순간을 포착한다면 그들을 지원할 수 있다. 그것은 날을 세고 이 땅에 사는 사람들 사이의 끝나지 않는 경쟁을 지도한다. Bärfolk, Emberians, The Islanders, The Cloudborn.
콜레티아 세계에는 네 개의 파벌이 공존한다. 게임 내 대부분의 카드(단위, 인공물, 지형 카드)와 8개의 피규어는 4개의 파벌 중 하나에 속한다. 이 게임의 선도적인 개념은 4개의 파가 서로 자유롭게 협력할 수 있지만, 같은 파의 많은 유닛들이 각자의 아티팩트를 사용하여 훨씬 더 강하다는 것이다. 또한 플레이어가 자신의 파벌을 선택하는 다른 게임과 달리 이 게임에서는 파벌이 플레이어를 선택합니다.
BATTALIA: The Creation is a competitive, fast-paced, strategic deck-builder that combines map construction, hero and area control and unique calendar mechanisms.
In the base game, all players will buy useful artefacts and hire battle and labor units to support their armies. They will build roads and cities and send their heroes to battle - every opponent will have to find the most powerful mixture of all these assets and apply them at the right moment, so eventually the player could claim to be the rightful ruler of Battalia and win the game. A victory can be obtained through aggressive conquest or a peaceful development of your own city system (if a player is lucky enough and the others let him ... :). Battalia has 2 game end conditions - full conclusion of the game board or first player, who achieves 5 cities of level four, immediately ends the game. The winner is the player with the most victory points at the and of the game and this is not necessary the same person, who made the final cut!
An immersive game play will provide the opportunity for the players to make key decisions and turn the tides of even the grimmest of outcomes. A player can outmaneuver and BE outmaneuvered by his opponents at any point in the game.
Dynamic atmosphere and intense battles are key factors in the overall experience, however the game strives to stimulate analytic thinking and strategy over rash and impulsive decisions.
In general this is not a luck based game, because of the core deck building mechanics, but a die is integrated as an optional element and is the ingredient, which spices up the game for all the fortunate fellows! You will find also an element of bluffing, when you fight your battles, so put the poker face on and be ready to outsmart your opponent.
The game is defined by the unique combination of mechanics, aesthetic art style, and the presence of large scale 3D Hero figures in four colors, representing the leaders of the players army and their movement on the board.
The calendar mechanics is implemented in the Sun Oracle, shortly called Orac, as it is a key element of the game. The Oracle is almighty ancient monument, eternal apprentice of the nature itself and the hand of the gods among humans and beasts. The Oracle provides advantages to the players (every day a different one) and it could support them, if they catch the lucky moment on a sunny day... It counts the days and guides the leaders through the never-ending competition between the folks that inhabit these lands: The Bärfolk, The Emberians, The Islanders and The Cloudborn.
Four factions coexist in the world of Battalia. Most of the cards in the game (units, artefacts and terrain cards) and the 8 figures belong to one of the four factions. A leading concept in the game is that the four factions can freely collaborate with each other, but many units from the same faction, using their own artefacts, are much stronger together. Also, unlike all other games where the players choose their factions, in this game the factions choose the players...
In the base game, all players will buy useful artefacts and hire battle and labor units to support their armies. They will build roads and cities and send their heroes to battle - every opponent will have to find the most powerful mixture of all these assets and apply them at the right moment, so eventually the player could claim to be the rightful ruler of Battalia and win the game. A victory can be obtained through aggressive conquest or a peaceful development of your own city system (if a player is lucky enough and the others let him ... :). Battalia has 2 game end conditions - full conclusion of the game board or first player, who achieves 5 cities of level four, immediately ends the game. The winner is the player with the most victory points at the and of the game and this is not necessary the same person, who made the final cut!
An immersive game play will provide the opportunity for the players to make key decisions and turn the tides of even the grimmest of outcomes. A player can outmaneuver and BE outmaneuvered by his opponents at any point in the game.
Dynamic atmosphere and intense battles are key factors in the overall experience, however the game strives to stimulate analytic thinking and strategy over rash and impulsive decisions.
In general this is not a luck based game, because of the core deck building mechanics, but a die is integrated as an optional element and is the ingredient, which spices up the game for all the fortunate fellows! You will find also an element of bluffing, when you fight your battles, so put the poker face on and be ready to outsmart your opponent.
The game is defined by the unique combination of mechanics, aesthetic art style, and the presence of large scale 3D Hero figures in four colors, representing the leaders of the players army and their movement on the board.
The calendar mechanics is implemented in the Sun Oracle, shortly called Orac, as it is a key element of the game. The Oracle is almighty ancient monument, eternal apprentice of the nature itself and the hand of the gods among humans and beasts. The Oracle provides advantages to the players (every day a different one) and it could support them, if they catch the lucky moment on a sunny day... It counts the days and guides the leaders through the never-ending competition between the folks that inhabit these lands: The Bärfolk, The Emberians, The Islanders and The Cloudborn.
Four factions coexist in the world of Battalia. Most of the cards in the game (units, artefacts and terrain cards) and the 8 figures belong to one of the four factions. A leading concept in the game is that the four factions can freely collaborate with each other, but many units from the same faction, using their own artefacts, are much stronger together. Also, unlike all other games where the players choose their factions, in this game the factions choose the players...
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
593
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
452
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
360
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18