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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jeremy Olson
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아티스트
Aaron Williams
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인원
게임 소개
드라코발리스는 용이 도시를 공격하고, 포획하고, 파괴하는 게임이다. 플레이어들은 드래곤을 도시를 공격하거나 방어하기 위해 최대한 많은 도시를 통제하기 위해 보낸다. 플레이어는 마법을 걸어 야수를 강화할 수도 있다. 친구의 도시를 불태우거나 드래곤이 꼬리를 물고 뛰도록 강요하는 순수한 즐거움 외에도 드라코발리스는 동시 플레이를 갖추고 있어 매 순간 상대가 어디로 갈지 짐작할 수 있습니다.
당신의 차례 동안, 당신은 비밀리에 공격하고 싶은 마을 또는 당신의 마을 중 어느 마을이 취약하고 방어해야 할 지를 결정하게 될 것이다. 모든 선수들이 결정을 내리면 모두가 동시에 움직이며 전투가 시작된다. 전투는 전투처럼 느껴지고 빠르게 해결되는 간단한 다원 주사위 풀 기계 장치를 통해 해결된다.
당신은 차례에 따라 할 수 있는 주문의 수가 제한되며, 주문은 다양한 방법으로 할 수 있다. 주문이 제대로 풀리게 하기 위해 많은 맞춤법 구성 요소를 굽겠습니까, 아니면 일부 구성 요소를 예비로 유지하지 못할 위험이 있습니까?
게임 종료 시, 가장 많은 영역을 지배하는 플레이어가 승리합니다.
당신의 차례 동안, 당신은 비밀리에 공격하고 싶은 마을 또는 당신의 마을 중 어느 마을이 취약하고 방어해야 할 지를 결정하게 될 것이다. 모든 선수들이 결정을 내리면 모두가 동시에 움직이며 전투가 시작된다. 전투는 전투처럼 느껴지고 빠르게 해결되는 간단한 다원 주사위 풀 기계 장치를 통해 해결된다.
당신은 차례에 따라 할 수 있는 주문의 수가 제한되며, 주문은 다양한 방법으로 할 수 있다. 주문이 제대로 풀리게 하기 위해 많은 맞춤법 구성 요소를 굽겠습니까, 아니면 일부 구성 요소를 예비로 유지하지 못할 위험이 있습니까?
게임 종료 시, 가장 많은 영역을 지배하는 플레이어가 승리합니다.
Dracovalis is a game about dragons attacking, capturing, and destroying cities. The players send dragons to attack or defend cities in order to control as many cities as possible. Players can also cast spells to strengthen the beasts. Aside from the pure joy of burning your friend's cities down or forcing his dragon to turn tail and run, Dracovalis features simultaneous play, so you'll be guessing where your opponent will go every turn.
During your turn, you will secretly decide what towns you wish to attack, or which of your towns are vulnerable and need defending. Once all players have decided, everyone moves simultaneously and the battles begin. Combat is resolved through a simple multi-round dice-pool mechanic that feels like combat and resolves quickly.
You will have a limited number of spells that you can cast during your turn, and the spells can be cast in multiple ways. Will you burn many spell components to ensure your spell goes off properly, or will you risk spell failure to hold some components in reserve?
At the game end, the player who controls the most territory wins.
During your turn, you will secretly decide what towns you wish to attack, or which of your towns are vulnerable and need defending. Once all players have decided, everyone moves simultaneously and the battles begin. Combat is resolved through a simple multi-round dice-pool mechanic that feels like combat and resolves quickly.
You will have a limited number of spells that you can cast during your turn, and the spells can be cast in multiple ways. Will you burn many spell components to ensure your spell goes off properly, or will you risk spell failure to hold some components in reserve?
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