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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Luke Weisman Miratrix
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아티스트
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인원
게임 소개
다그스(Daggers)는 8x8 보드에서 플레이되는 비대칭 추상 보드 게임이다.
João Pedro Neto가 The World of Abstract Board Games에 대해 설명한 바와 같이:
오르막 & 내리막 - & 인용내리막&인용;은 "을 향한 방향을 가리킨다.로우 플레이어" 및 "오르막&인용;은 "을 향한 방향을 가리킨다.하이플레이어".
단도 - 단도는 기둥 또는 대각선을 따라 원하는 만큼 아래로 미끄러지지만, 한 셀만 오르막 또는 대각선 오르막으로 이동합니다. 측면 이동이 없습니다. 단검들은 대각선을 따라(오르막 또는 내리막으로) 있는 모든 조각을 캡처할 수 있으며, 기둥을 따라 크라운(다그스는 제외)을 캡처할 수 있습니다.
크라운 - 크라운은 인접한 비어 있는 셀(직교 또는 대각선)로 이동할 수 있습니다. 크라운은 인접한 셀(직교 또는 대각선)에 있는 적 조각도 캡처할 수 있다.
턴 - 매 턴마다 각 플레이어가 자신의 말을 하나씩 이동합니다. 높으신 분이 먼저 움직입니다.
목표 - 플레이어가 적 크라운을 잡거나 자신의 크라운 중 하나를 상대 첫 번째 줄로 이동하여 승리합니다.
João Pedro Neto가 The World of Abstract Board Games에 대해 설명한 바와 같이:
오르막 & 내리막 - & 인용내리막&인용;은 "을 향한 방향을 가리킨다.로우 플레이어" 및 "오르막&인용;은 "을 향한 방향을 가리킨다.하이플레이어".
단도 - 단도는 기둥 또는 대각선을 따라 원하는 만큼 아래로 미끄러지지만, 한 셀만 오르막 또는 대각선 오르막으로 이동합니다. 측면 이동이 없습니다. 단검들은 대각선을 따라(오르막 또는 내리막으로) 있는 모든 조각을 캡처할 수 있으며, 기둥을 따라 크라운(다그스는 제외)을 캡처할 수 있습니다.
크라운 - 크라운은 인접한 비어 있는 셀(직교 또는 대각선)로 이동할 수 있습니다. 크라운은 인접한 셀(직교 또는 대각선)에 있는 적 조각도 캡처할 수 있다.
턴 - 매 턴마다 각 플레이어가 자신의 말을 하나씩 이동합니다. 높으신 분이 먼저 움직입니다.
목표 - 플레이어가 적 크라운을 잡거나 자신의 크라운 중 하나를 상대 첫 번째 줄로 이동하여 승리합니다.
Daggers is an asymmetrical abstract board game played on an 8x8 board.
As described by João Pedro Neto on The World of Abstract Board Games:
UPHILL & DOWNHILL - "Downhill" refers to the direction towards the "Low player", and "Uphill" refers to the direction towards the "High player".
DAGGER - Daggers slide along the column or diagonals downhill as far as they like, but only one cell uphill or diagonally uphill. There is no side movement. Daggers can capture any piece along the diagonals (going either uphill or downhill) and can capture Crowns (but not Daggers) along the column.
CROWNS - A Crown can move to any (orthogonal or diagonal) adjacent empty cell. A Crown can also capture any enemy piece on any (orthogonal or diagonal) adjacent cell.
TURN - On each turn, each player moves one of his pieces. The High player moves first.
GOAL - A player wins by capturing an enemy Crown or by moving one of his own Crowns into the opponent's first row.
As described by João Pedro Neto on The World of Abstract Board Games:
UPHILL & DOWNHILL - "Downhill" refers to the direction towards the "Low player", and "Uphill" refers to the direction towards the "High player".
DAGGER - Daggers slide along the column or diagonals downhill as far as they like, but only one cell uphill or diagonally uphill. There is no side movement. Daggers can capture any piece along the diagonals (going either uphill or downhill) and can capture Crowns (but not Daggers) along the column.
CROWNS - A Crown can move to any (orthogonal or diagonal) adjacent empty cell. A Crown can also capture any enemy piece on any (orthogonal or diagonal) adjacent cell.
TURN - On each turn, each player moves one of his pieces. The High player moves first.
GOAL - A player wins by capturing an enemy Crown or by moving one of his own Crowns into the opponent's first row.
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