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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    45-120 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.60 / 5

게임 소개

무한대: 디파이언스 오브 페이트(Diplain of Fate)는 판타지 세계와 공상과학 세계의 교차 설정을 기반으로 한 4x라이트 어드벤처 게임이다. 이러한 균열이 열리면서, 각 세계의 파벌들은 그들의 현실이 서로 섞이면서 충돌한다. 하지만, 크로스오버는 이야기로 끝나지 않습니다. 이 게임은 하이브리드 게임 방식, 혼합 전략 카드 게임, 서사 요소를 갖춘 전술 4x 메카니즘을 자랑한다. 게임’의 세계에서 리더는 당신의 아바타 역할을 합니다. 리더는 일련의 액션, 세 개의 속성 트랙, 자원 토큰을 보유하는 리액션 트랙을 가진 보드로 표현된다. 기본적인 라운드 구조는 모든 플레이어가 지도 타일과 일치하는 하나의 액션 다이(die)를 설정하고 3개의 주사위를 더 굴린 다음 한 번에 한 명의 플레이어를 위해 주사위를 사용하는 것으로 시작한다. 액션 주사위를 사용하면 유닛 및 액션 카드를 플레이하고 적을 공격하며 지도 타일을 탐색하고 제어할 수 있습니다. 유닛과 리더는 놀이를 하는 동안 그들만의 독특한 행동으로 새로운 반전을 더합니다. 라운드가 끝나면 모든 리더가 새로운 카드로 손을 리셋하고 리프트 타일이 연결된 세상을 변형시킨 다음 플레이어가 목표와 영향력을 확인합니다.

인피니티는 두 가지 주요 게임 모드를 제공한다. 이야기와 교전. 스토리 모드에서는 두 파벌이 스토리 가이드를 사용하여 다양하고 비대칭적인 행동, 목표 및 조건을 가진 분기 내러티브 캠페인을 수행합니다. 챕터 내의 이벤트와 결과에 따라 플레이어들은 가능한 여러 챕터 중 하나로 이동하여 캠페인의 남은 기간 동안 게임 자산을 주제별로 변경한다. 이러한 변화는 지시선을 제거하는 것, 카드를 다른 데크로 섞는 것, 또는 영구적으로 액션 주사위를 증가시키는 것 등 다양하다. 또한 각 챕터는 얼리전스를 변화시켜 플레이어를 프리포어맨(Free-for-all), 팀, 일대일, 협동조합(cooperative 챕터마다 얼리전스를 변경할 수 있습니다. 이것은 선수들이 캠페인 기간 동안 양쪽의 이야기를 모두 경험할 수 있게 만든다. 또한 스토리 가이드에 포함된 각 게임 리더에 대한 단독 퀘스트는 여러 엔딩으로 확장 가능한 과제를 제공합니다.

척후 모드에서 플레이어는 일련의 목표로부터 상대방보다 더 많은 점수를 얻기 위해 노력한다. 교전 모드는 친선 경기나 경쟁 경기에서 게임을 배우고, 연습하고, 숙달하는 이상적인 방법으로 기능한다.

공유 또는 별도의 덱, 주사위 기반 액션, 시프트 턴 순서, 플레이어가 만든 게임 맵, 옵션 잠금 해제 가능한 파워, 무수한 동적 승리 조건, 세션별 액션으로 이 게임의 가능성이 무한하다는 것을 알게 될 것이다.
Infinities: Defiance of Fate is a 4x-lite adventure game based in a cross-over setting of fantasy and science-fiction worlds connected by multiversal rifts. As these rifts open, factions from each world collide as their realities blend into one another. However, the cross-over doesn't end with the story. The game boasts a hybrid gameplay style, blending strategy card game and tactical 4x mechanics with narrative elements. A leader acts as your avatar in the game’s worlds. Leaders are represented as a board with a set of actions, three attribute tracks, and a reaction track which holds resource tokens. The basic round structure begins with all players setting one action die matching their map tile, rolling 3 more dice (with an optional reroll), then spending dice to take actions one player at a time. Action dice allow you to play unit and action cards, attack enemies, and explore and control map tiles. Units and leaders add new twists with their own unique actions while in play. At the end of the round, all leaders reset their hands with new cards, a Rift tile morphs the worlds it is connecting, then players check for objectives and Influence.

Infinities offers two primary game modes: Story and Skirmish. In Story mode, two factions use a Story Guide to follow a branching narrative campaign with varied, asymmetric actions, objectives, and win conditions. Based on the events and outcomes within a chapter, players will proceed to one of many possible chapters and make a thematic change to the game's assets for the remainder of the campaign. These changes range from removing leaders, shuffling cards into other decks, or permanently increasing action dice. Additionally, each chapter may change allegiances, leading players through free-for-all, team, one vs. all, and cooperative engagements. This makes it quite likely that players will experience both sides of the story throughout a campaign. Also included in the Story Guide are solo quests for each of the game's leaders, offering scalable challenges with multiple endings.

In Skirmish mode, players strive to collect more points than their opponents from a set of objectives. Skirmish mode functions as an ideal way to learn, practice, and master the game in friendly or competitive matches.

With shared or separate decks, dice-based actions, shifting turn order, a player-created game map, optional unlockable powers, a myriad of dynamic victory conditions, and session-specific actions, you’ll find that the possibilities in this game are infinite.

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