-
BGG랭킹
BGG전체 : 12365
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.70 / 5
-
디자이너
Nigel Kennington
-
아티스트
Colin Briggs, Diana Franco Campos, Augustinas Raginskis
-
인원
게임 소개
카르코사에서는 한 번에 한 기와씩 너덜너덜한 왕의 집을 불러와 레이라인을 통제하고 의식을 행하며 카르코사 구역 자체에 영향을 끼친다 만약 그들이 당신을 불쾌하게 한다면, 당신은 왕의 즐거움을 위해 그들을 할리 호수의 어두운 물에 제물로 바칠 수 있습니다.
각 플레이어는 러브크래프트 컬트를 이끌며, 예언자를 번갈아 가면서 컬트 보드에서 카르코사의 한 부분을 나타내는 타일을 선택하고, 점차 커지는 의식 장소, 레이라인, 탑, 돔의 장엄한 경관에 추가한다. 그런 다음 플레이어는 컬티스트를 배치하여 레이라인을 통제하거나 의식을 행하거나 방금 소환한 구역에 영향을 줄 수 있습니다.
하지만 카르코사는 평범한 도시가 아니야! 소환된 타일을 레이라인에서 가져온 힘으로 안정화시켜야 합니다. 그렇지 않으면 다른 사이비 종교에 의해 변형될 수 있습니다! 소환하는 극장에서 금단의 연극을 진행하여 더 많은 컬티스트를 모집하십시오! 당신의 숭배자들을 보내서 힘을 모으고 그들이 끔찍한 비밀에 미쳐가는 것을 지켜보라! 당신의 신탁을 이용해 판도를 바꾸는 주문에 힘을 쓰세요! 왕의 끔찍한 아바타들을 위해 당신의 컬트교인들을 희생하라!
게임은 사이비 종교 집단이 황색 옷을 입은 왕을 마지막으로 소환할 수 있는 충분한 힘을 모으거나 타일을 충분히 배치하여 카르코사가 우리 지구의 영구적인 특징이 되고 가장 강력한 통제력을 가진 사이비 종교 집단이 될 때 끝날 것이다. 오직 하나의 사이비 종교만이 이 미친 일을 성공시킬 수 있지만 러브크래프트의 신화에서, 그것을 진정으로 승리라고 부를 수 있을까?
각 플레이어는 러브크래프트 컬트를 이끌며, 예언자를 번갈아 가면서 컬트 보드에서 카르코사의 한 부분을 나타내는 타일을 선택하고, 점차 커지는 의식 장소, 레이라인, 탑, 돔의 장엄한 경관에 추가한다. 그런 다음 플레이어는 컬티스트를 배치하여 레이라인을 통제하거나 의식을 행하거나 방금 소환한 구역에 영향을 줄 수 있습니다.
하지만 카르코사는 평범한 도시가 아니야! 소환된 타일을 레이라인에서 가져온 힘으로 안정화시켜야 합니다. 그렇지 않으면 다른 사이비 종교에 의해 변형될 수 있습니다! 소환하는 극장에서 금단의 연극을 진행하여 더 많은 컬티스트를 모집하십시오! 당신의 숭배자들을 보내서 힘을 모으고 그들이 끔찍한 비밀에 미쳐가는 것을 지켜보라! 당신의 신탁을 이용해 판도를 바꾸는 주문에 힘을 쓰세요! 왕의 끔찍한 아바타들을 위해 당신의 컬트교인들을 희생하라!
게임은 사이비 종교 집단이 황색 옷을 입은 왕을 마지막으로 소환할 수 있는 충분한 힘을 모으거나 타일을 충분히 배치하여 카르코사가 우리 지구의 영구적인 특징이 되고 가장 강력한 통제력을 가진 사이비 종교 집단이 될 때 끝날 것이다. 오직 하나의 사이비 종교만이 이 미친 일을 성공시킬 수 있지만 러브크래프트의 신화에서, 그것을 진정으로 승리라고 부를 수 있을까?
In Carcosa, you summon forth the home of the Tattered King, one tile at a time, using your cultists to control leylines, conduct rituals, and influence the districts of Carcosa itself. If they displease you, you can sacrifice them to the dark waters of Lake Hali for the pleasure of the King.
Each player leads a Lovecraftian cult, taking turns using their prophet to select a tile representing a section of Carcosa from the cult board and adding it to the growing magnificent landscape of ritual sites, leylines, towers and domes. Players can then deploy cultists to control a leyline, conduct a ritual, or influence the districts they have just summoned.
But Carcosa is no normal city! You must stabilize your summoned tiles with power drawn from leylines or they may be reshaped by other cults! Recruit more cultists by conducting the Forbidden Play at theatres you summon! Send your cultists to gather power and watch them be driven mad by the terrible secrets! Use your oracles to spend power on game-changing spells! Sacrifice your cultists to the horrific avatars of the King!
The game will end either when a cult gathers enough power to conduct the final summoning of the King in Yellow or enough tiles are placed such that Carcosa becomes a permanent feature of our Earth and the cult with the most power seizes control. Only one cult can succeed in these insane tasks — but in Lovecraft's mythos, can one truly call that winning?
Each player leads a Lovecraftian cult, taking turns using their prophet to select a tile representing a section of Carcosa from the cult board and adding it to the growing magnificent landscape of ritual sites, leylines, towers and domes. Players can then deploy cultists to control a leyline, conduct a ritual, or influence the districts they have just summoned.
But Carcosa is no normal city! You must stabilize your summoned tiles with power drawn from leylines or they may be reshaped by other cults! Recruit more cultists by conducting the Forbidden Play at theatres you summon! Send your cultists to gather power and watch them be driven mad by the terrible secrets! Use your oracles to spend power on game-changing spells! Sacrifice your cultists to the horrific avatars of the King!
The game will end either when a cult gathers enough power to conduct the final summoning of the King in Yellow or enough tiles are placed such that Carcosa becomes a permanent feature of our Earth and the cult with the most power seizes control. Only one cult can succeed in these insane tasks — but in Lovecraft's mythos, can one truly call that winning?
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
582
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
451
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
386
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
354
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18