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BGG랭킹
BGG전체 : 9885
ABSTRACTS : 413
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.10 / 5
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디자이너
Claude Leroy
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아티스트
Tom Delahaye
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인원
게임 소개
마나에서의 목표는 상대의 다ïmio를 포획하는 것이지만, 때로는 자신을 포획하는 것이 최선의 공격 계획임이 밝혀질 것입니다.
각 플레이어는 6개의 — 1개의 Daïmio와 5개의 Ronin —를 6x6 게임 보드의 뒷줄에 설치한다. 보드의 각 사각형에는 1, 2, 3개의 표시가 있습니다. 출발 선수(검은색)는 출발 위치의 표시 수에 따라 1-3칸을 움직인다. 피스는 다른 피스를 통해 움직일 수 없지만, 상대의 피스에서 움직임을 멈추면 그 피스는 캡처되어 보드에서 제거됩니다.
첫 번째 악장이 끝난 후 플레이어는 자신의 피스가 착륙한 사각형의 표시 수를 보고 보드 측면에서 중립의 마나새를 가져다가 같은 수의 마크가 있는 비어있는 사각형의 위치에 놓는다. 다음 플레이어는 마력이 있는 사각형 위에 서 있는 자신의 피스 중 하나를 움직여야 합니다. 마력이 있는 사각형에 있는 피스 &mdash, 마력이 있는 사각형과 같은 수의 사각형으로 움직여야 합니다. 그런 다음 마력이 어디에 떨어졌는지에 따라 비슷한 방식으로 마력을 움직입니다.
상대가 마나새를 2제곱에 놓고 2제곱에 피스가 없는 경우, (a) 시작 위치의 표시와 같은 정사각형의 조각을 움직이거나 (b) 게임 보드의 비어있는 사각형의 마나새를 다시 도입할 수 있습니다. 모든 조각이 차단되어 적절하게 번호가 매겨진 정사각형의 조각을 이동할 수 없는 경우 원하는 조각을 이동할 수 있습니다.
상대의 다&음미오를 먼저 잡는 사람이 승리합니다!
각 플레이어는 6개의 — 1개의 Daïmio와 5개의 Ronin —를 6x6 게임 보드의 뒷줄에 설치한다. 보드의 각 사각형에는 1, 2, 3개의 표시가 있습니다. 출발 선수(검은색)는 출발 위치의 표시 수에 따라 1-3칸을 움직인다. 피스는 다른 피스를 통해 움직일 수 없지만, 상대의 피스에서 움직임을 멈추면 그 피스는 캡처되어 보드에서 제거됩니다.
첫 번째 악장이 끝난 후 플레이어는 자신의 피스가 착륙한 사각형의 표시 수를 보고 보드 측면에서 중립의 마나새를 가져다가 같은 수의 마크가 있는 비어있는 사각형의 위치에 놓는다. 다음 플레이어는 마력이 있는 사각형 위에 서 있는 자신의 피스 중 하나를 움직여야 합니다. 마력이 있는 사각형에 있는 피스 &mdash, 마력이 있는 사각형과 같은 수의 사각형으로 움직여야 합니다. 그런 다음 마력이 어디에 떨어졌는지에 따라 비슷한 방식으로 마력을 움직입니다.
상대가 마나새를 2제곱에 놓고 2제곱에 피스가 없는 경우, (a) 시작 위치의 표시와 같은 정사각형의 조각을 움직이거나 (b) 게임 보드의 비어있는 사각형의 마나새를 다시 도입할 수 있습니다. 모든 조각이 차단되어 적절하게 번호가 매겨진 정사각형의 조각을 이동할 수 없는 경우 원하는 조각을 이동할 수 있습니다.
상대의 다&음미오를 먼저 잡는 사람이 승리합니다!
Your goal in Mana is to capture the opponent's Daïmio, but sometimes getting captured yourself will prove to be the best plan of attack.
Each player has six pieces — one Daïmio and five ronin — with these pieces, either white or black, set up on the back row of a 6x6 game board. Each square of the board has 1, 2, or 3 markings in it. The starting player (black) moves one of their pieces, moving it 1-3 squares depending on the number of markings on its starting location; a player can move a piece orthogonally in any direction, making 90º turns if they wish. A piece cannot move through other pieces, but if it ends its movement on an opponent's piece, that piece is captured and removed from the board.
After the first movement, the player looks at the number of markings of the square where their piece landed, then they take the neutral mana bird from the side of the board and place it on an unoccupied square that has the same number of markings. The next player must move one of their pieces standing on a square that has the same number of markings as the square where the mana bird is located — moving that piece a number of squares equal to that number — then they'll move the mana bird in a similar manner based on where that piece lands.
If the opponent places the mana bird on, say, a 2 square and you have no pieces on a 2, then you can either (a) move any of your pieces a number of squares equal to the markings on its starting location or (b) reintroduce one of your captured ronin on any unoccupied square of the game board. If you can't move a piece on the appropriately numbered square since they're all blocked, then you can move any of your pieces.
Whoever captures the opponent's Daïmio first wins!
Each player has six pieces — one Daïmio and five ronin — with these pieces, either white or black, set up on the back row of a 6x6 game board. Each square of the board has 1, 2, or 3 markings in it. The starting player (black) moves one of their pieces, moving it 1-3 squares depending on the number of markings on its starting location; a player can move a piece orthogonally in any direction, making 90º turns if they wish. A piece cannot move through other pieces, but if it ends its movement on an opponent's piece, that piece is captured and removed from the board.
After the first movement, the player looks at the number of markings of the square where their piece landed, then they take the neutral mana bird from the side of the board and place it on an unoccupied square that has the same number of markings. The next player must move one of their pieces standing on a square that has the same number of markings as the square where the mana bird is located — moving that piece a number of squares equal to that number — then they'll move the mana bird in a similar manner based on where that piece lands.
If the opponent places the mana bird on, say, a 2 square and you have no pieces on a 2, then you can either (a) move any of your pieces a number of squares equal to the markings on its starting location or (b) reintroduce one of your captured ronin on any unoccupied square of the game board. If you can't move a piece on the appropriately numbered square since they're all blocked, then you can move any of your pieces.
Whoever captures the opponent's Daïmio first wins!
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