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BGG랭킹
BGG전체 : 2443
THEMATIC : 422
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인원
1-8 명
BGG추천: 1-8 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
Alexandre Aboud, Danilo de Alcantara, Clayton Machado
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아티스트
Guilherme Batista
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인원
게임 소개
제국으로 통일된 세계에서는 군대를 모으고 전쟁을 하는 것은 금지되어 있다. 모든 주요 갈등은 최고의 파이터들이 전국을 대표하는 아레나에서 해결됩니다. 그런 파이터들을 HEROES라고 부르는 데는 그럴만한 이유가 있다.
이 턴제 전술 전투 보드게임에서는 플레이어들이 다양한 히어로 풀에서 3~4명씩 팀을 모집하는데, 이들은 모두 택티션, 힐러, 브라위저와 같은 전투 역할의 전문가들이다. 강력하고 시너지 효과가 있는 팀을 구축하기 위한 시도에는 셀 수 없이 많은 조합과 카운터픽, 그리고 전략들이 있다.
각 영웅에게는 차례별로 이동 및 공격 액션이 부여됩니다. 이 게임의 규칙은 직관적이므로 초보자도 ARENA를 쉽게 배울 수 있습니다. 그러나 이 게임은 두 가지 동일한 매치를 재현하는 것이 불가능하기 때문에 모든 공격이 고유하며 아티팩트 및 스크롤과 같은 '고급' 기능을 선택적으로 구현할 수 있습니다.
경쟁 모드(PvP)에서는 한 팀이 모든 상대를 제거하고 전투에서 승리할 때까지 서로 싸운다. 매치는 벽, 잔해, 제단, 용암과 같은 전투의 역동성을 변화시키는 선택적 요소를 갖춘 무한히 맞춤 가능한 전장에 전략적으로 디테일한 미니어처를 배치하는 것으로 시작한다. 당신은 당신의 차례가 왔을 때 가능한 최선의 행동을 찾기 위해 미리 계획을 세우고, 적의 움직임을 고려하고, 당신의 팀과 조화롭게 일해야 한다.
협동 모드(PvE)에서 플레이어는 4명의 영웅으로 구성된 팀을 구성해 타나레스의 환상적인 세계를 여행하며 다양한 문제, 위험, 목표를 가진 미션에 직면한다. 캠페인 카드는 플레이어에게 어려운 드래곤 보스 싸움에서 절정을 찾는 모험의 과정과 결과를 형성하는 어려운 결정을 요구합니다.
이 캠페인은 여러 세션의 과정을 통해 진행되며, 히어로들은 달성된 미션 목표의 수와 질에 따라 경험을 쌓습니다. 경험치 포인트는 레벨 업 및 경미한 영구 부스트를 획득하거나 영웅에게 중대한 부스트를 부여하는 아이템을 구매하는 데 사용할 수 있습니다.
선수들이 개인의 기호에 따라 자유롭게 경험을 조정하고 조정할 수 있어 아레나는 매우 다양하고 재생 가능한 게임이 된다. 플레이어는 토너먼트 테이블을 만들고 여러 보드에서 동시에 경기할 수 있으며, 다양한 고급 규칙과 전략적인 특징을 추가 또는 빼거나, 사용자 지정 보드에서 게임을 시도하거나, 자신의 미션을 설계할 수 있다. 몰입과 스토리텔링을 즐기는 플레이어는 PvE-캠페인 모드에서 모험을 극대화할 수 있으며, 이에 불리한 플레이어는 최소한의 리딩만으로 어떤 순서로든 퀘스트를 개별적으로 플레이할 수 있다.
이 턴제 전술 전투 보드게임에서는 플레이어들이 다양한 히어로 풀에서 3~4명씩 팀을 모집하는데, 이들은 모두 택티션, 힐러, 브라위저와 같은 전투 역할의 전문가들이다. 강력하고 시너지 효과가 있는 팀을 구축하기 위한 시도에는 셀 수 없이 많은 조합과 카운터픽, 그리고 전략들이 있다.
각 영웅에게는 차례별로 이동 및 공격 액션이 부여됩니다. 이 게임의 규칙은 직관적이므로 초보자도 ARENA를 쉽게 배울 수 있습니다. 그러나 이 게임은 두 가지 동일한 매치를 재현하는 것이 불가능하기 때문에 모든 공격이 고유하며 아티팩트 및 스크롤과 같은 '고급' 기능을 선택적으로 구현할 수 있습니다.
경쟁 모드(PvP)에서는 한 팀이 모든 상대를 제거하고 전투에서 승리할 때까지 서로 싸운다. 매치는 벽, 잔해, 제단, 용암과 같은 전투의 역동성을 변화시키는 선택적 요소를 갖춘 무한히 맞춤 가능한 전장에 전략적으로 디테일한 미니어처를 배치하는 것으로 시작한다. 당신은 당신의 차례가 왔을 때 가능한 최선의 행동을 찾기 위해 미리 계획을 세우고, 적의 움직임을 고려하고, 당신의 팀과 조화롭게 일해야 한다.
협동 모드(PvE)에서 플레이어는 4명의 영웅으로 구성된 팀을 구성해 타나레스의 환상적인 세계를 여행하며 다양한 문제, 위험, 목표를 가진 미션에 직면한다. 캠페인 카드는 플레이어에게 어려운 드래곤 보스 싸움에서 절정을 찾는 모험의 과정과 결과를 형성하는 어려운 결정을 요구합니다.
이 캠페인은 여러 세션의 과정을 통해 진행되며, 히어로들은 달성된 미션 목표의 수와 질에 따라 경험을 쌓습니다. 경험치 포인트는 레벨 업 및 경미한 영구 부스트를 획득하거나 영웅에게 중대한 부스트를 부여하는 아이템을 구매하는 데 사용할 수 있습니다.
선수들이 개인의 기호에 따라 자유롭게 경험을 조정하고 조정할 수 있어 아레나는 매우 다양하고 재생 가능한 게임이 된다. 플레이어는 토너먼트 테이블을 만들고 여러 보드에서 동시에 경기할 수 있으며, 다양한 고급 규칙과 전략적인 특징을 추가 또는 빼거나, 사용자 지정 보드에서 게임을 시도하거나, 자신의 미션을 설계할 수 있다. 몰입과 스토리텔링을 즐기는 플레이어는 PvE-캠페인 모드에서 모험을 극대화할 수 있으며, 이에 불리한 플레이어는 최소한의 리딩만으로 어떤 순서로든 퀘스트를 개별적으로 플레이할 수 있다.
In a world unified by the Empire, it is forbidden to raise armies and make war. All major conflicts get solved in the ARENA, where the best fighters represent entire Nations. Such fighters, with good reason, are called HEROES.
In this turn-based tactical combat boardgame, players recruit teams of three or four from a wide pool of Heroes, all of them experts in a Combat Role, like Tactician, Healer and Bruiser. There are countless combos, counterpicks and strategies to explore in the attempt to build a powerful and synergistic team.
Each Hero is granted a Move and an Attack action per turn. Its governing rules are intuitive, meaning even beginners will find ARENA easy to learn; however, the game will forever remain challenging, as it is impossible to reproduce two equal matches, all attacks are unique, and there are optional 'advanced' features to implement in order to refresh and deepen the experience, such as Artifacts and Scrolls.
In Competitive mode (PvP), both teams fight each other until one eliminates all opposition and wins the battle. Matches begin by strategically positioning highly-detailed miniatures in an infinitely customizable battlefield featuring optional elements that change the dynamics of combat, such as walls, debris, altars and lava. You're required to plan ahead, consider your enemies' moves and work in harmony with your team in order to find the best possible action when your turn comes.
In Cooperative mode (PvE), the Player(s) build a team of 4 Heroes to travel the fantastic world of Tanares in order to solve an ancient mystery, facing Missions with different problems, hazards, and goals. Campaign Cards present players with challenging events, requiring tough decisions that shape the course - and outcome - of an adventure that find its climaxes in the difficult Dragon Boss Fights.
The Campaign is meant to be conducted through the course of several sessions, in which Heroes gain experience according to the number - and quality - of accomplished Mission objectives. Experience Points can be spent to Level UP and acquire minor permanent boosts, or to purchase Items that grant major - but provisory - boosts to any Hero.
Players are free to tweak and adjust their experience according to their personal preferences, making Arena a highly diverse and replayable game. Players can make tournament tables and play simultaneous Matches on different boards; add or subtract different advanced rules and strategical features at will; try the game on custom boards or design their own missions. Players that enjoy immersion and storytelling can maximize adventure in PvE-Campaign Mode, while players adverse to that can even play the Quests individually, in any sequence, with minimum reading required.
In this turn-based tactical combat boardgame, players recruit teams of three or four from a wide pool of Heroes, all of them experts in a Combat Role, like Tactician, Healer and Bruiser. There are countless combos, counterpicks and strategies to explore in the attempt to build a powerful and synergistic team.
Each Hero is granted a Move and an Attack action per turn. Its governing rules are intuitive, meaning even beginners will find ARENA easy to learn; however, the game will forever remain challenging, as it is impossible to reproduce two equal matches, all attacks are unique, and there are optional 'advanced' features to implement in order to refresh and deepen the experience, such as Artifacts and Scrolls.
In Competitive mode (PvP), both teams fight each other until one eliminates all opposition and wins the battle. Matches begin by strategically positioning highly-detailed miniatures in an infinitely customizable battlefield featuring optional elements that change the dynamics of combat, such as walls, debris, altars and lava. You're required to plan ahead, consider your enemies' moves and work in harmony with your team in order to find the best possible action when your turn comes.
In Cooperative mode (PvE), the Player(s) build a team of 4 Heroes to travel the fantastic world of Tanares in order to solve an ancient mystery, facing Missions with different problems, hazards, and goals. Campaign Cards present players with challenging events, requiring tough decisions that shape the course - and outcome - of an adventure that find its climaxes in the difficult Dragon Boss Fights.
The Campaign is meant to be conducted through the course of several sessions, in which Heroes gain experience according to the number - and quality - of accomplished Mission objectives. Experience Points can be spent to Level UP and acquire minor permanent boosts, or to purchase Items that grant major - but provisory - boosts to any Hero.
Players are free to tweak and adjust their experience according to their personal preferences, making Arena a highly diverse and replayable game. Players can make tournament tables and play simultaneous Matches on different boards; add or subtract different advanced rules and strategical features at will; try the game on custom boards or design their own missions. Players that enjoy immersion and storytelling can maximize adventure in PvE-Campaign Mode, while players adverse to that can even play the Quests individually, in any sequence, with minimum reading required.
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