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BGG랭킹
BGG전체 : 6194
WARGAMES : 657
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.78 / 5
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디자이너
Richard H. Berg, Mark Herman
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아티스트
Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
RAN은 "에서 12번째 책이다.역사 대전투&인용 시리즈, 사무라이 전투의 두 번째 게임. 란(RAN)은 센고쿠 지다이 시대(일본의 전국시대)에 걸쳐 강력한 다이묘(일본의 봉건영주)가 천황의 권좌 이면에 있는 막부의 자리를 차지하기 위해 그들의 권력 기반을 유지하고 확장하려고 노력한 내용을 다루고 있다.
RAN은 일본 사무라이가 개발한 매우 개인적인 형태의 전쟁을 모방하고 있으며, 형식적인 전투는 용기, 용기, 헌신적인 개인의 업적들을 배경으로 펼쳐졌으며, 그 중 일부는 다소 무모하고, 모든 것이 호메릭적이다. 비록 정치적, 전술적 승리가 결정적이었지만, 잘려나간 적 사무라이들의 머리를 모으는 것은 매우 중요한 2위를 차지했다. 전술 면에서, 이것은 유럽에서와 마찬가지로 포르투갈이 총(Arquebus)을 도입한 근대 전쟁의 여명기였다. 머스킷총술의 계시의 효과에도 불구하고, 일본 전투는 여전히 소용돌이치는 비선형 사건이었다.
일본의 유명한 영화감독 구로사와가 사무라이 버전의 리어왕으로 선택한 이름인 RAN은 대략 &ldquo를 의미한다.혼돈.”
란 전투(덴노지를 제외한 모든 전투는 지도 반쪽이다)는 다음과 같다.
MIMASETOGE (1569년 10월 6일): 다케다족은 그들의 성으로 돌아가려고 하고, 호조족은 그들의 두 배의 수로 그들을 가로채서 매복시키려 하고 있다. 다케다의 놀라운 승리입니다.
미미가와 (1578년 11월 11일) 다카오 성을 포위하는 동안 오토미 군은 숲 속으로 후퇴하여 시마즈 구원군을 공격하였으나, 시마즈 군의 교묘한 전술에 압도당했다.
나가쿠테 (1582년 5월 17일): 도쿠가와와 이케다, 각각 만 명도 안 되는 소규모의 전투를 벌였습니다. 세트피스 사건은 매우 어려운 지형과 산, 논 등을 놓고 싸웠다.
누노베야마(1570년 2월 14일): 아마코 대 모리
오키타나워트(1584년 3월 24일): 류조지 대 시마즈
수리아게하라 (1589년 6월 5일): 다테 마사무네와 그의 23,000명의 병사들은 아사히나 요소히로의 16,000명의 병력의 공격을 막아냈다. 적립금의 주요 사용.
텐노지(1615년 5월 7일): 이 시대의 가장 큰 전투 중 하나이며 박스 안에 있는 유일한 전체 지도 전투이다. 세키가하라에 이어 히데소히의 아들 히데요리가 도쿠가와에게 도전한다. 그 결과 250,000명이 넘는 병사들과 전투하고 많은 지원군이 도착하여 소용돌이치는 사건이 발생했다.
구성 요소들
카운터시트 5개
22 x 33 전투 지도 2개, 백프린트
전투 규칙서 1권
1개의 전투 시나리오 북
5개의 차트 및 테이블 카드
2 기록 시트
10면 주사위 1개
디자이너: 마크 허먼과 리처드 버그
로저 B. 맥고원
맵아트: 릴랜드 미릭
RAN은 "에서 12번째 책이다.역사 대전투&인용 시리즈, 사무라이 전투의 두 번째 게임. 란(RAN)은 센고쿠 지다이 시대(일본의 전국시대)에 걸쳐 강력한 다이묘(일본의 봉건영주)가 천황의 권좌 이면에 있는 막부의 자리를 차지하기 위해 그들의 권력 기반을 유지하고 확장하려고 노력한 내용을 다루고 있다.
RAN은 일본 사무라이가 개발한 매우 개인적인 형태의 전쟁을 모방하고 있으며, 형식적인 전투는 용기, 용기, 헌신적인 개인의 업적들을 배경으로 펼쳐졌으며, 그 중 일부는 다소 무모하고, 모든 것이 호메릭적이다. 비록 정치적, 전술적 승리가 결정적이었지만, 잘려나간 적 사무라이들의 머리를 모으는 것은 매우 중요한 2위를 차지했다. 전술 면에서, 이것은 유럽에서와 마찬가지로 포르투갈이 총(Arquebus)을 도입한 근대 전쟁의 여명기였다. 머스킷총술의 계시의 효과에도 불구하고, 일본 전투는 여전히 소용돌이치는 비선형 사건이었다.
일본의 유명한 영화감독 구로사와가 사무라이 버전의 리어왕으로 선택한 이름인 RAN은 대략 &ldquo를 의미한다.혼돈.”
란 전투(덴노지를 제외한 모든 전투는 지도 반쪽이다)는 다음과 같다.
MIMASETOGE (1569년 10월 6일): 다케다족은 그들의 성으로 돌아가려고 하고, 호조족은 그들의 두 배의 수로 그들을 가로채서 매복시키려 하고 있다. 다케다의 놀라운 승리입니다.
미미가와 (1578년 11월 11일) 다카오 성을 포위하는 동안 오토미 군은 숲 속으로 후퇴하여 시마즈 구원군을 공격하였으나, 시마즈 군의 교묘한 전술에 압도당했다.
나가쿠테 (1582년 5월 17일): 도쿠가와와 이케다, 각각 만 명도 안 되는 소규모의 전투를 벌였습니다. 세트피스 사건은 매우 어려운 지형과 산, 논 등을 놓고 싸웠다.
누노베야마(1570년 2월 14일): 아마코 대 모리
오키타나워트(1584년 3월 24일): 류조지 대 시마즈
수리아게하라 (1589년 6월 5일): 다테 마사무네와 그의 23,000명의 병사들은 아사히나 요소히로의 16,000명의 병력의 공격을 막아냈다. 적립금의 주요 사용.
텐노지(1615년 5월 7일): 이 시대의 가장 큰 전투 중 하나이며 박스 안에 있는 유일한 전체 지도 전투이다. 세키가하라에 이어 히데소히의 아들 히데요리가 도쿠가와에게 도전한다. 그 결과 250,000명이 넘는 병사들과 전투하고 많은 지원군이 도착하여 소용돌이치는 사건이 발생했다.
구성 요소들
카운터시트 5개
22 x 33 전투 지도 2개, 백프린트
전투 규칙서 1권
1개의 전투 시나리오 북
5개의 차트 및 테이블 카드
2 기록 시트
10면 주사위 1개
디자이너: 마크 허먼과 리처드 버그
로저 B. 맥고원
맵아트: 릴랜드 미릭
(from GMT website:)
RAN is the 12th volume in the "Great Battles of History" Series, and the second game on the battles of the Samurai (following GMTs Samurai (Vol. V). RAN covers several of the less famous of the Sengoku Jidai, the Age of Warring States (more or less), in which powerful Daimyo - Japanese feudal lords - strove to both maintain and extend their power bases while seeking to attain the office of Shogun, the power behind the throne of the Emperor.
RAN simulates the highly personal form of warfare developed by the Japanese samurai, wherein formal battles played out almost as backdrops to individual feats of courage, bravery and devotion much of it outstanding, some of it rather foolhardy, all of it very Homeric. Although political and tactical victory was the bottom line, collecting the severed heads of enemy samurai reigned a very close second in importance. In terms of tactics, this was, as in Europe, the Dawn of Modern Warfare, with the introduction of guns - arquebuses - by the Portuguese. Even with the revelatory effect of musketry, Japanese battles were still pretty much a swirling, non-linear affair.
RAN, the name the famous Japanese film director, Kurosawa, chose for his samurai version of King Lear, roughly means “Chaos.”
The Battles of RAN (all battles are one-half map, except for Tennoji):
MIMASETOGE (6 October 1569): The Takeda are trying to return to their castle base, and the Hojo are trying to intercept and ambush them with twice their number. A startling Takeda victory.
MIMIGAWA (11 November 1578) Interrupted while besieging Takajpo Castle, the Otomi retreat into the woods, then burst out to attack the Shimazu relief force, only to be outwitted by clever Shimazu tactics.
NAGAKUTE (17 May 1582): Tokugawa vs Ikeda, in a nice, small battle (less than 10,000 men each). Set piece affair fought over very difficult terrain … mountains, rice paddies, etc.
NUNOBEYAMA (14 February 1570): The Amako vs The Mori
OKITANAWATE (24 March 1584): The Ryuzoji vs The Shimazu
SURIAGEHARA (5 June 1589): Date Masamune (and his 23,000 men) hold off an initially effective attack by Asahina Yosohiro's 16,000 man army on relatively flat terrain. Key use of reserves.
TENNOJI (7 May 1615): One of the biggest battles of the era (and the only full map battle in the box). After Sekigahara, Hideyori, son of Hideysohi, challenges Tokugawa... the result is a battle with over 250,000 men and a swirling affair with lots of arriving reinforcements.
COMPONENTS
5 Countersheets
2 22 x 33 battle maps, backprinted
1 Battle Rules Book
1 Battle Scenario Book
5 Charts & Tables Cards
2 Record sheets
1 ten-sided die
DESIGNERS: Mark Herman and Richard Berg
ART DIRECTOR: Rodger B. MacGowan
MAP ART: Leland Myrick
RAN is the 12th volume in the "Great Battles of History" Series, and the second game on the battles of the Samurai (following GMTs Samurai (Vol. V). RAN covers several of the less famous of the Sengoku Jidai, the Age of Warring States (more or less), in which powerful Daimyo - Japanese feudal lords - strove to both maintain and extend their power bases while seeking to attain the office of Shogun, the power behind the throne of the Emperor.
RAN simulates the highly personal form of warfare developed by the Japanese samurai, wherein formal battles played out almost as backdrops to individual feats of courage, bravery and devotion much of it outstanding, some of it rather foolhardy, all of it very Homeric. Although political and tactical victory was the bottom line, collecting the severed heads of enemy samurai reigned a very close second in importance. In terms of tactics, this was, as in Europe, the Dawn of Modern Warfare, with the introduction of guns - arquebuses - by the Portuguese. Even with the revelatory effect of musketry, Japanese battles were still pretty much a swirling, non-linear affair.
RAN, the name the famous Japanese film director, Kurosawa, chose for his samurai version of King Lear, roughly means “Chaos.”
The Battles of RAN (all battles are one-half map, except for Tennoji):
MIMASETOGE (6 October 1569): The Takeda are trying to return to their castle base, and the Hojo are trying to intercept and ambush them with twice their number. A startling Takeda victory.
MIMIGAWA (11 November 1578) Interrupted while besieging Takajpo Castle, the Otomi retreat into the woods, then burst out to attack the Shimazu relief force, only to be outwitted by clever Shimazu tactics.
NAGAKUTE (17 May 1582): Tokugawa vs Ikeda, in a nice, small battle (less than 10,000 men each). Set piece affair fought over very difficult terrain … mountains, rice paddies, etc.
NUNOBEYAMA (14 February 1570): The Amako vs The Mori
OKITANAWATE (24 March 1584): The Ryuzoji vs The Shimazu
SURIAGEHARA (5 June 1589): Date Masamune (and his 23,000 men) hold off an initially effective attack by Asahina Yosohiro's 16,000 man army on relatively flat terrain. Key use of reserves.
TENNOJI (7 May 1615): One of the biggest battles of the era (and the only full map battle in the box). After Sekigahara, Hideyori, son of Hideysohi, challenges Tokugawa... the result is a battle with over 250,000 men and a swirling affair with lots of arriving reinforcements.
COMPONENTS
5 Countersheets
2 22 x 33 battle maps, backprinted
1 Battle Rules Book
1 Battle Scenario Book
5 Charts & Tables Cards
2 Record sheets
1 ten-sided die
DESIGNERS: Mark Herman and Richard Berg
ART DIRECTOR: Rodger B. MacGowan
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