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BGG랭킹
BGG전체 : 9861
WARGAMES : 1429
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인원
2-6 명
BGG추천: 1-6+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.94 / 5
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디자이너
Richard Clarke (III), Nick Skinner
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아티스트
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
I'Ain't Been Shot Mom은 제2차 세계 대전의 회사 규모의 게임을 위해 디자인되었습니다. 각 피규어는 한 남자를 나타내고, 각 피규어는 실제 AFV 1대씩을 나타냅니다. 이 게임은 전장에서 지휘와 통제에 중점을 두기 위해 고안되었으며, 플레이어들은 회사에 측면과 다양한 지원 소총을 명령한다. 이 규칙은 1939년에서 1945년 사이의 보병과 기갑전투에 적용되며, 조직 구조와 무기 능력에 대한 전체 정보를 제공하는 4개의 극장별 핸드북과 함께 사용될 수 있습니다.
I'Ain't Been Shot Mom에서 가장 작은 전술 부대는 박격포나 기관총과 같은 지원 무기를 가진 무기 팀의 보병 부서 또는 분대입니다. 기본 명령 단위는 플래툰입니다. 규칙은 구역별 또는 무기 팀별로 불을 다루며, 턴 시퀀스는 특정 상황에 맞게 조정될 수 있는 카드 게임 데크에 의해 결정된다. 보병과 장갑 전투, 포병 및 공중 지원, 그리고 우아하고 "테스트 프리"충격 시스템에 의해 사기가 보장되는 섹션으로, 규칙은 플레이어가 규칙과 최소한의 접촉과 전술 상황과의 최대한의 접촉을 할 때 원활한 경기 흐름을 허용한다.
이 규칙에는 1944년 6월부터 8월까지를 다룬 노르망디 핸드북이 포함되어 있다. 시나리오 생성기는 고급 계획 없이 빠른 셋업 게임, 역사적 시나리오 작성 및 4개의 특정 시나리오, 2개의 스타터 게임과 2개의 역사적 액션을 제공한다.
I'Ain't Been Shot Mom은 제2차 세계 대전의 회사 규모의 게임을 위해 디자인되었습니다. 각 피규어는 한 남자를 나타내고, 각 피규어는 실제 AFV 1대씩을 나타냅니다. 이 게임은 전장에서 지휘와 통제에 중점을 두기 위해 고안되었으며, 플레이어들은 회사에 측면과 다양한 지원 소총을 명령한다. 이 규칙은 1939년에서 1945년 사이의 보병과 기갑전투에 적용되며, 조직 구조와 무기 능력에 대한 전체 정보를 제공하는 4개의 극장별 핸드북과 함께 사용될 수 있습니다.
I'Ain't Been Shot Mom에서 가장 작은 전술 부대는 박격포나 기관총과 같은 지원 무기를 가진 무기 팀의 보병 부서 또는 분대입니다. 기본 명령 단위는 플래툰입니다. 규칙은 구역별 또는 무기 팀별로 불을 다루며, 턴 시퀀스는 특정 상황에 맞게 조정될 수 있는 카드 게임 데크에 의해 결정된다. 보병과 장갑 전투, 포병 및 공중 지원, 그리고 우아하고 "테스트 프리"충격 시스템에 의해 사기가 보장되는 섹션으로, 규칙은 플레이어가 규칙과 최소한의 접촉과 전술 상황과의 최대한의 접촉을 할 때 원활한 경기 흐름을 허용한다.
이 규칙에는 1944년 6월부터 8월까지를 다룬 노르망디 핸드북이 포함되어 있다. 시나리오 생성기는 고급 계획 없이 빠른 셋업 게임, 역사적 시나리오 작성 및 4개의 특정 시나리오, 2개의 스타터 게임과 2개의 역사적 액션을 제공한다.
From the publisher's web site:
I Ain't Been Shot Mum is designed for company sized games in WWII, where each figures represents one man, each model tank one real AFV. The game is designed to put the emphasis on command and control on the battlefield, with the players commanding a company a side plus a range of support platoons. The rules cover infantry and armour combat between 1939 and 1945 and may be used with our four theatre specific handbooks which provide full information on organisational structures and weapon capabilities.
The smallest tactical unit in I Ain't Been Shot Mum is the infantry section or squad of the weapons team with support weapons such as mortars or machine guns. The basic command units are the platooons. The rules handle fire by section or weapons team and the turn sequences are dictated by the Game Deck of cards which can be tailor made to suit any specific situation. With sections covering infantry and armored combat, artillery and air support, and morale covered by the elegant and "test-free" shock system, the rules allow smooth flowing games where the players have minimal contact with the rules and maximum contact with the tactical situation.
Included in the rules is the Normandy Handbook which covers the periond June to August 1944. There is a scenario generator which will provide fast set-up games with no advanced planning, a section on writing historical scenarios and four specific scenarios, two starter games and two historical actions.
I Ain't Been Shot Mum is designed for company sized games in WWII, where each figures represents one man, each model tank one real AFV. The game is designed to put the emphasis on command and control on the battlefield, with the players commanding a company a side plus a range of support platoons. The rules cover infantry and armour combat between 1939 and 1945 and may be used with our four theatre specific handbooks which provide full information on organisational structures and weapon capabilities.
The smallest tactical unit in I Ain't Been Shot Mum is the infantry section or squad of the weapons team with support weapons such as mortars or machine guns. The basic command units are the platooons. The rules handle fire by section or weapons team and the turn sequences are dictated by the Game Deck of cards which can be tailor made to suit any specific situation. With sections covering infantry and armored combat, artillery and air support, and morale covered by the elegant and "test-free" shock system, the rules allow smooth flowing games where the players have minimal contact with the rules and maximum contact with the tactical situation.
Included in the rules is the Normandy Handbook which covers the periond June to August 1944. There is a scenario generator which will provide fast set-up games with no advanced planning, a section on writing historical scenarios and four specific scenarios, two starter games and two historical actions.
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