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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-90 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Alek Erickson
-
아티스트
Alek Erickson
-
인원
게임 소개
ACNOS: 가능성을 인정합니다.
ACNOS는 두 명의 플레이어가 겨루는 추상 전략 게임이다. ACNOS에서 플레이어는 표준 8x8 체스판 내에서 상대편의 보물 칸을 차지하거나 상대방의 법적 움직임을 박탈하는 승리 조건을 가진 군대를 조작한다.
ACNOS에는 면당 24개가 있으며, 각 면에는 얼굴에 표시된 화살표로 결정되는 고유한 무브 세트가 있습니다. 게임 내내, 조각들은 보드 위에 놓이고, 화살표에 따라 움직이거나, 거울 이미지를 만들기 위해 뒤집히거나, 90도의 배수로 회전하거나, 더 강력한 모양을 만들기 위해 병합된다. 설정 중에 플레이어들은 비밀리에 보물 사각형과 그것을 둘러싸기 위한 8개의 조각을 선택한다. 각 턴마다 플레이어는 세 가지 능력 중 하나를 활성화한다(통제 하에 새로운 피스를 보드에 배치하거나, 보드에서 정사각형을 제거하기 위해 봉쇄를 만들거나, 스택을 만들기 위해 두 피스를 병합할 것을 선언함). 그런 다음 자신의 제어 아래에 있는 두 개의 다른 피스를 선택하여 이동시킨다. 처음에는 병합 스택당 2개의 모양으로 제한되지만, 한 조각이 반대편으로 이동하면 상대편 랭크에서 벗어나 홈으로 순간이동할 수 있어 병합 잠재력이 1개 더 심화된다.
ACNOS는 매우 복잡하며(10^35 이상의 법적 설정, 평방당 3,600만 개의 가능한 상태, 평균 20만 개 이상의 법적 우선 이동) 깊은 전략적 사고, 신중한 계획 및 전술적 계산을 보상한다. 가능성을 인정하고 상대의 보물을 획득하십시오! 참고: 캐주얼 플레이의 경우, 각 “ 다음 피스&rdqu;가 공개되어 있는 가방에서 예비 피스를 가방에서 무작위로 추출합니다. 토너먼트의 경우 셋업 단계에서 플레이어가 리저브 피스의 순서를 결정하고, 베일이 풀리면 전체 순서가 공개 정보가 된다.
ACNOS는 두 명의 플레이어가 겨루는 추상 전략 게임이다. ACNOS에서 플레이어는 표준 8x8 체스판 내에서 상대편의 보물 칸을 차지하거나 상대방의 법적 움직임을 박탈하는 승리 조건을 가진 군대를 조작한다.
ACNOS에는 면당 24개가 있으며, 각 면에는 얼굴에 표시된 화살표로 결정되는 고유한 무브 세트가 있습니다. 게임 내내, 조각들은 보드 위에 놓이고, 화살표에 따라 움직이거나, 거울 이미지를 만들기 위해 뒤집히거나, 90도의 배수로 회전하거나, 더 강력한 모양을 만들기 위해 병합된다. 설정 중에 플레이어들은 비밀리에 보물 사각형과 그것을 둘러싸기 위한 8개의 조각을 선택한다. 각 턴마다 플레이어는 세 가지 능력 중 하나를 활성화한다(통제 하에 새로운 피스를 보드에 배치하거나, 보드에서 정사각형을 제거하기 위해 봉쇄를 만들거나, 스택을 만들기 위해 두 피스를 병합할 것을 선언함). 그런 다음 자신의 제어 아래에 있는 두 개의 다른 피스를 선택하여 이동시킨다. 처음에는 병합 스택당 2개의 모양으로 제한되지만, 한 조각이 반대편으로 이동하면 상대편 랭크에서 벗어나 홈으로 순간이동할 수 있어 병합 잠재력이 1개 더 심화된다.
ACNOS는 매우 복잡하며(10^35 이상의 법적 설정, 평방당 3,600만 개의 가능한 상태, 평균 20만 개 이상의 법적 우선 이동) 깊은 전략적 사고, 신중한 계획 및 전술적 계산을 보상한다. 가능성을 인정하고 상대의 보물을 획득하십시오! 참고: 캐주얼 플레이의 경우, 각 “ 다음 피스&rdqu;가 공개되어 있는 가방에서 예비 피스를 가방에서 무작위로 추출합니다. 토너먼트의 경우 셋업 단계에서 플레이어가 리저브 피스의 순서를 결정하고, 베일이 풀리면 전체 순서가 공개 정보가 된다.
ACNOS: acknowledge the potential
ACNOS is a competitive abstract strategy game for two players. In ACNOS, players manipulate armies of shapes within a standard 8x8 chessboard with a win condition of either capturing the opponent’s treasure square, or depriving the opponent of a legal move.
There are 24 pieces per side in ACNOS, each of which has unique move sets determined by the arrows shown on their face. Throughout the game, pieces get placed on the board, moved according to their arrows, flipped to produce mirror images, rotated in multiples of 90 degrees, or merged to create more powerful shapes. During setup, players secretly choose a treasure square and 8 pieces to surround it. Each turn, players choose to activate one of three abilities (place a new piece on the board under your control, build a blockade to remove a square from the board, or declare a merge between two pieces to make a stack), then choose two different pieces under their control and move them. Initially, pieces are limited to 2 shapes per merge stack, but when a piece makes it to the other side of the board, it can teleport home by moving off the opponents back rank, thereby deepening its merge potential by one extra piece.
ACNOS is extremely complex (over 10^35 legal setups, 36 million possible states per square, over 200 thousand legal first moves on average), and rewards deep strategic thinking, careful planning, and tactical calculations. Acknowledge the potential, and capture your opponent’s treasure! NOTE: For casual play, reserve pieces are drawn randomly from a bag, with each “next piece” being public information. For tournaments, players determine the order of reserve pieces during setup phase, and the entire order becomes public information when the veil is lifted.
ACNOS is a competitive abstract strategy game for two players. In ACNOS, players manipulate armies of shapes within a standard 8x8 chessboard with a win condition of either capturing the opponent’s treasure square, or depriving the opponent of a legal move.
There are 24 pieces per side in ACNOS, each of which has unique move sets determined by the arrows shown on their face. Throughout the game, pieces get placed on the board, moved according to their arrows, flipped to produce mirror images, rotated in multiples of 90 degrees, or merged to create more powerful shapes. During setup, players secretly choose a treasure square and 8 pieces to surround it. Each turn, players choose to activate one of three abilities (place a new piece on the board under your control, build a blockade to remove a square from the board, or declare a merge between two pieces to make a stack), then choose two different pieces under their control and move them. Initially, pieces are limited to 2 shapes per merge stack, but when a piece makes it to the other side of the board, it can teleport home by moving off the opponents back rank, thereby deepening its merge potential by one extra piece.
ACNOS is extremely complex (over 10^35 legal setups, 36 million possible states per square, over 200 thousand legal first moves on average), and rewards deep strategic thinking, careful planning, and tactical calculations. Acknowledge the potential, and capture your opponent’s treasure! NOTE: For casual play, reserve pieces are drawn randomly from a bag, with each “next piece” being public information. For tournaments, players determine the order of reserve pieces during setup phase, and the entire order becomes public information when the veil is lifted.
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