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BGG랭킹
BGG전체 : 12708
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.43 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
내기와 허세의 이 흥미진진한 게임에서 일거에 운명이 바뀐다! 카드 게임을 제대로 하면 연승 행진을 할 수 있지만 너무 많이 내주면 상대편의 말이 골대를 강타할 수 있습니다. 말들이 출발 칸을 떠나는 순간부터 긴장감이 고조된다. 커닝 플레이어들이 다른 말들을 앞으로 밀어넣어 거짓 향기를 풍기고 마지막 순간에 터트려서 결승점에서 레이스를 벌인다. 다른 곳으로 돌아가면, 안전하게...하지만 위험부담이 작을 거야 큰 승리를 노린다면...너 그러다 실성할 수도 있어! 이 흥미진진한 경주 게임은 모든 사람들이 마지막 순간까지 추측하게 하며, 여러분이 이기든 지든 간에 몇 시간 동안 흥미로운 가족 재미를 제공할 것입니다.
내용: 펠트 놀이 공간, 42개의 말 이동 카드, 12개의 베팅 인디케이터 카드, 돈, 다른 색깔의 플라스틱 말 6개, 스타트와 스탠드. 캐나다 에디션에서는 펠트가 표준 보드가 되었고, 크롬(게임에 사용되지 않는 테마 요소)만 사용했기 때문에 스타팅 스톨과 그랜드 스탠드는 사라졌다.
8개 경주마다 카드를 완전히 섞어서 각 선수들에게 나눠준다. 각 말마다 각기 다른 카드(말당 5장)가 경주에서 다양한 속도(2~4장)로 전진하며, 경주에서 어떤 말에게도 영향을 미치는 카드(뒤로 2장 또는 앞으로 3장)가 12장 있다. 승소(1위, 2위)를 위해 몰래 말에 베팅하고, 승소 배팅(1위, 2위)을 할 수 있으며, 승소 배팅(1위, 2위)은 최소 지분이 높은 경우를 제외하고는 승소 배팅(1위, 2위)을 할 수 있다. 말에게 베팅한다는 건 실제로 움직이는 카드 중 하나를 꺼낸다는 뜻이죠게임을 하기로 결정할 때까지 이 게임의 수많은 미묘함 중 하나인 당신의 내기를 드러냅니다.
경주 동안, 선수들은 필요에 따라 말을 움직이며 그들의 말 카드를 차례대로 플레이합니다. 말들은 매우 제한적인 횡단을 가지고 있고 경주 중에 차단될 수 있습니다. 만약 선수가 셔츠를 벗으면, 즉 파산하면, 그는 카드 게임을 계속할 뿐 베팅은 하지 않는다.
이는 Win, Place & Show 및 Undercover(일명 Undercover) 사이의 교차점으로 가장 잘 설명될 수 있습니다. 하임리히 주식회사)
내용: 펠트 놀이 공간, 42개의 말 이동 카드, 12개의 베팅 인디케이터 카드, 돈, 다른 색깔의 플라스틱 말 6개, 스타트와 스탠드. 캐나다 에디션에서는 펠트가 표준 보드가 되었고, 크롬(게임에 사용되지 않는 테마 요소)만 사용했기 때문에 스타팅 스톨과 그랜드 스탠드는 사라졌다.
8개 경주마다 카드를 완전히 섞어서 각 선수들에게 나눠준다. 각 말마다 각기 다른 카드(말당 5장)가 경주에서 다양한 속도(2~4장)로 전진하며, 경주에서 어떤 말에게도 영향을 미치는 카드(뒤로 2장 또는 앞으로 3장)가 12장 있다. 승소(1위, 2위)를 위해 몰래 말에 베팅하고, 승소 배팅(1위, 2위)을 할 수 있으며, 승소 배팅(1위, 2위)은 최소 지분이 높은 경우를 제외하고는 승소 배팅(1위, 2위)을 할 수 있다. 말에게 베팅한다는 건 실제로 움직이는 카드 중 하나를 꺼낸다는 뜻이죠게임을 하기로 결정할 때까지 이 게임의 수많은 미묘함 중 하나인 당신의 내기를 드러냅니다.
경주 동안, 선수들은 필요에 따라 말을 움직이며 그들의 말 카드를 차례대로 플레이합니다. 말들은 매우 제한적인 횡단을 가지고 있고 경주 중에 차단될 수 있습니다. 만약 선수가 셔츠를 벗으면, 즉 파산하면, 그는 카드 게임을 계속할 뿐 베팅은 하지 않는다.
이는 Win, Place & Show 및 Undercover(일명 Undercover) 사이의 교차점으로 가장 잘 설명될 수 있습니다. 하임리히 주식회사)
Fortunes change at a stroke in this exciting game of betting and bluffing! Play your cards right and you'll be on a winning streak --but give too much away and you'll find your opponent's horse piping you at the post. Tension's high from the instant the horses leave their starting stalls. You keep the horse you've backed secret until you judge the moment's right to reveal it --cunning players will push other horses forward to create a "false scent", then try to come through the field with a last minute burst and take the race at the winning post. If you back for a place, you play safe...But the stakes will be low. If you try for a big win...You could lose your shirt! This exciting race game keeps everyone guessing --and trying-- till the very last moment, and whether you win or lose it will provide hours of fascinating family fun.
Contents: Felt playing area, 42 horse movement cards, 12 betting indicator cards, money, six plastic horses in different colors, starting stalls and grandstand. In the Canadian edition, the felt became a standard board, and the starting stalls and grandstand are gone as they were just chrome (theme elements not employed in the game).
For each of the eight races the cards are thoroughly shuffled and dealt out to each player. The different cards (5 per horse) advance each horse at various rates (2 to 4 spaces) in the race and there are also 12 cards that affect any horse in the race (backwards 2 or forward 3). Players secretly bet on a horse to either win or place (take first or second place); you can also bet the jackpot (which is made up of all losing bets from previous races), which is like betting for a win except the minimum stake is higher and the payout is handled differently. Betting on a horse actually means taking one of its movement cards out...until you decide to play it, revealing your bet --one of this game's numerous subtleties.
During the race, the players play their horse cards in turn, maneuvering the horses as needed --horses have very limited sidestepping and could be blocked during the race. If a player "loses his shirt" i.e. goes broke, he just continues the game playing cards but not betting.
It can be best described as a cross between Win, Place & Show and Undercover (a.k.a. Heimlich & Co.).
Contents: Felt playing area, 42 horse movement cards, 12 betting indicator cards, money, six plastic horses in different colors, starting stalls and grandstand. In the Canadian edition, the felt became a standard board, and the starting stalls and grandstand are gone as they were just chrome (theme elements not employed in the game).
For each of the eight races the cards are thoroughly shuffled and dealt out to each player. The different cards (5 per horse) advance each horse at various rates (2 to 4 spaces) in the race and there are also 12 cards that affect any horse in the race (backwards 2 or forward 3). Players secretly bet on a horse to either win or place (take first or second place); you can also bet the jackpot (which is made up of all losing bets from previous races), which is like betting for a win except the minimum stake is higher and the payout is handled differently. Betting on a horse actually means taking one of its movement cards out...until you decide to play it, revealing your bet --one of this game's numerous subtleties.
During the race, the players play their horse cards in turn, maneuvering the horses as needed --horses have very limited sidestepping and could be blocked during the race. If a player "loses his shirt" i.e. goes broke, he just continues the game playing cards but not betting.
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