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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Konrad Kunze
-
아티스트
Christine Faust
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
FusionPlay – Heroes는 최초의 모바일 NFC 카드 게임입니다. 각각 근거리 통신 칩이 들어 있는 물리적 카드를 가지고 놀았다. 이 칩들은 플레이 카드와 스마트폰 사이의 통신을 가능하게 합니다. 스마트폰 아래로 카드를 밀어 넣자마자 휴대폰 화면에 나타납니다. 그런 다음 앱이 동작을 처리하고 결과를 시각화합니다.
게임 자체가 16비트 시대의 비트업 게임에 대한 디지털-아날로그 오마주 같은 두 선수의 결투다. 각 플레이어는 네 명의 영웅 중 한 명을 선택하고 전투에서 승리하기 위해 고유한 기술을 사용합니다. 이 게임은 속도가 빠르고 항상 한 라운드만 더 하면 동기를 부여합니다. 모든 부품은 포켓 사이즈이므로 플레이어는 항상 소지할 수 있습니다.
게임을 시작하기 전에 스마트폰 트레이 플레이트를 테이블 위에 놓고, 스마트폰을 트레이 플레이트 위에 올려놓아야 한다. 이 작은 막대들은 카드를 스마트폰 아래로 쉽게 밀어 넣을 수 있게 해줍니다. 두 플레이어 모두 한 영웅을 선택해 이 영웅의 카드 7장을 모두 가져갑니다. 앱이 실행되면 <싱글 라운드” 또는 전체 일치가 선택됩니다. 그런 다음 두 선수 모두 경기장 안에서 영웅 카드를 스캔한다.히어로즈” 화면을 선택합니다.
게임이 시작됩니다.
두 선수 모두 한 장의 카드를 선택한 후 스마트폰 아래에 (얼굴을 아래로 한 채) 밀어 넣어야 한다. 그 선수들은 카드를 다시 가져가게 될 것입니다. 이 앱은 두 개의 카드를 모두 찾은 다음 카드의 효과를 처리하고 시각화할 것이다. 행동에 따라 플레이어들은 화상을 입히거나 피를 흘리는 등 피해를 입히거나, 스스로 치유하거나, 버프를 하거나, 상대방의 통계를 낮추거나, 디퍼프를 한다. 공격은 또한 치명적으로 빗나가거나 명중할 수 있으며, 이는 주로 영웅들의 덱스터리티 값에 달려있다. 한 선수의 생명이 다하면 게임은 끝난다. 베스트 오브 3”를 할 때, 당신은 전체 경기를 이기려면 두 라운드를 이겨야 합니다.
액션으로 인한 많은 효과는 영웅의 하나 이상의 속성에 따라 달라집니다. 예: Donar’s “인투 더 스카이”가 한 라운드 동안 Dexterity를 올립니다. 그의 <해머 던지기 기술의 피해량이 2배 증가한다. 먼저 손재주를 기르고 &ldquo를 사용하는 것이 좋은 움직임으로 보일 수 있다.해머 던지기, 한 판 뒤. 훌륭하지만 예측 가능한 움직임입니다. 각 영웅은 각기 다른 효과를 유발하는 6가지 독특한 행동을 가지고 있습니다. 대부분은 한번에 여러 효과를 유발합니다. 옛날 16비트 시대의 박자 맞추기 게임을 기억한다면, 모든 카드가 컨트롤러의 버튼 하나를 상징하여 특정 동작을 촉발한다고 상상해 보십시오.
올바른 상황에서 당신의 행동을 사용하는 것 외에도, 그것들은 강력한 조합으로 요약되는 데에도 사용될 수 있습니다. 각각의 영웅은 두 개의 독특한 콤보와 하나의 강력한 슈퍼콤보를 가지고 있다. 콤보를 트리거하려면 특정 순서대로 카드를 재생한 다음 히어로 카드 자체를 재생하여 카드를 활성화해야 합니다. 히어로 카드는 상대와 스쿼의 콤보를 차단하거나 한 라운드를 잠시 멈추고 에너지를 재생하는 데 사용할 수도 있다.
FusionPlay – Heroes는 최초의 모바일 NFC 카드 게임입니다. 각각 근거리 통신 칩이 들어 있는 물리적 카드를 가지고 놀았다. 이 칩들은 플레이 카드와 스마트폰 사이의 통신을 가능하게 합니다. 스마트폰 아래로 카드를 밀어 넣자마자 휴대폰 화면에 나타납니다. 그런 다음 앱이 동작을 처리하고 결과를 시각화합니다.
게임 자체가 16비트 시대의 비트업 게임에 대한 디지털-아날로그 오마주 같은 두 선수의 결투다. 각 플레이어는 네 명의 영웅 중 한 명을 선택하고 전투에서 승리하기 위해 고유한 기술을 사용합니다. 이 게임은 속도가 빠르고 항상 한 라운드만 더 하면 동기를 부여합니다. 모든 부품은 포켓 사이즈이므로 플레이어는 항상 소지할 수 있습니다.
게임을 시작하기 전에 스마트폰 트레이 플레이트를 테이블 위에 놓고, 스마트폰을 트레이 플레이트 위에 올려놓아야 한다. 이 작은 막대들은 카드를 스마트폰 아래로 쉽게 밀어 넣을 수 있게 해줍니다. 두 플레이어 모두 한 영웅을 선택해 이 영웅의 카드 7장을 모두 가져갑니다. 앱이 실행되면 <싱글 라운드” 또는 전체 일치가 선택됩니다. 그런 다음 두 선수 모두 경기장 안에서 영웅 카드를 스캔한다.히어로즈” 화면을 선택합니다.
게임이 시작됩니다.
두 선수 모두 한 장의 카드를 선택한 후 스마트폰 아래에 (얼굴을 아래로 한 채) 밀어 넣어야 한다. 그 선수들은 카드를 다시 가져가게 될 것입니다. 이 앱은 두 개의 카드를 모두 찾은 다음 카드의 효과를 처리하고 시각화할 것이다. 행동에 따라 플레이어들은 화상을 입히거나 피를 흘리는 등 피해를 입히거나, 스스로 치유하거나, 버프를 하거나, 상대방의 통계를 낮추거나, 디퍼프를 한다. 공격은 또한 치명적으로 빗나가거나 명중할 수 있으며, 이는 주로 영웅들의 덱스터리티 값에 달려있다. 한 선수의 생명이 다하면 게임은 끝난다. 베스트 오브 3”를 할 때, 당신은 전체 경기를 이기려면 두 라운드를 이겨야 합니다.
액션으로 인한 많은 효과는 영웅의 하나 이상의 속성에 따라 달라집니다. 예: Donar’s “인투 더 스카이”가 한 라운드 동안 Dexterity를 올립니다. 그의 <해머 던지기 기술의 피해량이 2배 증가한다. 먼저 손재주를 기르고 &ldquo를 사용하는 것이 좋은 움직임으로 보일 수 있다.해머 던지기, 한 판 뒤. 훌륭하지만 예측 가능한 움직임입니다. 각 영웅은 각기 다른 효과를 유발하는 6가지 독특한 행동을 가지고 있습니다. 대부분은 한번에 여러 효과를 유발합니다. 옛날 16비트 시대의 박자 맞추기 게임을 기억한다면, 모든 카드가 컨트롤러의 버튼 하나를 상징하여 특정 동작을 촉발한다고 상상해 보십시오.
올바른 상황에서 당신의 행동을 사용하는 것 외에도, 그것들은 강력한 조합으로 요약되는 데에도 사용될 수 있습니다. 각각의 영웅은 두 개의 독특한 콤보와 하나의 강력한 슈퍼콤보를 가지고 있다. 콤보를 트리거하려면 특정 순서대로 카드를 재생한 다음 히어로 카드 자체를 재생하여 카드를 활성화해야 합니다. 히어로 카드는 상대와 스쿼의 콤보를 차단하거나 한 라운드를 잠시 멈추고 에너지를 재생하는 데 사용할 수도 있다.
Description from the publisher:
FusionPlay – Heroes is the first mobile NFC card game. It’s played with physical cards, each containing a Near Field Communication chip. These chips enable communication between the playing cards and a smartphone. As soon as you slide a card under the smartphone, it appears on the screen of the phone. Then the app processes the actions and visualizes the results.
The game itself is a duel between two players like a digital-analog homage to beat-em-up games of the 16-bit era. Each player chooses one of the 4 heroes and uses the heroes’ unique skills to win the battle. The game is fast paced and always motivates to play “just one more round”. All components are pocket sized, so the player can always have them with them.
Before starting the game, the smartphone tray plates need to be placed on the table, and the smartphone should be placed on top of the tray plates. These little bars make it easy to slide the cards under the smartphone. Both players choose one hero and take all 7 cards of this hero. The app is launched, and a “Single Round” or a full match is selected. Then both players scan their hero cards in the “Choose your Heroes” screen.
The game begins.
Both players shall choose one card, and slide it (with the face down) under the smartphone. The players will take their cards back again. The app will uncover both played cards, then process and visualize the effects of the cards. Depending on the actions taken, the players will deal damage, heal themselves, buff themselves, lower the stats of the opponent, or debuff; e.g. inflict negative conditions like burning or bleeding. Attacks can also miss or hit critically, which depends mainly upon the Dexterity values of the heroes. The game ends, when one player runs out of lives. When playing a “best of 3”, you need to win two rounds for winning the whole match.
Many effects from the actions depend on one or more attributes of the heroes. An example: Donar’s “Into the Skies” raises the Dexterity for one round. His “Hammer Throw” adds twice the Dexerity to the damage. It may seem like a good move to raise dexterity first, and use the “Hammer Throw“ one round later. A good, but also very predictable move. Each hero has 6 unique actions that all trigger different effects. Most of them trigger multiple effects at once. If you remember beat-em-up games from the good old 16-bit era, then imagine every card symbolizes one button on the controller, triggering a specific move.
Besides using your actions in the right situations, they can also be used to sum up to powerful combos. Each hero has two unique combos and one mighty super-combo. To trigger a combo, you need to play the cards in a specific order and then activate them by playing the hero card itself. The hero card can also be used to block an opponent’s combo, or to pause one round, and regenerate some energy.
FusionPlay – Heroes is the first mobile NFC card game. It’s played with physical cards, each containing a Near Field Communication chip. These chips enable communication between the playing cards and a smartphone. As soon as you slide a card under the smartphone, it appears on the screen of the phone. Then the app processes the actions and visualizes the results.
The game itself is a duel between two players like a digital-analog homage to beat-em-up games of the 16-bit era. Each player chooses one of the 4 heroes and uses the heroes’ unique skills to win the battle. The game is fast paced and always motivates to play “just one more round”. All components are pocket sized, so the player can always have them with them.
Before starting the game, the smartphone tray plates need to be placed on the table, and the smartphone should be placed on top of the tray plates. These little bars make it easy to slide the cards under the smartphone. Both players choose one hero and take all 7 cards of this hero. The app is launched, and a “Single Round” or a full match is selected. Then both players scan their hero cards in the “Choose your Heroes” screen.
The game begins.
Both players shall choose one card, and slide it (with the face down) under the smartphone. The players will take their cards back again. The app will uncover both played cards, then process and visualize the effects of the cards. Depending on the actions taken, the players will deal damage, heal themselves, buff themselves, lower the stats of the opponent, or debuff; e.g. inflict negative conditions like burning or bleeding. Attacks can also miss or hit critically, which depends mainly upon the Dexterity values of the heroes. The game ends, when one player runs out of lives. When playing a “best of 3”, you need to win two rounds for winning the whole match.
Many effects from the actions depend on one or more attributes of the heroes. An example: Donar’s “Into the Skies” raises the Dexterity for one round. His “Hammer Throw” adds twice the Dexerity to the damage. It may seem like a good move to raise dexterity first, and use the “Hammer Throw“ one round later. A good, but also very predictable move. Each hero has 6 unique actions that all trigger different effects. Most of them trigger multiple effects at once. If you remember beat-em-up games from the good old 16-bit era, then imagine every card symbolizes one button on the controller, triggering a specific move.
Besides using your actions in the right situations, they can also be used to sum up to powerful combos. Each hero has two unique combos and one mighty super-combo. To trigger a combo, you need to play the cards in a specific order and then activate them by playing the hero card itself. The hero card can also be used to block an opponent’s combo, or to pause one round, and regenerate some energy.
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