-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
Lars Rudebjer
-
인원
게임 소개
그 제목은 노르웨이와 스웨덴에서 잘 알려진 동요입니다. 이 게임은 2002년 노르웨이어로 처음 출시되었으며 2004년 훨씬 개선된 스웨덴 버전으로 출시되었다. 오리지널 버전에서는 플레이어들이 잠자는 곰을 깨우지 않고 금화를 모으려고 하지만, 나중 버전에서는 블루베리를 모은다.
게임이 시작되기 전에, 원형 타일은 무작위로 보드 위에 엎드린 채로 놓여진다. 원래 버전에서는 중앙의 20개 공간만 포함되었고, 이후 버전에서는 44개 공간 모두 포함되었습니다(시작 4개 공간 제외). 플레이어들은 주사위를 굴리고 보드 위에 있는 그들의 폰을 움직입니다. 만약 그들이 엎드린 기와 위에 앉으면, 이것이 드러나고 행동하다가, 다시 엎드린 채로 돌아선다. 만약 1, 2, 3 코인/블루베리가 그려져 있다면, 플레이어는 풀장에서 그 숫자의 코인/베리를 가져갈 수 있다. 나머지 기호는 에디션마다 다릅니다.
노르웨이판: 곰 타일이 공개되면 곰이 깨어나 현재 은신처에 있는 모든 플레이어는 1개의 동전을 잃게 된다. 플레이어가 곰 발 기호 중 하나에 착지하면(토큰에 인쇄되지 않은 일부 공간에 인쇄됨), 두 개의 면 타일을 교환할 수 있다.
스웨덴어판: 곰 타일일 경우, 플레이어는 베리 하나를 잃게 된다. 플레이어가 페이스 업 트롤 타일에 멈추면 타일을 집어 곰으로부터 방어하는 데 사용할 수 있다. 면 위로 곰인쇄 타일은 두 개의 면 아래로 된 타일을 서로 교환하는 데 사용될 수 있다.
동전/블루베리를 모두 가져가면 동전/베리를 가장 많이 가진 플레이어가 승자가 됩니다.
스웨덴 버전의 내용:
게임보드
44개의 나무 게임보드 타일
여분의 나무 타일 10개
나무 블루베리 타일 27개
졸 4개
대형 주사위 1개, 번호는 2-2-3-3-4-4
규칙.
노르웨이 버전의 내용은 다음과 같다.
게임보드
카드보드 게임보드 타일 20개
카드보드 금화 20개
졸 4개
1 다이 (1–6 또는 2–4로 번호가 매겨진 경우 명시되지 않음)
(규칙은 상자 뒷면에 인쇄되어 있습니다.)
4년 이상(노르웨이 버전은 5+로 표시되지만 실제로는 스웨덴어 4+보다 약간 단순하다). 언어는 독립적입니다.
게임이 시작되기 전에, 원형 타일은 무작위로 보드 위에 엎드린 채로 놓여진다. 원래 버전에서는 중앙의 20개 공간만 포함되었고, 이후 버전에서는 44개 공간 모두 포함되었습니다(시작 4개 공간 제외). 플레이어들은 주사위를 굴리고 보드 위에 있는 그들의 폰을 움직입니다. 만약 그들이 엎드린 기와 위에 앉으면, 이것이 드러나고 행동하다가, 다시 엎드린 채로 돌아선다. 만약 1, 2, 3 코인/블루베리가 그려져 있다면, 플레이어는 풀장에서 그 숫자의 코인/베리를 가져갈 수 있다. 나머지 기호는 에디션마다 다릅니다.
노르웨이판: 곰 타일이 공개되면 곰이 깨어나 현재 은신처에 있는 모든 플레이어는 1개의 동전을 잃게 된다. 플레이어가 곰 발 기호 중 하나에 착지하면(토큰에 인쇄되지 않은 일부 공간에 인쇄됨), 두 개의 면 타일을 교환할 수 있다.
스웨덴어판: 곰 타일일 경우, 플레이어는 베리 하나를 잃게 된다. 플레이어가 페이스 업 트롤 타일에 멈추면 타일을 집어 곰으로부터 방어하는 데 사용할 수 있다. 면 위로 곰인쇄 타일은 두 개의 면 아래로 된 타일을 서로 교환하는 데 사용될 수 있다.
동전/블루베리를 모두 가져가면 동전/베리를 가장 많이 가진 플레이어가 승자가 됩니다.
스웨덴 버전의 내용:
게임보드
44개의 나무 게임보드 타일
여분의 나무 타일 10개
나무 블루베리 타일 27개
졸 4개
대형 주사위 1개, 번호는 2-2-3-3-4-4
규칙.
노르웨이 버전의 내용은 다음과 같다.
게임보드
카드보드 게임보드 타일 20개
카드보드 금화 20개
졸 4개
1 다이 (1–6 또는 2–4로 번호가 매겨진 경우 명시되지 않음)
(규칙은 상자 뒷면에 인쇄되어 있습니다.)
4년 이상(노르웨이 버전은 5+로 표시되지만 실제로는 스웨덴어 4+보다 약간 단순하다). 언어는 독립적입니다.
The title (The bear is sleeping) is a well-known children's song in Norway and Sweden. The game was first released in Norwegian in 2002, and in a much improved Swedish version in 2004. In the original version, the players try to collect gold coins without waking the sleeping bear; in the later version they gather blueberries instead.
Before the game starts, circular tiles are randomly placed face down on the board. In the original only the central 20 spaces are covered, in the later version all 44 spaces (not counting the four starting spaces). Players roll the die and move their pawns on the board. If they land on a face-down tile, this is revealed and acted on, and then turned face down again. If it depicts 1, 2 or 3 coins/blueberries, the player may take that number of couns/berries from the pool. The remaining symbols differ between the editions:
Norwegian edition: If a bear tile is revealed, the bear wakes up, and all players currently in the lair lose one coin. If a player lands on one of the bear paw symbols (printed on some of the non-covered spaces, not found on a token), two face-down tiles may be swapped.
Swedish edition: If it is a bear tile, the player loses one berry. If players stop on a face-up troll tile, the player may pick up the tile and use it to defend against the bear. Face-up bear print tiles may be used to swap two face-down tiles around (so that if players remember where the 3-berry tiles are they can use this to their advantage).
When all coins/blueberries are taken, the player with the most coins/berries is the winner.
Contents of the Swedish version:
Gameboard
44 wooden gameboard tiles
10 spare wooden tiles
27 wooden blueberry tiles
4 pawns
1 oversized die, numbered 2-2-3-3-4-4
Rules
Contents of the Norwegian version:
Gameboard
20 cardbord gameboard tiles
20 cardbord gold coins
4 pawns
1 die (not stated if this is numbered 1–6 or 2–4)
(Rules are printed on the back of the box)
4 years and up (Norwegian version is given as 5+, but is actually slightly simpler than the Swedish marked 4+). Language independent.
Before the game starts, circular tiles are randomly placed face down on the board. In the original only the central 20 spaces are covered, in the later version all 44 spaces (not counting the four starting spaces). Players roll the die and move their pawns on the board. If they land on a face-down tile, this is revealed and acted on, and then turned face down again. If it depicts 1, 2 or 3 coins/blueberries, the player may take that number of couns/berries from the pool. The remaining symbols differ between the editions:
Norwegian edition: If a bear tile is revealed, the bear wakes up, and all players currently in the lair lose one coin. If a player lands on one of the bear paw symbols (printed on some of the non-covered spaces, not found on a token), two face-down tiles may be swapped.
Swedish edition: If it is a bear tile, the player loses one berry. If players stop on a face-up troll tile, the player may pick up the tile and use it to defend against the bear. Face-up bear print tiles may be used to swap two face-down tiles around (so that if players remember where the 3-berry tiles are they can use this to their advantage).
When all coins/blueberries are taken, the player with the most coins/berries is the winner.
Contents of the Swedish version:
Gameboard
44 wooden gameboard tiles
10 spare wooden tiles
27 wooden blueberry tiles
4 pawns
1 oversized die, numbered 2-2-3-3-4-4
Rules
Contents of the Norwegian version:
Gameboard
20 cardbord gameboard tiles
20 cardbord gold coins
4 pawns
1 die (not stated if this is numbered 1–6 or 2–4)
(Rules are printed on the back of the box)
4 years and up (Norwegian version is given as 5+, but is actually slightly simpler than the Swedish marked 4+). Language independent.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
583
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
451
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
386
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
354
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18