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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Martijn Althuizen
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아티스트
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
소개:
SKjuub는 두 명의 선수가 함께 하는 콤비네이션 게임입니다. 그 이름은 '조각난 정육면체'인 놀이 조각에서 유래했다. 스쿠럽은 '방향성'을 띄는데, 이는 그 방향이 게임플레이와 관련이 있다는 것을 의미한다.
Skjuub는 어떤 의미에서 시리즈의 '논리적인 계승자'입니다. 게임의 픽셀(Tix, Tixel 및 Regatta)입니다. 폼 팩터는 다르지만 '게임플레이 구조'는 매우 유사합니다.
세우다
스키후브는 6x6 정사각형 격자에서 플레이됩니다. 각 선수는 색깔에 따라 다른 11개의 피스로 이루어진 자신만의 풀을 가지고 있다.
선수 차례
차례에 따라, 선수는 새로운 스쿠럽을 놓거나 이미 보드 위에 있는 자신의 스쿠럽 중 하나를 옮길 수 있다. 널빤지 위에 올려놓을 때 스키주브의 방향('오버행'이 어느 쪽을 향하는지)이 결정된다. 스쿠프는 활동적이거나 비활성적일 수 있으며 오직 활동적인 스쿠브만 움직일 수 있다.
스쿠프는 한쪽 면이 (색깔에 상관없이) 다른 조각의 비슷한 면에 완전히 연결되어 있으면 비활성화된다.
일반 이동; 배치
보드에 새 스키럽을 배치할 때 하나 이상의 상대 스키럽을 비활성화할 수 없습니다. 새로운 스쿠럽은 이미 비활성화된 스쿠럽 하나 또는 그 옆에 스스로도 비활성 상태가 되는 방식으로 배치될 수 있다. 이렇게 배치해도 보너스 이동이 발생하지 않습니다('BONUS MOVES' 섹션 참조).
정상 이동, 미끄러짐 및 텀블링
움직임은 미끄러짐(스쿠브의 방향이 그대로 유지됨) 또는 텀블(스쿠브의 방향이 바뀌는)이 될 수 있다.
한 번의 움직임으로 스쿠프는 원하는 만큼 사각형(열이나 열을 따라 수평 또는 수직으로)을 미끄러질 수 있지만, 넘어짐이 시작된 곳에서부터 돌출부 방향이나 반대 방향으로 인접한 정사각형까지 한 번만 넘어질 수 있다.
배치, 슬라이딩 또는 텀블링 시 보드에 있는 다른 스쿠브는 '방해'지지 않을 수 있으며 위치와 방향은 동일해야 한다.
보너스 이동
체인 동작은 배치, 슬라이딩 및 텀블링 외에도 추가적인 동작 유형을 일시적으로 잠금 해제하기 때문에 중요합니다. 만약 미끄러지거나 굴러떨어진 스쿠럽이 끝 위치(즉, 희생됨)에서 비활성 상태가 되면, 플레이어는 보너스 이동을 하게 된다. 보너스 이동으로 다음 중 하나를 수행할 수 있습니다.
- 일반적인 동작들 중 하나; 그녀의 다른 스쿠럽들 중 하나를 놓거나, 미끄러지거나, 굴립니다. 이러한 슬라이드와 텀블(배치는 아님) 자체가 추가 보너스 이동을 초래할 수 있습니다.
- 보드에서 그녀의 다른 스쿠럽들 중 하나를 집어들고(그냥 희생된 스쿠럽이 아니라!) 그것을 그녀의 사용 가능한 스쿠럽 풀장에 다시 놓는다.
- 그녀의 활동적인 스쿠버 중 하나를 시계 방향이나 시계 반대 방향으로 90° 돌립니다. 회전한 스쿠럽도 턴 후에도 여전히 활성화되어야 한다(턴에 의해 희생되지 않을 수 있음).
- 보너스 이동을 통과하다
스쿠브를 돌릴 때, 보드 위에 있는 다른 스쿠브는 '방해'지지 않을 수 있습니다. 스킵을 들 때, 다른 스킵들은 스킵을 집기 쉽게 하기 위해 일시적으로 옆으로 치워질 수 있지만, 그 후에는 원래 위치와 방향으로 돌아가야 한다.
하나 이상의 다른 스쿠럽도 스쿠럽이 희생되어 비활성 상태가 될 수 있다. 스키주브는 (색깔에 관계없이) 이미 비활성 상태인 다른 스키주브와 인접한 곳에서 희생될 수도 있다.
역추적 없음
플레이어는 '역회전'을 함으로써 이전 순서를 되돌릴 수 없다. 이전 차례에 보너스 이동이 하나 이상 있을 경우, 가장 마지막 보너스 이동만 역주행할 수 없다.
같은 스키럽이 연속 회전하면서 넘어지거나 미끄러지지 않도록 하는 것이 규칙의 골자다. 따라서 이전 차례에 놓여있던 스쿠브를 줍는 것이 허용된다. 선수들은 또한 같은 스키후브를 반복적으로 슬라이딩과 텀블링을 번갈아 할 수 있다.
규칙에는 한 가지 예외가 있습니다: 상대편을 캡처할 경우 백트래킹이 허용됩니다.
게임 종료
플레이어가 턴을 시작할 때 보드 위에 미끄러지거나 넘어질 수 있는 활성 스쿠럽이 하나 이상 없으면 게임에서 진다.
소개:
SKjuub는 두 명의 선수가 함께 하는 콤비네이션 게임입니다. 그 이름은 '조각난 정육면체'인 놀이 조각에서 유래했다. 스쿠럽은 '방향성'을 띄는데, 이는 그 방향이 게임플레이와 관련이 있다는 것을 의미한다.
Skjuub는 어떤 의미에서 시리즈의 '논리적인 계승자'입니다. 게임의 픽셀(Tix, Tixel 및 Regatta)입니다. 폼 팩터는 다르지만 '게임플레이 구조'는 매우 유사합니다.
세우다
스키후브는 6x6 정사각형 격자에서 플레이됩니다. 각 선수는 색깔에 따라 다른 11개의 피스로 이루어진 자신만의 풀을 가지고 있다.
선수 차례
차례에 따라, 선수는 새로운 스쿠럽을 놓거나 이미 보드 위에 있는 자신의 스쿠럽 중 하나를 옮길 수 있다. 널빤지 위에 올려놓을 때 스키주브의 방향('오버행'이 어느 쪽을 향하는지)이 결정된다. 스쿠프는 활동적이거나 비활성적일 수 있으며 오직 활동적인 스쿠브만 움직일 수 있다.
스쿠프는 한쪽 면이 (색깔에 상관없이) 다른 조각의 비슷한 면에 완전히 연결되어 있으면 비활성화된다.
일반 이동; 배치
보드에 새 스키럽을 배치할 때 하나 이상의 상대 스키럽을 비활성화할 수 없습니다. 새로운 스쿠럽은 이미 비활성화된 스쿠럽 하나 또는 그 옆에 스스로도 비활성 상태가 되는 방식으로 배치될 수 있다. 이렇게 배치해도 보너스 이동이 발생하지 않습니다('BONUS MOVES' 섹션 참조).
정상 이동, 미끄러짐 및 텀블링
움직임은 미끄러짐(스쿠브의 방향이 그대로 유지됨) 또는 텀블(스쿠브의 방향이 바뀌는)이 될 수 있다.
한 번의 움직임으로 스쿠프는 원하는 만큼 사각형(열이나 열을 따라 수평 또는 수직으로)을 미끄러질 수 있지만, 넘어짐이 시작된 곳에서부터 돌출부 방향이나 반대 방향으로 인접한 정사각형까지 한 번만 넘어질 수 있다.
배치, 슬라이딩 또는 텀블링 시 보드에 있는 다른 스쿠브는 '방해'지지 않을 수 있으며 위치와 방향은 동일해야 한다.
보너스 이동
체인 동작은 배치, 슬라이딩 및 텀블링 외에도 추가적인 동작 유형을 일시적으로 잠금 해제하기 때문에 중요합니다. 만약 미끄러지거나 굴러떨어진 스쿠럽이 끝 위치(즉, 희생됨)에서 비활성 상태가 되면, 플레이어는 보너스 이동을 하게 된다. 보너스 이동으로 다음 중 하나를 수행할 수 있습니다.
- 일반적인 동작들 중 하나; 그녀의 다른 스쿠럽들 중 하나를 놓거나, 미끄러지거나, 굴립니다. 이러한 슬라이드와 텀블(배치는 아님) 자체가 추가 보너스 이동을 초래할 수 있습니다.
- 보드에서 그녀의 다른 스쿠럽들 중 하나를 집어들고(그냥 희생된 스쿠럽이 아니라!) 그것을 그녀의 사용 가능한 스쿠럽 풀장에 다시 놓는다.
- 그녀의 활동적인 스쿠버 중 하나를 시계 방향이나 시계 반대 방향으로 90° 돌립니다. 회전한 스쿠럽도 턴 후에도 여전히 활성화되어야 한다(턴에 의해 희생되지 않을 수 있음).
- 보너스 이동을 통과하다
스쿠브를 돌릴 때, 보드 위에 있는 다른 스쿠브는 '방해'지지 않을 수 있습니다. 스킵을 들 때, 다른 스킵들은 스킵을 집기 쉽게 하기 위해 일시적으로 옆으로 치워질 수 있지만, 그 후에는 원래 위치와 방향으로 돌아가야 한다.
하나 이상의 다른 스쿠럽도 스쿠럽이 희생되어 비활성 상태가 될 수 있다. 스키주브는 (색깔에 관계없이) 이미 비활성 상태인 다른 스키주브와 인접한 곳에서 희생될 수도 있다.
역추적 없음
플레이어는 '역회전'을 함으로써 이전 순서를 되돌릴 수 없다. 이전 차례에 보너스 이동이 하나 이상 있을 경우, 가장 마지막 보너스 이동만 역주행할 수 없다.
같은 스키럽이 연속 회전하면서 넘어지거나 미끄러지지 않도록 하는 것이 규칙의 골자다. 따라서 이전 차례에 놓여있던 스쿠브를 줍는 것이 허용된다. 선수들은 또한 같은 스키후브를 반복적으로 슬라이딩과 텀블링을 번갈아 할 수 있다.
규칙에는 한 가지 예외가 있습니다: 상대편을 캡처할 경우 백트래킹이 허용됩니다.
게임 종료
플레이어가 턴을 시작할 때 보드 위에 미끄러지거나 넘어질 수 있는 활성 스쿠럽이 하나 이상 없으면 게임에서 진다.
Description from the publisher:
INTRODUCTION:
Skjuub is a combinatorial game for two players. The name comes from the playing pieces, which are 'skewed cubes'. Skjuubs are 'directional', meaning that their orientation is relevant to gameplay.
Skjuub is in a sense a 'logical successor' to the Series: Tixel of games (Tix, Tixel and Regatta). The form factor is different but the 'gameplay structure' is very similar.
SETUP
Skjuub is played on a 6x6 square grid. Each player has her own pool of 11 pieces, differentiated by color.
A PLAYER'S TURN
On a turn, a player can either place a new skjuub or move one of her own skjuubs already on the board. The orientation of a skjuub (which side the 'overhang' is facing) is decided upon when placing it on the board. A skjuub can be active or inactive and only active skjuubs may be moved.
A skjuub is inactive if at least one of its sides is fully connected to a similarly shaped side of another piece (regardless of color).
NORMAL MOVES; Placement
When placing a new skjuub on the board you are not allowed make one or more opponent skjuubs inactive. A new skjuub may be placed next to one or more already inactive skjuubs in a way in which it becomes inactive itself as well. Such placement does not result in the player getting a bonus move (see section 'BONUS MOVES').
NORMAL MOVES; Sliding and tumbling
A move can be either a slide (in which the orientation of the skjuub remains the same) or a tumble (in which in which the orientation of the skjuub does change - the overhang 'switches' to the opposite side).
In a single move a skjuub may be slid as many squares as wanted (horizontally or vertically along its row or column) but may be tumbled only once (to an adjacent square from where it started the tumble, either in the direction of the overhang or in the opposite direction).
When placing, sliding or tumbling, other skjuubs that are on the board may not be 'disturbed'; their locations and orientations must remain the same.
BONUS MOVES
Chaining moves is important as this temporarily unlocks additional move types (besides placing, sliding and tumbling). If a skjuub that is slid or tumbled is made inactive at its end position - i.e., it's sacrificed - the player gets a bonus move. As a bonus move she can do one of the following:
- one of the normal moves; place, slide or tumble one of her other skjuubs. These slides and tumbles (but not placements) can themselves result in additional bonus moves.
- pick up one of her other skjuubs from the board (not the one skjuub that was just sacrificed!) and place it back in her pool of available skjuubs.
- turn one of her active skjuubs a quarter turn clockwise or anticlockwise. The skjuub that is turned must also still be active after the turn (it may not be sacrificed by the turn).
- pass the bonus move.
When turning a skjuub, other skjuubs that are on the board may not be 'disturbed'. When picking up a skjuub, other skjuubs may temporarily be moved aside to make picking up the skjuub easier but they must be returned to their original locations and orientations afterwards.
One or more other skjuubs can also become inactive by a skjuub being sacrificed. Skjuubs may also be sacrificed adjacent to other skjuubs that are already inactive though (regardless of color).
NO BACKTRACKING
Players are not allowed to undo their previous turn by playing it 'in reverse'. If the previous turn had one or more bonus moves, only the very last bonus move may not be played in reverse.
The main point of the rule is to prevent players from tumbling or sliding one and the same skjuub back and forth in consecutive turns. Therefor it is allowed to pick up a skjuub that was placed in the previous turn. Players are also allowed to alternate between sliding and tumbling the same skjuub repeatedly.
There is one exception to the rule: Backtracking is allowed if it captures an opponent piece (and the piece that does the backtracking becomes inactive itself too).
ENDING THE GAME
A player loses the game if, at the beginning of her turn, she does not have at least one active skjuub on the board that is both able and allowed to slide and/or tumble.
INTRODUCTION:
Skjuub is a combinatorial game for two players. The name comes from the playing pieces, which are 'skewed cubes'. Skjuubs are 'directional', meaning that their orientation is relevant to gameplay.
Skjuub is in a sense a 'logical successor' to the Series: Tixel of games (Tix, Tixel and Regatta). The form factor is different but the 'gameplay structure' is very similar.
SETUP
Skjuub is played on a 6x6 square grid. Each player has her own pool of 11 pieces, differentiated by color.
A PLAYER'S TURN
On a turn, a player can either place a new skjuub or move one of her own skjuubs already on the board. The orientation of a skjuub (which side the 'overhang' is facing) is decided upon when placing it on the board. A skjuub can be active or inactive and only active skjuubs may be moved.
A skjuub is inactive if at least one of its sides is fully connected to a similarly shaped side of another piece (regardless of color).
NORMAL MOVES; Placement
When placing a new skjuub on the board you are not allowed make one or more opponent skjuubs inactive. A new skjuub may be placed next to one or more already inactive skjuubs in a way in which it becomes inactive itself as well. Such placement does not result in the player getting a bonus move (see section 'BONUS MOVES').
NORMAL MOVES; Sliding and tumbling
A move can be either a slide (in which the orientation of the skjuub remains the same) or a tumble (in which in which the orientation of the skjuub does change - the overhang 'switches' to the opposite side).
In a single move a skjuub may be slid as many squares as wanted (horizontally or vertically along its row or column) but may be tumbled only once (to an adjacent square from where it started the tumble, either in the direction of the overhang or in the opposite direction).
When placing, sliding or tumbling, other skjuubs that are on the board may not be 'disturbed'; their locations and orientations must remain the same.
BONUS MOVES
Chaining moves is important as this temporarily unlocks additional move types (besides placing, sliding and tumbling). If a skjuub that is slid or tumbled is made inactive at its end position - i.e., it's sacrificed - the player gets a bonus move. As a bonus move she can do one of the following:
- one of the normal moves; place, slide or tumble one of her other skjuubs. These slides and tumbles (but not placements) can themselves result in additional bonus moves.
- pick up one of her other skjuubs from the board (not the one skjuub that was just sacrificed!) and place it back in her pool of available skjuubs.
- turn one of her active skjuubs a quarter turn clockwise or anticlockwise. The skjuub that is turned must also still be active after the turn (it may not be sacrificed by the turn).
- pass the bonus move.
When turning a skjuub, other skjuubs that are on the board may not be 'disturbed'. When picking up a skjuub, other skjuubs may temporarily be moved aside to make picking up the skjuub easier but they must be returned to their original locations and orientations afterwards.
One or more other skjuubs can also become inactive by a skjuub being sacrificed. Skjuubs may also be sacrificed adjacent to other skjuubs that are already inactive though (regardless of color).
NO BACKTRACKING
Players are not allowed to undo their previous turn by playing it 'in reverse'. If the previous turn had one or more bonus moves, only the very last bonus move may not be played in reverse.
The main point of the rule is to prevent players from tumbling or sliding one and the same skjuub back and forth in consecutive turns. Therefor it is allowed to pick up a skjuub that was placed in the previous turn. Players are also allowed to alternate between sliding and tumbling the same skjuub repeatedly.
There is one exception to the rule: Backtracking is allowed if it captures an opponent piece (and the piece that does the backtracking becomes inactive itself too).
ENDING THE GAME
A player loses the game if, at the beginning of her turn, she does not have at least one active skjuub on the board that is both able and allowed to slide and/or tumble.
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