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BGG랭킹
BGG전체 : 0
8.8The Legend of Zelda: Clockwork Realm – Shattered Lands Expansion (2020) -
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-150 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chris J Davis
-
아티스트
-
인원
게임 소개
젤다의 전설의 산산조각 난 땅 확장: 클락워크 왕국은 지하감옥 밖에서 영웅 링크를 가져다가 새로운 오버월드 페이즈를 추가하여 하이룰의 땅을 탐험할 수 있게 한다. 베이스 게임과 달리 영웅들은 더 이상 각 레벨마다 정해진 수의 아이템으로 시작하지 않으며 트라이포스 샤드로 시작하지도 않는다. 대신, 그들은 히룰의 땅을 탐험하고 많은 거주자들을 만나면서 다양한 지하감옥으로 들어가기 전에 얻을 수 있는 모든 이점을 위해 일해야 한다. 상점에서는 힘들게 번 루피를 아이템을 구매하기 위해 사용할 수 있으며, 도전으로 인해 영웅은 스킬 카드를 더 높은 레벨로 업그레이드 할 수 있으며, 로어, 퀘스트, 포리지 만남은 영웅에게 다양한 혜택을 줄 수 있습니다.
베이스게임에 도입된 코그스의 개념은 하이룰의 풍경이 턴을 오가는 등 지상에서 계속 이어지고 있다. 영웅이 한 장소에서 다른 장소로 이동할 수 있도록 많은 경로가 존재하지만, 영웅이 원하는 방식으로 항상 연결되지는 않습니다. 플레이어는 스킬 카드를 재생하여 하이룰 주변을 이동할 수 있으며, 위치 타일을 이동시켜 이전에 도달할 수 없었던 위치에 도달할 수 있습니다. 영웅들이 얻은 보물들은 또한 지름길을 제공하거나, 다른 방법으로 플레이어들이 만나는 동안 이점을 줄 수 있다.
—출판사의 설명
베이스게임에 도입된 코그스의 개념은 하이룰의 풍경이 턴을 오가는 등 지상에서 계속 이어지고 있다. 영웅이 한 장소에서 다른 장소로 이동할 수 있도록 많은 경로가 존재하지만, 영웅이 원하는 방식으로 항상 연결되지는 않습니다. 플레이어는 스킬 카드를 재생하여 하이룰 주변을 이동할 수 있으며, 위치 타일을 이동시켜 이전에 도달할 수 없었던 위치에 도달할 수 있습니다. 영웅들이 얻은 보물들은 또한 지름길을 제공하거나, 다른 방법으로 플레이어들이 만나는 동안 이점을 줄 수 있다.
—출판사의 설명
The Shattered Lands expansion for The Legend of Zelda: Clockwork Realm takes the hero Link outside of the dungeon and allows him to explore the land of Hyrule by adding a new Overworld Phase. Unlike in the base game, the heroes no longer begin each level with a pre-determined number of Items, nor do they start with any Triforce Shards. Instead, they must work for every advantage they can get before proceeding into the various dungeons by exploring the land of Hyrule and encountering its many denizens. Shops will allow you to spend your hard-earned rupees to buy Items; challenges may allow the hero to upgrade his Skill cards to higher levels; and Lore, Quest and Forage encounters may endow the hero with a variety of benefits.
The concept of the Cogs introduced in the base game is continued above ground, with the landscape of Hyrule shifting and changing between turns. Many paths exist to allow the hero move from one location to another, but they won't always connect on the ways the hero might want them to. Players can play their Skill cards to move around Hyrule, as well as allowing them to shift the Location tiles around, permitting them to reach previously unattainable locations. The treasures that the heroes have gained may also provide shortcuts or otherwise give the players an advantage during encounters.
—description from the publisher
The concept of the Cogs introduced in the base game is continued above ground, with the landscape of Hyrule shifting and changing between turns. Many paths exist to allow the hero move from one location to another, but they won't always connect on the ways the hero might want them to. Players can play their Skill cards to move around Hyrule, as well as allowing them to shift the Location tiles around, permitting them to reach previously unattainable locations. The treasures that the heroes have gained may also provide shortcuts or otherwise give the players an advantage during encounters.
—description from the publisher
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