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BGG랭킹
BGG전체 : 5716
STRATEGY : 2064
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.93 / 5
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디자이너
Rémi Amy
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아티스트
Christopher Matt, Ian Parovel
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인원
게임 소개
CIV: Carta Impera Victoria는 CIVilization과 외교의 게임으로 당신 자신의 문명을 발전시키는 게임입니다. 한 분야에서 가장 먼저 패권에 도달해 역사를 쓰되 상대가 어떻게 전진하는지 지켜봐라. 임시 동맹을 맺는 것이 선수가 승리하는 것을 막는 가장 좋은 방법일 수 있고 공격이 때때로 가장 좋은 방어라는 것을 기억하라!
더 세부적으로 말하면, 선수가 한 분야에서 패권에 도달했을 때 승리한다; 그렇지 않을 경우, 더 이상 카드를 뽑을 수 없을 때, 게임은 종료되고 선수들은 승자를 결정하기 위해 다수의 점수를 받는다.
CIV는 6개 분야의 경쟁을 포함한다. 군대, 종교, 경제, 과학, 문화, 그리고 유토피아. 게임 속 104장의 카드는 타임라인을 통해 지구 문명의 자연적 진화를 나타내는 3가지 시대로 나뉘지만 각 분야의 카드가 똑같이 나뉘지는 않는다. 예를 들어 제2시대가 끝났다면, 예를 들어, 아직 종교의 패권에 도달하지 못했다면, 다른 전략을 생각해 볼 때이다.
각 분야는 플레이 영역에서 카드의 한계에 도달한 플레이어에게 (플레이어 수에 따라) 권한을 부여한다. 각 분야마다 다른 종류의 힘, 두 단계의 영구적인 효과, 그리고 하나의 희생 효과가 있습니다. 이러한 힘을 조합하여 사용하는 것은 패권에 도달하는 첫 번째가 되기 위해 필요할 것이다; 그러나 이러한 힘을 사용하는 것은 또한 경쟁자들이 승리에 도달하는 것을 막는 방법이다.
타인의 도움을 받고 선두주자가 이기는 것을 막기 위해서는 모든 외교 기술이 필요하겠지만, 오늘의 친구가 내일의 적이 될 수 있으니, 모두 주목하고 어떤 힘의 조합이 깜짝 승리로 이어질 수 있을지 생각해 보라! 먼저 사용해 보세요!
이 게임은 1대1 플레이, 2대2 팀 플레이, 그리고 3대4 플레이어 게임에 대한 규칙을 포함한다.
더 세부적으로 말하면, 선수가 한 분야에서 패권에 도달했을 때 승리한다; 그렇지 않을 경우, 더 이상 카드를 뽑을 수 없을 때, 게임은 종료되고 선수들은 승자를 결정하기 위해 다수의 점수를 받는다.
CIV는 6개 분야의 경쟁을 포함한다. 군대, 종교, 경제, 과학, 문화, 그리고 유토피아. 게임 속 104장의 카드는 타임라인을 통해 지구 문명의 자연적 진화를 나타내는 3가지 시대로 나뉘지만 각 분야의 카드가 똑같이 나뉘지는 않는다. 예를 들어 제2시대가 끝났다면, 예를 들어, 아직 종교의 패권에 도달하지 못했다면, 다른 전략을 생각해 볼 때이다.
각 분야는 플레이 영역에서 카드의 한계에 도달한 플레이어에게 (플레이어 수에 따라) 권한을 부여한다. 각 분야마다 다른 종류의 힘, 두 단계의 영구적인 효과, 그리고 하나의 희생 효과가 있습니다. 이러한 힘을 조합하여 사용하는 것은 패권에 도달하는 첫 번째가 되기 위해 필요할 것이다; 그러나 이러한 힘을 사용하는 것은 또한 경쟁자들이 승리에 도달하는 것을 막는 방법이다.
타인의 도움을 받고 선두주자가 이기는 것을 막기 위해서는 모든 외교 기술이 필요하겠지만, 오늘의 친구가 내일의 적이 될 수 있으니, 모두 주목하고 어떤 힘의 조합이 깜짝 승리로 이어질 수 있을지 생각해 보라! 먼저 사용해 보세요!
이 게임은 1대1 플레이, 2대2 팀 플레이, 그리고 3대4 플레이어 게임에 대한 규칙을 포함한다.
CIV: Carta Impera Victoria is a game of CIVilization and diplomacy in which you develop your own civilization. Be the first to reach supremacy in one field to make history, but keep an eye on how your opponents are advancing. Forming a temporary alliance might be the best way to keep a player from triumphing…and remember that offense is sometimes the best defense!
In more detail, a player wins when they reach supremacy in a field; if this doesn't happen, when no more cards can be drawn, the game ends and players go through a majority scoring to determine the winner.
CIV includes six fields of competition: Army, Religion, Economics, Science, Culture, and Utopia. The 104 cards in the game are split in three ages, which represent the natural evolution of global civilization through the timeline, but the cards of each field aren't split equally. Once the second age has finished, for example, if you haven't yet reached supremacy of Religion, it's time to think about another strategy.
Each field gives powers to the player who succeeds in reaching the limit of cards in their play area (depending on the number of players). There are different kinds of powers, two levels of permanent effects, and one sacrifice effect for each field. Using these powers in combination will be necessary to be the first to reach supremacy — but using these powers is also a way to keep competitors from reaching victory.
You will need all your diplomacy skills to get help from others and prevent the leading player from winning, yet today's friend could be tomorrow's enemy, so pay attention to all and think about which combination of powers might lead to a surprise victory! Be the first to use it!
The game includes rules for 1v1 play, 2v2 team play, and 3-4 player games.
In more detail, a player wins when they reach supremacy in a field; if this doesn't happen, when no more cards can be drawn, the game ends and players go through a majority scoring to determine the winner.
CIV includes six fields of competition: Army, Religion, Economics, Science, Culture, and Utopia. The 104 cards in the game are split in three ages, which represent the natural evolution of global civilization through the timeline, but the cards of each field aren't split equally. Once the second age has finished, for example, if you haven't yet reached supremacy of Religion, it's time to think about another strategy.
Each field gives powers to the player who succeeds in reaching the limit of cards in their play area (depending on the number of players). There are different kinds of powers, two levels of permanent effects, and one sacrifice effect for each field. Using these powers in combination will be necessary to be the first to reach supremacy — but using these powers is also a way to keep competitors from reaching victory.
You will need all your diplomacy skills to get help from others and prevent the leading player from winning, yet today's friend could be tomorrow's enemy, so pay attention to all and think about which combination of powers might lead to a surprise victory! Be the first to use it!
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