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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Antoine Rabreau
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임이 시작되기 전에 모든 플레이어는 자신의 생선의 색을 나타내는 &ldqu;fish”타일을 받는다. 그리고 나서 선수들은 각각 산호초를 위로 향하게 한 카드를 받게 되는데, 이것은 그들의 물고기 학교의 출발점이 될 것이다.
나머지 카드를 섞어서 생선뼈가 위로 향하도록 대략적으로 같은 네 무더기로 나누세요. 각 스택의 맨 위 카드를 뒤집어서 스택 앞에 놓습니다.
경기 내내, 선수들은 그들 앞에서 각각 물고기떼를 형성할 것이다. 그들은 게임이 끝날 때 자신들만의 물고기 색깔이 다수를 차지하도록 노력해야 한다.
플레이어의 차례에 따라, 그들은 스택에서 보이는 4개의 카드 중에서 2개의 카드를 선택할 것이다. 그리고 나서 그들은 그들 중 한 마리는 물고기 학교에, 다른 한 마리는 상대 물고기 학교에 둘 것이다. 차례가 끝나면 스택에서 두 장의 카드를 뒤집어서 항상 네 장의 카드를 볼 수 있도록 합니다.
산호, 물고기, 문어, 상어 등 다양한 종류의 카드가 있으며, 카드 종류에 따라 추가 규칙이 있는 하나 이상의 카드에 나란히 배치된다.
스택 중 3개가 완료되면 게임이 종료됩니다. 선수들은 각자 자신의 포인트를 세어본다.
각 물고기의 색깔에 따라 상대편과 학교에서 1점을 획득한다.
3점 만약 그들이 그들 자신의 물고기 학교에서 그들 자신의 물고기 색깔의 대부분을 가지고 있다면.
학교에서 문어 한 마리당 1점씩.
물고기 학교에서 상어가 가장 많은 선수에게 2점
가장 많은 점수를 얻은 선수가 게임을 이깁니다. 동점일 경우, 승자를 가리기 위해, 학교에서 가장 많은 물고기를 가진 사람이 이깁니다.
나머지 카드를 섞어서 생선뼈가 위로 향하도록 대략적으로 같은 네 무더기로 나누세요. 각 스택의 맨 위 카드를 뒤집어서 스택 앞에 놓습니다.
경기 내내, 선수들은 그들 앞에서 각각 물고기떼를 형성할 것이다. 그들은 게임이 끝날 때 자신들만의 물고기 색깔이 다수를 차지하도록 노력해야 한다.
플레이어의 차례에 따라, 그들은 스택에서 보이는 4개의 카드 중에서 2개의 카드를 선택할 것이다. 그리고 나서 그들은 그들 중 한 마리는 물고기 학교에, 다른 한 마리는 상대 물고기 학교에 둘 것이다. 차례가 끝나면 스택에서 두 장의 카드를 뒤집어서 항상 네 장의 카드를 볼 수 있도록 합니다.
산호, 물고기, 문어, 상어 등 다양한 종류의 카드가 있으며, 카드 종류에 따라 추가 규칙이 있는 하나 이상의 카드에 나란히 배치된다.
스택 중 3개가 완료되면 게임이 종료됩니다. 선수들은 각자 자신의 포인트를 세어본다.
각 물고기의 색깔에 따라 상대편과 학교에서 1점을 획득한다.
3점 만약 그들이 그들 자신의 물고기 학교에서 그들 자신의 물고기 색깔의 대부분을 가지고 있다면.
학교에서 문어 한 마리당 1점씩.
물고기 학교에서 상어가 가장 많은 선수에게 2점
가장 많은 점수를 얻은 선수가 게임을 이깁니다. 동점일 경우, 승자를 가리기 위해, 학교에서 가장 많은 물고기를 가진 사람이 이깁니다.
Before the game starts, all players receive a “fish” tile which indicates the color of their fish. Then the players each receive a “coral” card which they place, coral side up, in front of them and which will serve as the starting point for their school of fish.
Shuffle the rest of the cards and divide them into four approximately equal stacks, fish bone side up. Turn over the top card of each of the stacks and place it in front of its stack.
Throughout the game, the players will each form a school of fish in front of them. They must all try to ensure that at the end of the game, their own color of fish is in the majority
On a player's turn they will choose two cards from among the four visible cards from the stacks. Then they will place one of them in their school of fish and the other in an opponent’s school. At the end of their turn they will flip over two cards from the stacks so that there are always four cards visible.
There are different kinds of cards - coral, fish, octopus, and shark - which are placed adjacently (not diagonally) to one or more cards with additional rules depending on the type of card.
The game ends when three of the stacks are finished. Players then each count their points:
1 point for each fish of their color present in their school as well as in their opponents’ schools.
3 points if in their own school of fish they have a majority of their own color of fish.
1 point for each octopus in their school.
2 points for the player with the most sharks in his school of fish
The player who has earned the most points wins the game. In case of a tie, to determine the winner: the one with the most fish in his school wins the game.
Shuffle the rest of the cards and divide them into four approximately equal stacks, fish bone side up. Turn over the top card of each of the stacks and place it in front of its stack.
Throughout the game, the players will each form a school of fish in front of them. They must all try to ensure that at the end of the game, their own color of fish is in the majority
On a player's turn they will choose two cards from among the four visible cards from the stacks. Then they will place one of them in their school of fish and the other in an opponent’s school. At the end of their turn they will flip over two cards from the stacks so that there are always four cards visible.
There are different kinds of cards - coral, fish, octopus, and shark - which are placed adjacently (not diagonally) to one or more cards with additional rules depending on the type of card.
The game ends when three of the stacks are finished. Players then each count their points:
1 point for each fish of their color present in their school as well as in their opponents’ schools.
3 points if in their own school of fish they have a majority of their own color of fish.
1 point for each octopus in their school.
2 points for the player with the most sharks in his school of fish
The player who has earned the most points wins the game. In case of a tie, to determine the winner: the one with the most fish in his school wins the game.
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