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BGG랭킹
BGG전체 : 3183
WARGAMES : 445
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.49 / 5
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디자이너
Martin Wallace
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아티스트
Peter Dennis
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인원
게임 소개
링컨은 남북전쟁을 배경으로 한 빠르고 가벼운 2인용 카드 중심의 전략 워게임으로, 2시간 이내에 전체 미국 남북전쟁을 전략적인 수준에서 다시 싸울 수 있습니다.
게임 플레이는 포인트 투 포인트 이동과 지역 제어, 숨겨진 군대 병력, 명령 선택과 행운을 제공하는 카드 덱을 사용한다. 유니온과 남부연합 선수들은 각각 각자의 카드 덱을 가지고 있어 양측의 상대적인 강점과 약점을 반영한다. 북군 선수는 세 번째로 북군 카드 덱을 통과할 때까지 모든 달리기를 해야 하며, 남군 통제 구역을 점령하여 필요한 승점을 축적하고, 남군 선수를 해상 봉쇄로 압박해야 한다. 남군 선수들은 승리하기 위해 북군의 야망을 붙잡고 좌절시켜야 한다!
덱을 순환할 때마다 유니언 플레이어는 더 나은 품질의 카드를 추가하며 게임이 진행됨에 따라 더 강해지며, 남부 연합 플레이어가 더 낮은 품질의 카드를 추가하면 약해진다. 기본적인 게임 메커니즘은 일반적인 데크 빌드보다는 "덱 파괴"의 하나이다.
카드는 여러 용도로 사용할 수 있으며 한 방향으로만 사용할 경우 재활용할 수 있지만 게임을 진행하는 동안 데크 사이클에서 영구적으로 어떤 카드를 사용할지 결정해야 유닛을 만들 수 있습니다.
게임 플레이는 포인트 투 포인트 이동과 지역 제어, 숨겨진 군대 병력, 명령 선택과 행운을 제공하는 카드 덱을 사용한다. 유니온과 남부연합 선수들은 각각 각자의 카드 덱을 가지고 있어 양측의 상대적인 강점과 약점을 반영한다. 북군 선수는 세 번째로 북군 카드 덱을 통과할 때까지 모든 달리기를 해야 하며, 남군 통제 구역을 점령하여 필요한 승점을 축적하고, 남군 선수를 해상 봉쇄로 압박해야 한다. 남군 선수들은 승리하기 위해 북군의 야망을 붙잡고 좌절시켜야 한다!
덱을 순환할 때마다 유니언 플레이어는 더 나은 품질의 카드를 추가하며 게임이 진행됨에 따라 더 강해지며, 남부 연합 플레이어가 더 낮은 품질의 카드를 추가하면 약해진다. 기본적인 게임 메커니즘은 일반적인 데크 빌드보다는 "덱 파괴"의 하나이다.
카드는 여러 용도로 사용할 수 있으며 한 방향으로만 사용할 경우 재활용할 수 있지만 게임을 진행하는 동안 데크 사이클에서 영구적으로 어떤 카드를 사용할지 결정해야 유닛을 만들 수 있습니다.
Lincoln is a fast-paced, light, two-player, card-driven strategy wargame set in the American Civil War that allows you to re-fight the entire American Civil War at a strategic level in under two hours.
Game play uses point-to-point movement and area control, hidden army strengths, and decks of cards providing the command choices and luck; there are no dice. The Union and Confederate players each have their own card decks, reflecting the relative strengths and weaknesses of both sides. The Union player must do all the running to win the game by the time they have cycled through the Union card deck for the third time, having accumulated the required amount of victory points by capturing Confederate controlled areas, as well as squeezing the Confederate player with a naval blockade. The Confederate player must hold on and thwart the North's victory ambitions to win!
Each time the decks are cycled, the Union player adds some better quality cards, becoming stronger as the game progresses, where as the Confederate player adds lower quality cards, becoming weaker. The underlying game mechanism is one of "deck destruction" rather than the more normal deck-building.
Cards have multiple uses and can be recycled if used one way but during the course of the game you have to decide which cards are going to be permanently sacrificed from your deck cycle to allow you to build units.
Game play uses point-to-point movement and area control, hidden army strengths, and decks of cards providing the command choices and luck; there are no dice. The Union and Confederate players each have their own card decks, reflecting the relative strengths and weaknesses of both sides. The Union player must do all the running to win the game by the time they have cycled through the Union card deck for the third time, having accumulated the required amount of victory points by capturing Confederate controlled areas, as well as squeezing the Confederate player with a naval blockade. The Confederate player must hold on and thwart the North's victory ambitions to win!
Each time the decks are cycled, the Union player adds some better quality cards, becoming stronger as the game progresses, where as the Confederate player adds lower quality cards, becoming weaker. The underlying game mechanism is one of "deck destruction" rather than the more normal deck-building.
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