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BGG랭킹
BGG전체 : 2913
THEMATIC : 488
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.07 / 5
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디자이너
Jake Thornton
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아티스트
Thierry Masson, Guillem H. Pongiluppi
-
인원
게임 소개
로버트 E의 이야기를 바탕으로. 코난의 창조자인 하워드(Solomon Kane)는 예외적인 35mm 미니어처를 특징으로 하는 서사 어드벤처 보드 게임이다. 스토리텔링, 자원관리, 전술적 미니어처 플레이가 매우 혁신적인 협동 게임이다. 플레이어는 어둠의 힘을 극복하기 위해 솔로몬 케인을 돕는 보이지 않는 선과 빛의 힘을 받아들입니다. 각 플레이어는 네 가지 덕목 중 하나이다. 용기, 프루던스, 템퍼런스, 그리고 정의, 이 세 가지는 각자의 고유한 역할을 반영하는 특별한 힘을 가지고 있습니다.
하워드&rsquo의 청교도 복수자의 유명한 이야기를 바탕으로 한 코어 박스는 플레이어들이 뼈의 덜컹거림, 별의 해골, 복수의 푸른 불꽃의 그들만의 버전을 말할 수 있게 해준다. 확장팩은 하워드’의 다른 솔로몬 케인 이야기를 재현하고, 게임을 위해 특별히 만들어진 영웅을 위한 독창적인 모험을 추가한다.
솔로몬 케인에서는 하워드&르스퀘어의 각 이야기가 하나 이상의 액트로 전해지며, 각 액트는 전체 게임 세션으로 구성된다. 본즈의 딸랑이와 같은 짧은 이야기들은 한 번의 세션으로 완성될 수 있고, 긴 이야기들은 여러 번의 세션이 걸릴 것이다.
하나의 법은 8-10장으로 나뉘며, 각 장은 참가자들의 행동에 따라 여러 가지 가능한 결과를 가지고 있다. 어떤 챕터들은 스토리 선택을 제공하는 반면, 다른 챕터들은 플레이어가 솔로몬 케인의 퀘스트를 돕기 위해 함께 일하는 동안 게임 보드에서 액션 플레이를 본다.
커스텀 카드 덱과 주사위를 사용하여 각 버덕은 솔로몬 케인이나 그의 동맹군을 조종할 수 있으며, 보드 주위를 움직이고, 적과 싸우고, 위치를 탐색하고, 용의자를 심문할 수 있다. 솔로몬 케인에게 승산이 너무 쌓이면 미덕이 이사회에 직접 개입할 수도 있다.
솔로몬 케인과 선수들을 상대로 한 대결이 어둠이다. 이 뒤틀린 미덕의 반사는 AI 덱에 의해 제어되며, 이 덱은 적의 미니어처의 동작을 결정하고 플레이어의 최선의 계획을 무너뜨리고 그들과 경쟁하여 사악하고 신성하지 않은 방향으로 이야기를 몰아간다.
솔로몬 케인의 세계는 길렘 H. 퐁길루피와 게임 디자이너 제이크 손튼의 놀라운 예술적 비전을 통해 활기를 띠게 되는데, 그의 게임 메카니즘은 협동 게임플레이에서 새로운 장을 열었다. 솔로몬 케인은 매 챕터마다 다양한 버전을 갖추고 있어 몰입감 넘치는 스토리텔링과 풍부한 재생성을 결합해 진정 독보적인 게임플레이 경험을 선사한다.
솔로몬 케인이 누구죠?
솔로몬 케인은 어눌한 영국 청교도이자 악행의 구제자이다. 그는 세상을 떠돌아다니며 인간의 경건하고 사악한 행위와 악랄한 마법에 맞서 싸운다. 그는 자신의 양심을 구하지 않고 어떤 주인도 따르지 않는다. 하지만 그것만으로도 그는 그의 임무를 완수하기 위해 지구 끝까지 가게 된다.
평생 약자를 돕고 억압과 싸웠죠 영국의 황량한 황야에서 독일의 습한 숲을 지나 아프리카의 찌는 듯한 밀림과 사바나, 심지어 먼 신세계의 아메리카 해안까지. 그는 왜 이런 일을 하게 되었는지 알지도 못하고 질문도 하지도 않는다. 그것은 간단히 끝나야만 한다.
솔로몬 케인에게 그는 신의 심판의 이행자이며 정의롭지 못한 자들의 영혼에 쏟아질 분노의 그릇이다. 그의 적들에게 그는 불굴의 분노로, 플린트록과 레이피어로 무장하고, 흔들리지 않는 믿음으로 무장했다. 그의 대의명분이 옳다는 것은 그를 막을 수 없게 만들며, 그에게 어떤 악마나 악마를 이길 수 있는 능력을 준다.
하워드&rsquo의 청교도 복수자의 유명한 이야기를 바탕으로 한 코어 박스는 플레이어들이 뼈의 덜컹거림, 별의 해골, 복수의 푸른 불꽃의 그들만의 버전을 말할 수 있게 해준다. 확장팩은 하워드’의 다른 솔로몬 케인 이야기를 재현하고, 게임을 위해 특별히 만들어진 영웅을 위한 독창적인 모험을 추가한다.
솔로몬 케인에서는 하워드&르스퀘어의 각 이야기가 하나 이상의 액트로 전해지며, 각 액트는 전체 게임 세션으로 구성된다. 본즈의 딸랑이와 같은 짧은 이야기들은 한 번의 세션으로 완성될 수 있고, 긴 이야기들은 여러 번의 세션이 걸릴 것이다.
하나의 법은 8-10장으로 나뉘며, 각 장은 참가자들의 행동에 따라 여러 가지 가능한 결과를 가지고 있다. 어떤 챕터들은 스토리 선택을 제공하는 반면, 다른 챕터들은 플레이어가 솔로몬 케인의 퀘스트를 돕기 위해 함께 일하는 동안 게임 보드에서 액션 플레이를 본다.
커스텀 카드 덱과 주사위를 사용하여 각 버덕은 솔로몬 케인이나 그의 동맹군을 조종할 수 있으며, 보드 주위를 움직이고, 적과 싸우고, 위치를 탐색하고, 용의자를 심문할 수 있다. 솔로몬 케인에게 승산이 너무 쌓이면 미덕이 이사회에 직접 개입할 수도 있다.
솔로몬 케인과 선수들을 상대로 한 대결이 어둠이다. 이 뒤틀린 미덕의 반사는 AI 덱에 의해 제어되며, 이 덱은 적의 미니어처의 동작을 결정하고 플레이어의 최선의 계획을 무너뜨리고 그들과 경쟁하여 사악하고 신성하지 않은 방향으로 이야기를 몰아간다.
솔로몬 케인의 세계는 길렘 H. 퐁길루피와 게임 디자이너 제이크 손튼의 놀라운 예술적 비전을 통해 활기를 띠게 되는데, 그의 게임 메카니즘은 협동 게임플레이에서 새로운 장을 열었다. 솔로몬 케인은 매 챕터마다 다양한 버전을 갖추고 있어 몰입감 넘치는 스토리텔링과 풍부한 재생성을 결합해 진정 독보적인 게임플레이 경험을 선사한다.
솔로몬 케인이 누구죠?
솔로몬 케인은 어눌한 영국 청교도이자 악행의 구제자이다. 그는 세상을 떠돌아다니며 인간의 경건하고 사악한 행위와 악랄한 마법에 맞서 싸운다. 그는 자신의 양심을 구하지 않고 어떤 주인도 따르지 않는다. 하지만 그것만으로도 그는 그의 임무를 완수하기 위해 지구 끝까지 가게 된다.
평생 약자를 돕고 억압과 싸웠죠 영국의 황량한 황야에서 독일의 습한 숲을 지나 아프리카의 찌는 듯한 밀림과 사바나, 심지어 먼 신세계의 아메리카 해안까지. 그는 왜 이런 일을 하게 되었는지 알지도 못하고 질문도 하지도 않는다. 그것은 간단히 끝나야만 한다.
솔로몬 케인에게 그는 신의 심판의 이행자이며 정의롭지 못한 자들의 영혼에 쏟아질 분노의 그릇이다. 그의 적들에게 그는 불굴의 분노로, 플린트록과 레이피어로 무장하고, 흔들리지 않는 믿음으로 무장했다. 그의 대의명분이 옳다는 것은 그를 막을 수 없게 만들며, 그에게 어떤 악마나 악마를 이길 수 있는 능력을 준다.
Based upon the stories by Robert E. Howard (creator of Conan), Solomon Kane is a narrative adventure board game featuring exceptional 35mm miniatures. It is a highly innovative co-operative game of storytelling, resource management, and tactical miniatures play. Players take the part of the invisible powers of good and light who aid Solomon Kane in his quest to overcome the forces of Darkness. Each player is one of the four Cardinal Virtues: Courage, Prudence, Temperance, and Justice, each with special powers that reflect their unique role.
Drawing upon Howard’s famous tales of the Puritan avenger, the core box allows players to tell their own versions of the Rattle of Bones, Skulls in the Stars, and Blue Flame of Vengeance. Expansions recreate Howard’s other Solomon Kane stories, as well as adding original adventures for the hero, created especially for the game.
In Solomon Kane, each of Howard’s tales is told as one or more Acts, with each Act comprising a full game session. Shorter stories like Rattle of Bones can be completed in a single session, whilst longer tales will take multiple sessions to play through.
An Act is broken down into 8-10 Chapters, and each Chapter has multiple possible outcomes depending upon the actions of the players. Some Chapters offer story choices, whereas others see the action play out on the game board as the players work together to aid Solomon Kane in his quest.
Using custom card decks and dice, each Virtue can control Solomon Kane or his allies, moving them around the board, fighting enemies, exploring locations, and interrogating suspects for information. If the odds get too stacked against Solomon Kane, the Virtues can even manifest directly to intervene on the board.
Opposing Solomon Kane and the players is the Darkness. This twisted reflection of the Virtues is controlled by an AI deck which determines the actions of enemy miniatures, thwarts the player’s best plans, and competes with them to drive the story in an evil and unholy direction.
The world of Solomon Kane is brought to life through the stunning artistic vision of Guillem H. Pongiluppi and game designer Jake Thornton, whose ‘puppet master’ game mechanics break new ground in co-operative gameplay. With multiple versions of every single Chapter, Solomon Kane is able to combine immersive storytelling with abundant replayability for a truly unique gameplay experience.
Who is Solomon Kane?
Solomon Kane is a dour English Puritan and redresser of wrongs. He roams the world, fighting against the ungodly and evil works of men and foul magic alike. He follows no master save his conscience, though that alone drives him to the ends of the Earth to fulfil his quest.
All his life he has travelled, aiding the weak and fighting oppression. From the bleak moors of England, through the damp forests of Germany, to the sweltering jungles and savannahs of Africa – even to the shores of the distant New World of America. He neither knows nor questions why is driven to do this. It simply must be done.
To Solomon Kane he is the fulfiller of God’s judgment; a vessel of wrath to be emptied onto the souls of the unrighteous. To his enemies he is an implacable fury, armed with flintlock and rapier, and armoured in unshakeable faith. The knowledge of the rightness of his cause makes him unstoppable, and gives him the ability to overcome any fiend or demon.
Drawing upon Howard’s famous tales of the Puritan avenger, the core box allows players to tell their own versions of the Rattle of Bones, Skulls in the Stars, and Blue Flame of Vengeance. Expansions recreate Howard’s other Solomon Kane stories, as well as adding original adventures for the hero, created especially for the game.
In Solomon Kane, each of Howard’s tales is told as one or more Acts, with each Act comprising a full game session. Shorter stories like Rattle of Bones can be completed in a single session, whilst longer tales will take multiple sessions to play through.
An Act is broken down into 8-10 Chapters, and each Chapter has multiple possible outcomes depending upon the actions of the players. Some Chapters offer story choices, whereas others see the action play out on the game board as the players work together to aid Solomon Kane in his quest.
Using custom card decks and dice, each Virtue can control Solomon Kane or his allies, moving them around the board, fighting enemies, exploring locations, and interrogating suspects for information. If the odds get too stacked against Solomon Kane, the Virtues can even manifest directly to intervene on the board.
Opposing Solomon Kane and the players is the Darkness. This twisted reflection of the Virtues is controlled by an AI deck which determines the actions of enemy miniatures, thwarts the player’s best plans, and competes with them to drive the story in an evil and unholy direction.
The world of Solomon Kane is brought to life through the stunning artistic vision of Guillem H. Pongiluppi and game designer Jake Thornton, whose ‘puppet master’ game mechanics break new ground in co-operative gameplay. With multiple versions of every single Chapter, Solomon Kane is able to combine immersive storytelling with abundant replayability for a truly unique gameplay experience.
Who is Solomon Kane?
Solomon Kane is a dour English Puritan and redresser of wrongs. He roams the world, fighting against the ungodly and evil works of men and foul magic alike. He follows no master save his conscience, though that alone drives him to the ends of the Earth to fulfil his quest.
All his life he has travelled, aiding the weak and fighting oppression. From the bleak moors of England, through the damp forests of Germany, to the sweltering jungles and savannahs of Africa – even to the shores of the distant New World of America. He neither knows nor questions why is driven to do this. It simply must be done.
To Solomon Kane he is the fulfiller of God’s judgment; a vessel of wrath to be emptied onto the souls of the unrighteous. To his enemies he is an implacable fury, armed with flintlock and rapier, and armoured in unshakeable faith. The knowledge of the rightness of his cause makes him unstoppable, and gives him the ability to overcome any fiend or demon.
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