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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
300-300 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Sven Bauer
-
아티스트
-
인원
게임 소개
킹스 & 캐슬은 전략적인 판타지 전쟁 게임이다. 2~6명의 플레이어들은 각각 지도에 있는 왕국들 중 하나를 점령하고, 왕과 왕자, 성, 유닛을 건설할 수 있는 포인트를 부여받으며, 가능한 한 많은 영토를 정복하려고 한다. 게임이 끝나면 주로 소유 소유 저택과 성에 대한 승점이 평가됩니다.
게임 연도 초에 플레이어는 장원으로부터 생산 포인트를 받고 유닛에 소비한다. 기본 게임에는 공성 엔진 등을 포함하여 21개의 유닛을 구입할 수 있다. 그런 다음 선수들은 한 해를 구성하는 15번의 턴 동안 자신의 힘의 움직임을 계획한다. 특정 상황(예: 왕국이 침입한 경우)에서 순서를 변경할 수 있습니다.
전투는 카드 한 벌을 사용하여 진행되며, 각 면의 숫자는 강도에 따라 결정된다.
매복, 적의 우두머리 포획, 해적이나 도적 역할을 맡은 7, 8번째 플레이어, 그리고 다양한 주문을 걸고 용과 같은 마법의 생명체를 창조할 수 있는 새로운 유닛인 마법사와 같은 몇 가지 선택적인 규칙이 있습니다.
게임 구성 요소는 다음과 같습니다.
26페이지 분량의 규칙집
17& x 21.75& 색상 지도
전투 해결 카드 50장
112개의 초소형 판지 칩(7가지 색상으로 각각 16개씩, 문자 A-P)
지도의 흑백 사본 2장
2운동 프로그래밍 시트
주사위 2개
게임 연도 초에 플레이어는 장원으로부터 생산 포인트를 받고 유닛에 소비한다. 기본 게임에는 공성 엔진 등을 포함하여 21개의 유닛을 구입할 수 있다. 그런 다음 선수들은 한 해를 구성하는 15번의 턴 동안 자신의 힘의 움직임을 계획한다. 특정 상황(예: 왕국이 침입한 경우)에서 순서를 변경할 수 있습니다.
전투는 카드 한 벌을 사용하여 진행되며, 각 면의 숫자는 강도에 따라 결정된다.
매복, 적의 우두머리 포획, 해적이나 도적 역할을 맡은 7, 8번째 플레이어, 그리고 다양한 주문을 걸고 용과 같은 마법의 생명체를 창조할 수 있는 새로운 유닛인 마법사와 같은 몇 가지 선택적인 규칙이 있습니다.
게임 구성 요소는 다음과 같습니다.
26페이지 분량의 규칙집
17& x 21.75& 색상 지도
전투 해결 카드 50장
112개의 초소형 판지 칩(7가지 색상으로 각각 16개씩, 문자 A-P)
지도의 흑백 사본 2장
2운동 프로그래밍 시트
주사위 2개
Kings & Castles is a strategic fantasy wargame. From 2-6 players each take one of the kingdoms on the map, are given a king, a prince, a castle, and points to build units, and try to conquer as much territory as possible. At the end of the game victory points are assessed primarily for owned manors and castles.
At the beginning of each game year players receive production points from their manors and spend them on units - in the basic game there are 21 different units that can be purchased, including siege engines and the like. Players then plot the movement of their forces for the 15 turns constituting the year. Orders can be changed under certain circumstances (e.g., if your kingdom is invaded).
Combat is conducted using a deck of cards, with the number drawn for each side being determined by their strengths.
There are some optional rules, including rules for ambushes, capturing enemy leaders, a 7th and 8th player taking the roles of pirates or bandits, and wizards, a new type of unit who can cast a variety of spells and create magical creatures such as dragons.
The game components are:
26-page rulebook
17" x 21.75" color map
50 combat resolution cards
112 very small cardboard chits (16 each in 7 colors, lettered A-P)
2 small black and white copies of the map
2 movement programming sheets
2 dice
At the beginning of each game year players receive production points from their manors and spend them on units - in the basic game there are 21 different units that can be purchased, including siege engines and the like. Players then plot the movement of their forces for the 15 turns constituting the year. Orders can be changed under certain circumstances (e.g., if your kingdom is invaded).
Combat is conducted using a deck of cards, with the number drawn for each side being determined by their strengths.
There are some optional rules, including rules for ambushes, capturing enemy leaders, a 7th and 8th player taking the roles of pirates or bandits, and wizards, a new type of unit who can cast a variety of spells and create magical creatures such as dragons.
The game components are:
26-page rulebook
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