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BGG랭킹
BGG전체 : 4190
THEMATIC : 765
STRATEGY : 1717 -
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인원
3-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.85 / 5
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디자이너
Zain Memon
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아티스트
Soumik Lahiri
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인원
게임 소개
SHASN은 정치 캠페인이 한창일 때 모든 플레이어가 정치인의 역할을 맡는 정치 전략 보드게임이다. 매번, 선수들은 이념 카드를 뽑고 분열되고 긴급한 정치적 문제에 대해 입장을 취해야 한다. 이러한 선택들은 그들이 유권자들에게 영향을 미치거나 전략적인 힘을 구매할 수 있는 자원을 모으는데 도움을 줄 것이다. 플레이어는 자신의 신념과 플레이 스타일을 가장 잘 반영하기 위해 모든 정책 결정에 따라 다양한 이데올로기를 구축할 수 있습니다. 게임이 진행되면서 플레이어는 자신의 이상을 고수하거나 필요에 따라 성형하는 것 중 하나를 선택해야 한다. 트레이딩, 강요, 전략의 게임에서 플레이어들은 살아남고 지배하기 위해 무엇이든지 해야 한다.
지도는 9개의 구역으로 나뉘며, 각 구역은 과반수를 형성하기 위해 필요한 서로 다른 유권자 수를 갖는다. 모든 다수당이 형성될 때 가장 높은 다수표를 얻은 플레이어가 게임에서 승리합니다. 유권자에게 영향을 미치기 위해서는 네 가지 자원(캠페인, 미디어(관심), 대중)의 고유한 조합이 필요합니다. 믿어봐라 그리고 (길거리) 차례가 시작될 때 각 플레이어는 이념 카드에 답해야 합니다. 이데올로기 카드의 모든 답은 한 이데올로기의 것입니다. 이 게임에는 네 가지 이데올로기가 있습니다 - 자본가, 쇼스토퍼, 슈프리모, 그리고 이상주의자. 플레이어가 하나의 이데올로기에 속한 카드를 더 많이 모을수록 자신의 위치를 굳히거나 상대를 불안정하게 만드는 데 도움이 되는 새로운 힘을 갖게 된다.
플레이어는 그 순간에 자신에게 필요한 자원을 주는 답을 주거나 게임 후반에 더 큰 콤보를 풀기 위해 자신의 이데올로기를 강화하는 답을 가진 장기 전략에 투자하는 절충안을 끊임없이 저글링해야 한다.
플레이어는 또한 헤드라인(Vters를 휘발성 영역에 배치함으로써 트리거됨)과 음모 카드(게임에서 언제든지 구매할 수 있음)의 효과를 탐색해야 하며, 경쟁자의 작품에서 권력을 잡거나 스패너를 던질 수 있는 넓은 도구 세트를 제공해야 한다.
정치인의 입장이 되어 게임플레이는 종종 공격적이고 액션으로 가득 차 있으며 장기적인 전략 수립으로 가득 차 있다.
지도는 9개의 구역으로 나뉘며, 각 구역은 과반수를 형성하기 위해 필요한 서로 다른 유권자 수를 갖는다. 모든 다수당이 형성될 때 가장 높은 다수표를 얻은 플레이어가 게임에서 승리합니다. 유권자에게 영향을 미치기 위해서는 네 가지 자원(캠페인, 미디어(관심), 대중)의 고유한 조합이 필요합니다. 믿어봐라 그리고 (길거리) 차례가 시작될 때 각 플레이어는 이념 카드에 답해야 합니다. 이데올로기 카드의 모든 답은 한 이데올로기의 것입니다. 이 게임에는 네 가지 이데올로기가 있습니다 - 자본가, 쇼스토퍼, 슈프리모, 그리고 이상주의자. 플레이어가 하나의 이데올로기에 속한 카드를 더 많이 모을수록 자신의 위치를 굳히거나 상대를 불안정하게 만드는 데 도움이 되는 새로운 힘을 갖게 된다.
플레이어는 그 순간에 자신에게 필요한 자원을 주는 답을 주거나 게임 후반에 더 큰 콤보를 풀기 위해 자신의 이데올로기를 강화하는 답을 가진 장기 전략에 투자하는 절충안을 끊임없이 저글링해야 한다.
플레이어는 또한 헤드라인(Vters를 휘발성 영역에 배치함으로써 트리거됨)과 음모 카드(게임에서 언제든지 구매할 수 있음)의 효과를 탐색해야 하며, 경쟁자의 작품에서 권력을 잡거나 스패너를 던질 수 있는 넓은 도구 세트를 제공해야 한다.
정치인의 입장이 되어 게임플레이는 종종 공격적이고 액션으로 가득 차 있으며 장기적인 전략 수립으로 가득 차 있다.
SHASN is a political strategy board game where every player takes on the role of a politician in the midst of a political campaign. With each turn, players must draw an Ideology Card and take stands on divisive and urgent political issues. These choices will help them gather resources to influence voters or purchase strategic powers. Players can build diverse Ideologies with every policy decision, to best reflect their beliefs and play style. As they progress in the game, players must choose between sticking to their ideals or molding them as per their needs. In a game of trading, coercion, and strategy, players must do whatever it takes to survive and dominate.
The map is split into 9 zones with each zone having a different voter-count required to form a majority. The player with the highest majority votes - when all majorities are formed - wins the game. To influence voters, players will need unique combinations of the four resources at their disposal - (campaign) Funds, Media (attention), (public) Trust and (street) Clout. At the beginning of their turn, each player must answer an Ideology Card. Every answer on an Ideology Card belongs to one Ideologue. There are four Ideologues in the game - The Capitalist, The Showstopper, The Supremo, and The Idealist. As players collect more cards belonging to one Ideologue, they will unlock new powers that can help them cement their own positions or destabilize opponents.
Players must constantly juggle with the trade-off of giving answers that grant them the resources they need in that moment or investing in long term strategy with answers that strengthen their Ideologies to unlock greater combos later in the game.
Players must also navigate the effects of Headlines (triggered by placing Vters in volatile zones) and Conspiracy Cards (which can be purchased at any time in the game), providing them with a wide toolset to seize power or throw a spanner in the works of a rival.
Placing you in the shoes of a politician, the gameplay is often aggressive, action-packed and laden with long-term strategy building.
The map is split into 9 zones with each zone having a different voter-count required to form a majority. The player with the highest majority votes - when all majorities are formed - wins the game. To influence voters, players will need unique combinations of the four resources at their disposal - (campaign) Funds, Media (attention), (public) Trust and (street) Clout. At the beginning of their turn, each player must answer an Ideology Card. Every answer on an Ideology Card belongs to one Ideologue. There are four Ideologues in the game - The Capitalist, The Showstopper, The Supremo, and The Idealist. As players collect more cards belonging to one Ideologue, they will unlock new powers that can help them cement their own positions or destabilize opponents.
Players must constantly juggle with the trade-off of giving answers that grant them the resources they need in that moment or investing in long term strategy with answers that strengthen their Ideologies to unlock greater combos later in the game.
Players must also navigate the effects of Headlines (triggered by placing Vters in volatile zones) and Conspiracy Cards (which can be purchased at any time in the game), providing them with a wide toolset to seize power or throw a spanner in the works of a rival.
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