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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 3-6 명
  • 게임시간

    40-45 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.10 / 5

게임 소개

디그 유어 웨이 아웃은 데이비드 시미드가 만든 게임으로 탈옥을 시도하는 수감자 역할을 맡는다. 너의 구멍을 파는 첫 번째 죄수가 되어라. 회수된 재료로 도구를 제작하거나, 담배와 함께 구입하거나, 다른 플레이어로부터 갈취하거나, 목적은 수단을 정당화합니다!

주요 목표는 터널의 진행률을 나타내는 필요한 터널 지점(플레이어 수에 따라 달라질 수 있음)에 도달하는 것입니다.

차례에 따라, 선수는 두 가지 행동을 할 수 있으며, 이 행동을 선택할 수 있다.


검색: 자신이 있는 장소에 표시된 검색 카드 수를 그립니다.
이동: 어디로 갈 수 있는지 결정하기 위해 주사위를 굴립니다.
맞는 액세서리를 가지고 있으면 갱단에 가입해서 패시브 버프를 얻습니다.
일치하는 카드를 가지고 있는지 짜고 있어요
작업 카드 재생
다른 수감자를 갈취하는 것(갈취는 두 단계로 나뉜다:
공격한 플레이어가 갈취하고 싶은 도구(삽, 픽 또는 숟가락)의 이름을 지정하는 위협입니다. 그런 다음 목표한 플레이어는 전투를 피해 협력하고 바로 줄 수 있다. 아니면 스스로를 방어하고, 전투를 시작하든지.
전투: 두 선수가 돌아가면서 웨폰 카드를 만들기 전에 수비수가 먼저 손을 잡는다. 플레이어가 웨폰 카드를 플레이할 수 없게 되면 전투를 느슨하게 만듭니다.



수비수가 실축하면 공격수가 요구하는 툴을 줘야 한다. 만약 수비수가 이 카드를 가지고 있지 않거나, 패자가 공격자일 경우, 승자는 패자의 손에서 무작위로 선택한 카드를 고른다. 진 사람이 한 대 맞는다.

일부 작업은 특정 위치에서만 수행할 수 있습니다.

셀 블록: 파내고, 하나뿐인 툴 카드(손에서 스푼, 픽 또는 삽)를 죄수 보드 위에 놓습니다. 카드에 표시된 터널 포인트 수를 즉시 채점합니다.
레크리에이션 영역: 사고 팔아요, 현지 화폐는 담배예요.
의무실: 치유, 1회 때리기 제거. (1회 때리기 선수는 크래프트 액션을 수행할 수 없고, 2회 때리기 선수는 크래프트와 디그 액션을 모두 수행할 수 없습니다.)
카페테리아: 숟가락을 훔치다.




탈출구를 파려면 다른 선수들이 손에 들고 있는 것을 영구적으로 알아야 한다. 그래서 당신은 누가 갈취하고 누가 당신에게 위협이 되는지 알 수 있습니다.

비록 도구나 무기를 줍는 것은 모두에게 보이지만, 다른 수감자들이 너무 강요하는 것을 막을 수 있는 방법은 많이 있습니다: 액션 카드, 갱 패싱 카드, 그리고 무엇보다도 여러분의 모든 배경 카드입니다.

백그라운드 카드는 강력한 원샷 기능으로 적시에 사용하면 판도가 바뀔 수 있다. 그리고 당신이 관련 갱단에 속해 있을 때 이것은 더욱 사실이다.
Dig Your Way Out is a game created by David Simide in which you play the role of an inmates trying to escape from prison. Be the first prisoner to dig your hole. Craft tools with salvaged materials, buy them with cigarettes, or extort them from other players, the end justifies the means!

The main goal is to reach the required tunnel points (which can change according to the number of player) representing the progress of your tunnel.

On his turn, a player has 2 actions, which he can choose to spend in:


Searching: he draws the number of Search cards indicated on the place he's in
Moving: he rolls the die to determine where he can go
Joining a gang if he has the matching accessories, and get their passive buff
Crafting if he has the corresponding cards
Playing an action card
Extorting another inmate (extortion is divided into 2 stages:
Intimidation in which the attacking player names the tools he wants to extort (a shovel, a pick or a spoon). The targeted player may then cooperate and give it right away, avoiding combat. Or defend himself, launching combat.
Combat: Taking turns, the two players play before them Weapon cards form their hand, beginning by the defender. Once a player can’t or won’t play a Weapon card, they loose the combat.



If the defender looses, they have to give to the attacker the Tool they ask for. If the defender doesn’t have this card in hand or if the loser is the attacker, the winner picks one card, randomly chosen, from the loser’s hand. The loser takes 1 Beating.

Some actions can only be performed in certain locations:

cell block: dig, place one and only one Tool card (Spoon, Pick or Shovel from your hand on your Prisoner board. You immediately score the number of Tunnel points indicated on the card.
recreation area: Buy and sell, the local currency is cigarettes.
infirmary: Heal, remove 1 beating.(a player with 1 beating can't perform the craft action, a player with 2 beating can't perform neither the craft nor the dig action.)
cafeteria: steal a spoon.




Dig your way out requires to permanently be aware of what other players have in their hand. Thus you can know who to extort and who is a threat for you.

Although picking up tools or weapon is visible to everyone, there are plenty of ways to prevent other inmates from being too pushy: action cards, gang passives and above all your background card.

Background cards are powerful one-shot abilities, which can change the game when used at the right time. And this is even more true when you belong to the relevant gang.

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