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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-150 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Richard Moxham
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아티스트
-
인원
게임 소개
네크논은 정확히 단일 게임은 아니지만 보다 정확하게는 상호보완적인 프로토콜 쌍에 따라 플레이되는 게임들의 집합체이다. 만약 그것이 복잡하게 들린다면, 사실은 전혀 다른 것이다.
NEC와 NON은 'Not Even Close'와 'No Od Neighbors'의 약자이다. 그들의 이름이 기이하게 나타내듯이, NEC에서는 짝수의 적석 옆에 돌을 놓을 수 없는 반면 NON It’s 홀수 숫자에 대해서는 접근금지라는 차이가 있다. 어느 쪽이든 적의 돌이 전혀 없는 곳에 위치하는 것은 좋습니다.
네콘은 바둑의 고전과 매우 가까운 사촌이다. 셀이 육각형 또는 정사각형인 격자에 스톤을 번갈아 가며 기여하면서 플레이어(블랙과 그린)는 점차 플레이 공간을 채운다. 목표는 바둑에서 ‘reberties’라고 할 수 있는 빈 인접 셀로부터 적군(적군 싱글톤 포함)을 박탈하는 것이다. 따라서 모든 그룹이 스톤당 1점씩 점수를 획득하고 더 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리한다. 동점이면 무승부다.
참고: NECNO은 순수한 배치 게임이며 플레이 중에 캡처가 발생하지 않습니다.
많은 다양성은 게임을 시작하기 전에 내려진 일련의 결정에서 비롯된다: 육각형과 사각형을 선택할지, 사용할 보드의 크기, 그리고 NEC, NON, NEC 대 NON으로 갈지 여부. 모든 경우에 (선발하는) 블랙은 처음에 비어있던 보드에 한 개의 스톤을 놓고, 그 후 매 턴마다 두 개의 스톤을 눕힌다. 패스는 부득이한 경우에만 허용되며, 두 선수가 연속으로 패스하거나 보드가 가득 찰 때 경기가 종료된다. 바로 그거야.
Stephen Tavener’의 멋진 Ai Ai 사이트에서 인간 또는 가상 상대와 NECNO를 온라인으로 플레이하십시오. http://mrraow.com/.index.filen/aiai-home/ .
NEC와 NON은 'Not Even Close'와 'No Od Neighbors'의 약자이다. 그들의 이름이 기이하게 나타내듯이, NEC에서는 짝수의 적석 옆에 돌을 놓을 수 없는 반면 NON It’s 홀수 숫자에 대해서는 접근금지라는 차이가 있다. 어느 쪽이든 적의 돌이 전혀 없는 곳에 위치하는 것은 좋습니다.
네콘은 바둑의 고전과 매우 가까운 사촌이다. 셀이 육각형 또는 정사각형인 격자에 스톤을 번갈아 가며 기여하면서 플레이어(블랙과 그린)는 점차 플레이 공간을 채운다. 목표는 바둑에서 ‘reberties’라고 할 수 있는 빈 인접 셀로부터 적군(적군 싱글톤 포함)을 박탈하는 것이다. 따라서 모든 그룹이 스톤당 1점씩 점수를 획득하고 더 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리한다. 동점이면 무승부다.
참고: NECNO은 순수한 배치 게임이며 플레이 중에 캡처가 발생하지 않습니다.
많은 다양성은 게임을 시작하기 전에 내려진 일련의 결정에서 비롯된다: 육각형과 사각형을 선택할지, 사용할 보드의 크기, 그리고 NEC, NON, NEC 대 NON으로 갈지 여부. 모든 경우에 (선발하는) 블랙은 처음에 비어있던 보드에 한 개의 스톤을 놓고, 그 후 매 턴마다 두 개의 스톤을 눕힌다. 패스는 부득이한 경우에만 허용되며, 두 선수가 연속으로 패스하거나 보드가 가득 찰 때 경기가 종료된다. 바로 그거야.
Stephen Tavener’의 멋진 Ai Ai 사이트에서 인간 또는 가상 상대와 NECNO를 온라인으로 플레이하십시오. http://mrraow.com/.index.filen/aiai-home/ .
NECNON is not exactly a single game, but more accurately a constellation of games, played according to a pair of complementary protocols. If that sounds complicated, the truth is actually quite otherwise.
The twin protocols, NEC and NON, are acronyms for 'Not Even Close' and 'No Odd Neighbours'. The difference between them, as their names quirkily suggest, is that in NEC you may never lay a stone next to an even number of enemy stones, whereas in NON it’s odd numbers that are off limits. Either way, a placement next to no enemy stones at all is fine.
NECNON is a very close cousin to the classic game of Go. Contributing stones alternately to a grid whose cells may be either hexagonal or square, the players (Black and Green) gradually fill up the playing space. The objective is to deprive enemy groups (including enemy singletons) of ‘air’ – i.e., of the vacant adjacent cells which in Go would be called ‘liberties’. At the end, any groups thus ‘smothered’ score points for the smotherer at the rate of one per stone, and the player with more points wins. If scores are level the game is drawn.
Note: NECNON is a pure placement game; no capturing occurs during play.
A great deal of variety stems from a series of decisions made before play begins: whether to choose hexagons or squares; what size of board to use; and whether to go for NEC, or NON, or NEC versus NON. In all cases, Black (who starts) lays one stone on the initially empty board, and thereafter both players lay two at every turn. Passing is only permitted if unavoidable, and the game ends when both players pass consecutively, or when the board is full. That’s it.
Play NECNON online against a human or a virtual opponent at Stephen Tavener’s wonderful Ai Ai site: http://mrraow.com/.index.php/aiai-home/aiai/ .
The twin protocols, NEC and NON, are acronyms for 'Not Even Close' and 'No Odd Neighbours'. The difference between them, as their names quirkily suggest, is that in NEC you may never lay a stone next to an even number of enemy stones, whereas in NON it’s odd numbers that are off limits. Either way, a placement next to no enemy stones at all is fine.
NECNON is a very close cousin to the classic game of Go. Contributing stones alternately to a grid whose cells may be either hexagonal or square, the players (Black and Green) gradually fill up the playing space. The objective is to deprive enemy groups (including enemy singletons) of ‘air’ – i.e., of the vacant adjacent cells which in Go would be called ‘liberties’. At the end, any groups thus ‘smothered’ score points for the smotherer at the rate of one per stone, and the player with more points wins. If scores are level the game is drawn.
Note: NECNON is a pure placement game; no capturing occurs during play.
A great deal of variety stems from a series of decisions made before play begins: whether to choose hexagons or squares; what size of board to use; and whether to go for NEC, or NON, or NEC versus NON. In all cases, Black (who starts) lays one stone on the initially empty board, and thereafter both players lay two at every turn. Passing is only permitted if unavoidable, and the game ends when both players pass consecutively, or when the board is full. That’s it.
Play NECNON online against a human or a virtual opponent at Stephen Tavener’s wonderful Ai Ai site: http://mrraow.com/.index.php/aiai-home/aiai/ .
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