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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Néstor Romeral Andrés
-
아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
헥스도미니업은 네스토르게임즈가 설정한 더블세븐 바이너리 코딩 헥스도미노를 사용하는 게임이다.
이중 7개의 바이너리 코딩 육각형은 인접한 두 개의 육각형으로 구성된 36개의 타일을 포함한다. 이 집합은 표준 ‘pips’ 대신 특수한 동심 이진 표현을 사용합니다. 중심 핍은 1, 작은 원은 2, 큰 원은 4입니다.
헥스도미니업은 같은 디자이너가 도미네이션에서 파생한 2~4인용 게임이다.
Hexdominup에는 두 가지 유형의 배치가 있습니다. 두 경우 모두 타일은 가상의 육각형 격자와 정렬되어야 합니다.
‘상승 및 배치: 같은 레벨의 인접한 두 타일 위에 배치하여 배치된 타일의 번호(기호)가 아래의 기호(각각 지지 타일 중 하나)와 일치하도록 한다.
‘확장’ 배치: 타일이 테이블에 배치되고 이미 배치된 하나 이상의 타일에 인접해 배치됩니다. 인접한 육각형들의 값이 일치하지 않아도 됩니다.
게임 방법
타일을 아래쪽을 향하게 하여 플레이어 사이에 무작위로 배포합니다(도미노처럼).
더블 세븐을 가진 플레이어는 플레이 표면 가운데에 더블 세븐을 놓는 것으로 시작합니다.
두 번째 플레이어부터 시작하여, 게임 종료 조건에 도달할 때까지 시계 반대 방향으로 돌아가며 다음 단계를 수행한다.
만약 당신이 적어도 하나의 타일로 등반 배치를 할 수 있다면, 그렇게 해야 합니다. 배치가 합법적인 경우 배치할 타일을 선택할 수 있습니다. 더 이상 상승 배치를 할 수 없을 때까지 이 동작을 반복합니다.
하나 이상의 타일이 남아 있으면 배치를 확장하십시오.
차례가 끝날 때 남은 타일이 없을 경우, 사용자가 승리하고 게임이 종료됩니다. 하지만, 다른 선수들은 그들이 원하면 2위, 3위, 4위를 결정하기 위해 경기를 계속할 수 있습니다.
변형: 미제르 헥스도미니업. 이 변형에서는 먼저 타일이 소진된 플레이어가 지게 됩니다.
—출판사의 설명
이중 7개의 바이너리 코딩 육각형은 인접한 두 개의 육각형으로 구성된 36개의 타일을 포함한다. 이 집합은 표준 ‘pips’ 대신 특수한 동심 이진 표현을 사용합니다. 중심 핍은 1, 작은 원은 2, 큰 원은 4입니다.
헥스도미니업은 같은 디자이너가 도미네이션에서 파생한 2~4인용 게임이다.
Hexdominup에는 두 가지 유형의 배치가 있습니다. 두 경우 모두 타일은 가상의 육각형 격자와 정렬되어야 합니다.
‘상승 및 배치: 같은 레벨의 인접한 두 타일 위에 배치하여 배치된 타일의 번호(기호)가 아래의 기호(각각 지지 타일 중 하나)와 일치하도록 한다.
‘확장’ 배치: 타일이 테이블에 배치되고 이미 배치된 하나 이상의 타일에 인접해 배치됩니다. 인접한 육각형들의 값이 일치하지 않아도 됩니다.
게임 방법
타일을 아래쪽을 향하게 하여 플레이어 사이에 무작위로 배포합니다(도미노처럼).
더블 세븐을 가진 플레이어는 플레이 표면 가운데에 더블 세븐을 놓는 것으로 시작합니다.
두 번째 플레이어부터 시작하여, 게임 종료 조건에 도달할 때까지 시계 반대 방향으로 돌아가며 다음 단계를 수행한다.
만약 당신이 적어도 하나의 타일로 등반 배치를 할 수 있다면, 그렇게 해야 합니다. 배치가 합법적인 경우 배치할 타일을 선택할 수 있습니다. 더 이상 상승 배치를 할 수 없을 때까지 이 동작을 반복합니다.
하나 이상의 타일이 남아 있으면 배치를 확장하십시오.
차례가 끝날 때 남은 타일이 없을 경우, 사용자가 승리하고 게임이 종료됩니다. 하지만, 다른 선수들은 그들이 원하면 2위, 3위, 4위를 결정하기 위해 경기를 계속할 수 있습니다.
변형: 미제르 헥스도미니업. 이 변형에서는 먼저 타일이 소진된 플레이어가 지게 됩니다.
—출판사의 설명
Hexdominup is a game that uses the Double-seven binary-coding hexdominoes set by Nestorgames.
Double-seven binary-coding hexdominoes includes 36 tiles (with numbers from 0 to 7) composed of two adjacent hexagons. Instead of the standard ‘pips’, this set uses a special concentric binary representation. A central pip equals 1, a small circle equals 2 and a big circle equals 4.
Hexdominup is a game for 2 to 4 players, derived from Dominup, by the same designer.
There are two types of placements in Hexdominup. In both cases the tile must be aligned with an imaginary hexagonal grid:
‘Climb’ placement: The tile is placed atop two adjacent tiles of the same level, so that the numbers (symbols) of the placed tile match the symbols underneath (one of each supporting tile).
‘Expand’ placement: The tile is placed on the table and adjacent to at least one tile already placed. The values of adjacent hexagons don’t need to match.
How to play
Randomly distribute the tiles face-down among the players (as in dominoes).
The player with the double-7 starts by placing it in the middle of the playing surface.
Starting with the second player, players take turns in anticlockwise order doing all of the following steps in order until the game end condition is reached:
If you can make a climb placement with at least one of your tiles, then you must do so. You can choose which tile to place, as long as the placement is legal. Repeat this action until you can’t make any more climb placements.
If you have at least one tile left, then make one expand placement.
If, at the end of your turn, you have no tiles left, then you’ve won and the game ends. However, the other players can continue playing to determine 2nd, 3rd, and 4th place if they wish.
Variant: Misere Hexdominup. In this variant, the player who runs out of tiles first loses.
—description from the publisher
Double-seven binary-coding hexdominoes includes 36 tiles (with numbers from 0 to 7) composed of two adjacent hexagons. Instead of the standard ‘pips’, this set uses a special concentric binary representation. A central pip equals 1, a small circle equals 2 and a big circle equals 4.
Hexdominup is a game for 2 to 4 players, derived from Dominup, by the same designer.
There are two types of placements in Hexdominup. In both cases the tile must be aligned with an imaginary hexagonal grid:
‘Climb’ placement: The tile is placed atop two adjacent tiles of the same level, so that the numbers (symbols) of the placed tile match the symbols underneath (one of each supporting tile).
‘Expand’ placement: The tile is placed on the table and adjacent to at least one tile already placed. The values of adjacent hexagons don’t need to match.
How to play
Randomly distribute the tiles face-down among the players (as in dominoes).
The player with the double-7 starts by placing it in the middle of the playing surface.
Starting with the second player, players take turns in anticlockwise order doing all of the following steps in order until the game end condition is reached:
If you can make a climb placement with at least one of your tiles, then you must do so. You can choose which tile to place, as long as the placement is legal. Repeat this action until you can’t make any more climb placements.
If you have at least one tile left, then make one expand placement.
If, at the end of your turn, you have no tiles left, then you’ve won and the game ends. However, the other players can continue playing to determine 2nd, 3rd, and 4th place if they wish.
Variant: Misere Hexdominup. In this variant, the player who runs out of tiles first loses.
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