-
BGG랭킹
BGG전체 : 17982
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-90 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
> 임무
그리도폴리스 게임즈는 전통적인 평면 게임의 틀을 깨고 3D로 창의적으로 생각할 수 있도록 도전하기 위해 설립되었다. 이러한 독창적인 사고방식은 그리도폴리스를 재미있는 전략 게임뿐만 아니라 STEM & 학습을 위한 강력한 도구로 만든다.
> 인트로
그리도폴리스는 3차원 전략 게임이다. 체커나 체스를 해본 적이 있다면, 그 생각을 할 수 있을 것이다. 우리는 지금 3D로 게임을 하고 있습니다. 이것은 여러분이 어느 방향으로든 움직이고 점프하며 놀 수 있다는 것을 의미합니다! 여러 레벨에서 수평, 수직 및 대각선 – 플러스를 이동할 수 있습니다. 혁신적인(그러나 놀랍도록 단순한) 구조 시스템을 사용하여, 게임 플레이는 그리드 세트라고 불리는 3차원 공간에서 일어난다. 또한 다른 게임과 달리 그리드 세트는 역동적이고 게임 진행 중에 변화합니다.
그리도폴리스 게임 —와 시스템 —는 또한 유연하고 모듈식이며 확장 가능하다. 그리드 세트는 게임을 확장하거나 규칙을 변경하거나 처음부터 자신만의 새로운 게임을 발명하기 위해 언제든지 다시 구성할 수 있습니다. 유일한 제한은 여러분의 상상력입니다!
> 목표/목표
그리도폴리스의 목표는 당신이 마지막 남은 사람이거나 시간이 다 될 때까지 당신의 적수를 잡는 것이다. 당신은 다른 사람들을 뛰어넘어 잡습니다.
점프한 마커는 모두 캡처되어 게임에서 나옵니다. 멀티 점프를 사용하여 한 번에 두 명 이상의 상대를 잡으십시오.
> 게임 플레이
이동 중
시작 마커를 폰이라고 합니다. 이것은 한 번에 한 패드만 움직일 수 있고 절대 뒤로 가지 않습니다.
폰은 킹게라이저로 표시된 상대방의 홈 행에 도달하면 킹이 된다. 졸을 뒤집으면 이제 왕이 된다 킹은 한 번에 두 개의 패드를 움직일 수 있고 어느 방향으로든 움직일 수 있습니다. 우와.
3D로 점프하기
점프 캡처 이동은 ‘직선’ 규칙을 따라야 한다. 세 개의 포인트(또는 패드)를 연속으로 생각해 보세요: 시작 지점, 점프하는 상대 지점, 그리고 착지 지점.
기타 이동
하이퍼패드 : 이 패드들은 텔레포터와 같다. 그리드 세트의 다른 하이퍼 패드에 ‘beamed’를 가져오려면 1에 착륙하십시오. 그 놀이기구는 모두 같은 움직임의 일부입니다.
가미카제 : 격자 밖에서 놀아라! 점프할 때 착지할 곳이 없어도 이 희생 동작으로 상대를 잡을 수 있다. 두 마커가 동일한 레벨에 있어야 하며 두 마커가 모두 제거되어야 합니다.
그리드 세트 구축(또는 축소!)
게임을 시작할 때 각 플레이어는 10개의 추가 그리드 세트를 받는다. 언제든지 다음과 같은 두 가지 방법으로 그리드 세트를 변경할 수 있습니다. (참고: 이것은 사용자의 차례입니다.)
Add-a-pad : 언제든지 그리드 세트를 늘립니다! 여분의 패드 중 하나를 연결하여 그리드 세트를 수평 또는 수직으로 확장합니다.
차단 상자 : 그리드 집합을 축소합니다! 이 부분을 사용하여 패드를 차단하고 나머지 게임에서는 패드를 사용하지 않습니다.
"더 많이요!
이것은 그리도폴리스 게임 시스템의 첫 번째 게임일 뿐이다. 또한 그리드 세트의 레이아웃을 변경하고, 규칙을 조정하고, 새 부품을 추가하고, 처음부터 자신만의 오리지널 게임을 만들 수도 있습니다. 더블 와우.
—디자이너의 설명
그리도폴리스 게임즈는 전통적인 평면 게임의 틀을 깨고 3D로 창의적으로 생각할 수 있도록 도전하기 위해 설립되었다. 이러한 독창적인 사고방식은 그리도폴리스를 재미있는 전략 게임뿐만 아니라 STEM & 학습을 위한 강력한 도구로 만든다.
> 인트로
그리도폴리스는 3차원 전략 게임이다. 체커나 체스를 해본 적이 있다면, 그 생각을 할 수 있을 것이다. 우리는 지금 3D로 게임을 하고 있습니다. 이것은 여러분이 어느 방향으로든 움직이고 점프하며 놀 수 있다는 것을 의미합니다! 여러 레벨에서 수평, 수직 및 대각선 – 플러스를 이동할 수 있습니다. 혁신적인(그러나 놀랍도록 단순한) 구조 시스템을 사용하여, 게임 플레이는 그리드 세트라고 불리는 3차원 공간에서 일어난다. 또한 다른 게임과 달리 그리드 세트는 역동적이고 게임 진행 중에 변화합니다.
그리도폴리스 게임 —와 시스템 —는 또한 유연하고 모듈식이며 확장 가능하다. 그리드 세트는 게임을 확장하거나 규칙을 변경하거나 처음부터 자신만의 새로운 게임을 발명하기 위해 언제든지 다시 구성할 수 있습니다. 유일한 제한은 여러분의 상상력입니다!
> 목표/목표
그리도폴리스의 목표는 당신이 마지막 남은 사람이거나 시간이 다 될 때까지 당신의 적수를 잡는 것이다. 당신은 다른 사람들을 뛰어넘어 잡습니다.
점프한 마커는 모두 캡처되어 게임에서 나옵니다. 멀티 점프를 사용하여 한 번에 두 명 이상의 상대를 잡으십시오.
> 게임 플레이
이동 중
시작 마커를 폰이라고 합니다. 이것은 한 번에 한 패드만 움직일 수 있고 절대 뒤로 가지 않습니다.
폰은 킹게라이저로 표시된 상대방의 홈 행에 도달하면 킹이 된다. 졸을 뒤집으면 이제 왕이 된다 킹은 한 번에 두 개의 패드를 움직일 수 있고 어느 방향으로든 움직일 수 있습니다. 우와.
3D로 점프하기
점프 캡처 이동은 ‘직선’ 규칙을 따라야 한다. 세 개의 포인트(또는 패드)를 연속으로 생각해 보세요: 시작 지점, 점프하는 상대 지점, 그리고 착지 지점.
기타 이동
하이퍼패드 : 이 패드들은 텔레포터와 같다. 그리드 세트의 다른 하이퍼 패드에 ‘beamed’를 가져오려면 1에 착륙하십시오. 그 놀이기구는 모두 같은 움직임의 일부입니다.
가미카제 : 격자 밖에서 놀아라! 점프할 때 착지할 곳이 없어도 이 희생 동작으로 상대를 잡을 수 있다. 두 마커가 동일한 레벨에 있어야 하며 두 마커가 모두 제거되어야 합니다.
그리드 세트 구축(또는 축소!)
게임을 시작할 때 각 플레이어는 10개의 추가 그리드 세트를 받는다. 언제든지 다음과 같은 두 가지 방법으로 그리드 세트를 변경할 수 있습니다. (참고: 이것은 사용자의 차례입니다.)
Add-a-pad : 언제든지 그리드 세트를 늘립니다! 여분의 패드 중 하나를 연결하여 그리드 세트를 수평 또는 수직으로 확장합니다.
차단 상자 : 그리드 집합을 축소합니다! 이 부분을 사용하여 패드를 차단하고 나머지 게임에서는 패드를 사용하지 않습니다.
"더 많이요!
이것은 그리도폴리스 게임 시스템의 첫 번째 게임일 뿐이다. 또한 그리드 세트의 레이아웃을 변경하고, 규칙을 조정하고, 새 부품을 추가하고, 처음부터 자신만의 오리지널 게임을 만들 수도 있습니다. 더블 와우.
—디자이너의 설명
> MISSION
Gridopolis Games was founded to break the mold of traditional flat ‘bored’ games and challenge you to think creatively in 3D. This original way of thinking makes Gridopolis not just a fun strategy game, but also a compelling tool for STEM & learning.
> INTRO
Gridopolis is a three-dimensional strategy game. If you have ever played checkers or chess, you get the idea. Only now, we are playing in 3D. This means you can move and jump and play in any direction! You can move horizontally, vertically, and diagonally – plus across multiple levels. Using an innovative (yet amazingly simple) structural system, game play happens in a three-dimensional space called a grid-set. And, unlike other games, the grid-set is dynamic and changes during play.
The Gridopolis game — and system — is also flexible, modular and expandable. Grid-sets can be re-configured at any time to expand the game, change the rules, or even invent your own brand new game from scratch. The only limit is your imagination!
> GOAL / OBJECTIVE
The goal of Gridopolis is to capture your opponents until you are the last one left or time runs out. You capture others by jumping over them.
Any marker that gets jumped is captured and comes out of the game. Use a multi-jump to capture more than one opponent on a single turn!
> GAME PLAY
MOVING
Starting markers are called pawns. These can only move one pad at a time and never go backwards.
A pawn becomes a king when it reaches the opponent's home-row, marked by a kingerizer. Flip your pawn and you are now a king. A king gets to move two pads at a time AND can move in any direction. Wow.
JUMPING in 3D
Any jump-capture move must follow the ‘straight-line’ rule. Think of three points (or pads) in a row: your starting point, the opponent you are jumping over, and your landing point.
OTHER MOVES
Hyper-pad : these pads are like teleporters. Land on one to get ‘beamed’ to any other hyper-pad on the grid-set. The ride is all part of the same move.
Kamikaze : play outside the grid-set! If you have nowhere to land when jumping, you can still capture an opponent with this sacrifice move. Both markers must be on the same level and both are removed.
BUILD (or SHRINK!) the GRID-SET
At the beginning of a game, each player gets ten extra grid-set parts. At any time, you can change the grid-set in the following two ways. (NOTE : This counts as your turn.)
Add-a-pad : grow the grid-set at any time! Connect one of your extra pads to expand the grid-set horizontally or vertically.
Blocker-box : shrink the grid-set! Use this part to block a pad, taking it out of order for the rest of the game.
SO MUCH MORE!
This is just the first game in the Gridopolis Game System. You can also change the layout of the grid-set, tweak the rules, add new parts, and even create your own original game from scratch. Double wow.
—description from the designer
Gridopolis Games was founded to break the mold of traditional flat ‘bored’ games and challenge you to think creatively in 3D. This original way of thinking makes Gridopolis not just a fun strategy game, but also a compelling tool for STEM & learning.
> INTRO
Gridopolis is a three-dimensional strategy game. If you have ever played checkers or chess, you get the idea. Only now, we are playing in 3D. This means you can move and jump and play in any direction! You can move horizontally, vertically, and diagonally – plus across multiple levels. Using an innovative (yet amazingly simple) structural system, game play happens in a three-dimensional space called a grid-set. And, unlike other games, the grid-set is dynamic and changes during play.
The Gridopolis game — and system — is also flexible, modular and expandable. Grid-sets can be re-configured at any time to expand the game, change the rules, or even invent your own brand new game from scratch. The only limit is your imagination!
> GOAL / OBJECTIVE
The goal of Gridopolis is to capture your opponents until you are the last one left or time runs out. You capture others by jumping over them.
Any marker that gets jumped is captured and comes out of the game. Use a multi-jump to capture more than one opponent on a single turn!
> GAME PLAY
MOVING
Starting markers are called pawns. These can only move one pad at a time and never go backwards.
A pawn becomes a king when it reaches the opponent's home-row, marked by a kingerizer. Flip your pawn and you are now a king. A king gets to move two pads at a time AND can move in any direction. Wow.
JUMPING in 3D
Any jump-capture move must follow the ‘straight-line’ rule. Think of three points (or pads) in a row: your starting point, the opponent you are jumping over, and your landing point.
OTHER MOVES
Hyper-pad : these pads are like teleporters. Land on one to get ‘beamed’ to any other hyper-pad on the grid-set. The ride is all part of the same move.
Kamikaze : play outside the grid-set! If you have nowhere to land when jumping, you can still capture an opponent with this sacrifice move. Both markers must be on the same level and both are removed.
BUILD (or SHRINK!) the GRID-SET
At the beginning of a game, each player gets ten extra grid-set parts. At any time, you can change the grid-set in the following two ways. (NOTE : This counts as your turn.)
Add-a-pad : grow the grid-set at any time! Connect one of your extra pads to expand the grid-set horizontally or vertically.
Blocker-box : shrink the grid-set! Use this part to block a pad, taking it out of order for the rest of the game.
SO MUCH MORE!
This is just the first game in the Gridopolis Game System. You can also change the layout of the grid-set, tweak the rules, add new parts, and even create your own original game from scratch. Double wow.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
580
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
451
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
386
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
354
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18