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BGG랭킹
BGG전체 : 939
ABSTRACTS : 29
FAMILYGAMES : 229 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.13 / 5
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디자이너
Steffen Benndorf
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아티스트
Christian Opperer
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인원
게임 소개
오하나미는 1에서 120까지의 번호가 매겨진 120장의 카드들로 구성되어 있으며, 각각의 카드에는 4개의 기호 중 하나가 새겨져 있다. 경기는 3라운드로 진행되며, 매 라운드 종료 시 보너스 득점에 더해 매 라운드 종료 시마다 득점을 기록한다.
라운드가 시작되면, 각 플레이어는 10장의 카드를 받게 된다. 각 플레이어는 두 장의 카드를 선택하고 남은 카드를 왼쪽으로 넘긴다. 모든 플레이어가 동시에 자신의 카드를 공개하고 그 중 0, 1, 2를 개인 카드 행에 사용할지 결정합니다. 행을 시작할 때 아무 카드나 사용할 수 있습니다. 기존 행에 카드를 추가하려면 해당 카드가 행의 가장 높은 카드보다 높거나 가장 낮은 카드보다 낮아야 합니다. 플레이어는 최대 3줄의 카드를 가질 수 있다. 사용하지 않는 카드는 폐기하십시오.
선수들은 10장의 카드를 할 때까지 드래프트, 패스, 플레이 과정을 반복한다. 1라운드가 끝나고, 선수들은 그들의 행에서 블루카드 한 장당 3점을 받는다.
10장의 카드를 새로 받아 2라운드를 시작하고, 다시 2장의 카드를 선택한 후 나머지를 오른쪽으로 넘긴다. 선수들은 2라운드가 끝날 때 블루카드 한 장당 3점, 그린카드 한 장당 4점을 획득하며 이미 가지고 있는 열을 계속 쌓는다.
3라운드의 경우, 플레이어는 10장의 카드와 패스를 다시 한 번 왼쪽으로 받는다. 이 라운드가 끝나면 선수들은 다시 한번 블루카드와 그린카드로 점수를 매기는 한편, 그들의 행에 있는 그레이카드 한 장당 7점을 받는다. 또한 각 선수는 분홍색 벚꽃 카드로 점수를 기록하는데, 이 카드들은 피라미드형 득점 구조를 가지고 있다: 1 카드 = 1 포인트, 2 카드 = 3, 3 카드 = 6 등. 총점이 가장 높은 사람이 승리합니다!
라운드가 시작되면, 각 플레이어는 10장의 카드를 받게 된다. 각 플레이어는 두 장의 카드를 선택하고 남은 카드를 왼쪽으로 넘긴다. 모든 플레이어가 동시에 자신의 카드를 공개하고 그 중 0, 1, 2를 개인 카드 행에 사용할지 결정합니다. 행을 시작할 때 아무 카드나 사용할 수 있습니다. 기존 행에 카드를 추가하려면 해당 카드가 행의 가장 높은 카드보다 높거나 가장 낮은 카드보다 낮아야 합니다. 플레이어는 최대 3줄의 카드를 가질 수 있다. 사용하지 않는 카드는 폐기하십시오.
선수들은 10장의 카드를 할 때까지 드래프트, 패스, 플레이 과정을 반복한다. 1라운드가 끝나고, 선수들은 그들의 행에서 블루카드 한 장당 3점을 받는다.
10장의 카드를 새로 받아 2라운드를 시작하고, 다시 2장의 카드를 선택한 후 나머지를 오른쪽으로 넘긴다. 선수들은 2라운드가 끝날 때 블루카드 한 장당 3점, 그린카드 한 장당 4점을 획득하며 이미 가지고 있는 열을 계속 쌓는다.
3라운드의 경우, 플레이어는 10장의 카드와 패스를 다시 한 번 왼쪽으로 받는다. 이 라운드가 끝나면 선수들은 다시 한번 블루카드와 그린카드로 점수를 매기는 한편, 그들의 행에 있는 그레이카드 한 장당 7점을 받는다. 또한 각 선수는 분홍색 벚꽃 카드로 점수를 기록하는데, 이 카드들은 피라미드형 득점 구조를 가지고 있다: 1 카드 = 1 포인트, 2 카드 = 3, 3 카드 = 6 등. 총점이 가장 높은 사람이 승리합니다!
Ohanami consists of a deck of 120 cards that are numbered from 1-120, with each card having one of four symbols on it. The game lasts three rounds, with players scoring at the end of each round, in addition to bonus scoring at the end of the game.
At the start of a round, each player receives a hand of ten cards. Each player chooses two cards, then passes the remaining cards to the left. All players reveal their cards at the same time, then decide whether to use 0, 1, or 2 of them in personal rows of cards. When you start a row, you can use any card; to add a card to an existing row, that card must be higher than the row's highest card or lower than the lowest one. A player can have at most three rows of cards. Discard any cards you don't use.
Players repeat this drafting, passing, and playing process until they have played ten cards. The first round ends, and players now receive 3 points for each blue card in their rows.
Players then receive a new hand of ten cards to start round 2, once again choosing two cards and passing the rest, but now to the right. Players continue building on the rows that they already have, scoring 3 points for each blue card and 4 points for each green card at the end of round two.
For round three, players have ten more cards and pass cards to the left once again. At the end of this round, players once again score for their blue and green cards, while also receiving 7 points for each gray card in their rows. Additionally, each player scores for their pink cherry blossom cards, with these cards having a pyramidal scoring structure: one card = 1 point, two cards = 3, three cards = 6, etc. Whoever has the highest total score wins!
At the start of a round, each player receives a hand of ten cards. Each player chooses two cards, then passes the remaining cards to the left. All players reveal their cards at the same time, then decide whether to use 0, 1, or 2 of them in personal rows of cards. When you start a row, you can use any card; to add a card to an existing row, that card must be higher than the row's highest card or lower than the lowest one. A player can have at most three rows of cards. Discard any cards you don't use.
Players repeat this drafting, passing, and playing process until they have played ten cards. The first round ends, and players now receive 3 points for each blue card in their rows.
Players then receive a new hand of ten cards to start round 2, once again choosing two cards and passing the rest, but now to the right. Players continue building on the rows that they already have, scoring 3 points for each blue card and 4 points for each green card at the end of round two.
For round three, players have ten more cards and pass cards to the left once again. At the end of this round, players once again score for their blue and green cards, while also receiving 7 points for each gray card in their rows. Additionally, each player scores for their pink cherry blossom cards, with these cards having a pyramidal scoring structure: one card = 1 point, two cards = 3, three cards = 6, etc. Whoever has the highest total score wins!
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