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  • 인원

    1-5 명

    BGG추천: 1-5 명
  • 게임시간

    40-100 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.25 / 5

게임 소개

Genesia는 카드 뽑기 시스템과 플레이어 간의 많은 상호작용을 포함하는 배치와 문명의 빠른 게임입니다.

좀 더 자세히 말하자면, 이 게임은 대략 고대, 중세, 근대에 해당하는 세 시대에 걸쳐 행해진다. 각 연령이 시작될 때 플레이어는 그 나이부터 6장의 카드를 받은 다음, 현재 연령에 사용할 수 있도록 5장의 카드를 초안한다. 각 나이에는 성장, 확장, 공격, 엔드 —의 4가지 단계가 있으며 카드에는 언제 플레이가 가능하고 언제 파워가 발휘되는지 보여주는 아이콘이 포함되어 있다. 당신은 또한 한 시대를 시작할 때 15개의 동전을 받습니다. 각 단계 내에서 선수들은 선수 순서에 따라 자신이 원하는 모든 행동을 취하고, 결국 모든 플레이어가 통과하면 다음 단계가 시작된다. 차례 중에 언제든지 카드를 손에서 버리고 적립금에서 동전 4개를 꺼내시면 됩니다. 위상은 다음과 같습니다.

• Growth: 이 단계의 아이콘을 보여주는 카드(필요한 경우 비용을 지불)를 하고 원하는 만큼 많은 클랜을 모집하세요. 각 클랜당 2개씩을 지불하고 당신의 고향이나 (나중에) 당신의 도시들 중 하나에 두세요. 각 플레이어는 자신만의 게임 보드를 가지고 있으며, 모든 플레이어 보드는 공유 & 인용구를 둘러싸고 있다.Genesia" 보드.

• 확장: 이전과 같이, 적절한 아이콘을 가진 카드를 플레이하거나, 각 코인의 클랜을 2개씩 모집하거나, 원하는 만큼 클랜을 이동할 수 있습니다. (II세에서는 클랜 토큰 스택을 공간당 1코인에 이동할 수 있지만) 거주 지역을 통과하여 1개의 추가 통행료를 지불할 수 있습니다. 그러나 플레이어의 고향을 제외하고 해당 지역에서는 플레이어의 여러 클랜이 거주할 수 있습니다.

• 공격: 다른 모든 플레이어와 동시에 전쟁/평화 토큰을 공개합니다. 모든 플레이어가 평화를 선택한 경우 이 단계는 종료됩니다. 그렇지 않은 경우 전쟁을 선택한 각 플레이어는 정확히 한 번의 공격을 수행하여 자신의 부족이 포함된 영역과 적은 부족이 지배하는 인접 영역을 선택합니다. 1에서 공격 지역의 클랜 수까지 숫자를 선택한 다음 각 지역에서 해당 클랜을 제거하십시오. 방어하는 지역에 도시가 있고, 더 이상 씨족이 없으면, 씨족 하나를 제거하여 도시를 포위하고, 다른 씨족으로 바꿀 수 있습니다. 상대가 해당 영역에서 제거되면 공격 영역에서 이 공간으로 원하는 수의 클랜을 이동할 수 있습니다.

각 "war" 플레이어가 한 번 더 공격을 하면 플레이어들은 다시 한 번 전쟁/평화 토큰을 동시에 공개하며 모든 플레이어가 평화를 나타낼 때까지 위의 과정을 반복합니다.

• End: 도시가 없는 지역에 최소한 두 개의 씨족이 있다면, 이제 그 지역에 당신의 도시 중 하나를 배치하는 것입니다. 그런 다음 원하는 카드를 "로 치면 됩니다.각각 4개의 코인을 위해 다른 모든 카드를 폐기하는 End of Age" 아이콘. 이번 라운드의 진행 점수 "지금까지 플레이한 모든 발명 카드뿐만 아니라 End of Age" 카드도 있습니다.

3세 이후에는 진행 점수를 합산해 자신이 점령한 외국 대륙의 각 지역별 2점, 점유한 지역(1-15·중부 게네시아 지역이 가장 가치 있음)별 점수를 매기고 비밀 목표를 달성하면 점수를 매긴다. 총점을 가장 많이 획득한 사람이 승리합니다!
Genesia is a quick-playing game of placement and civilization that includes a card-drafting system and a lot of interaction between players.

In more detail, the game is played over three ages, which roughly correspond to ancient times, medieval times, and the modern era. At the start of each age, players receive six cards from that age, then draft a hand of five cards for use in the current age. Each age has four phases — growth, expansion, attack, end — and the cards include icons that show when they can be played and when their powers take effect. You also receive 15 coins at the start of an age. Within each phase, players take all the actions they want in player order, eventually passing, and once all players have passed, the next phase begins. At any time during your turn, you can discard a card from your hand and take 4 coins from the reserve. The phases are:

• Growth: Play cards that show this phase's icon (paying their cost, if required) and recruit as many clans as you wish, paying 2 coins for each and placing it in your homeland or (in later ages) in one of your cities. Each player has their own game board, with all player boards surrounding a shared "Genesia" board.

• Expansion: As before, play cards with the proper icon, recruit clans for 2 coins each, or move your clans as much as you wish, paying 1 coin for each space than an individual clan moves (although in age III you can move a stack of clan tokens for 1 coin per space); when moving, you can pass through occupied regions, paying that player an additional toll of 1 coin, but you cannot stop on those regions, except for a player's homeland, which can house any number of clans from any number of players.

• Attack: Simultaneously reveal your war/peace token with all other players. If everyone has chosen peace, this phase ends; otherwise, each player who has chosen war performs exactly one attack, choosing a region that contains your clans and an adjacent region controlled by an opponent that contains fewer clans. Choose a number from 1 up to the number of clans in your attacking region, then remove that many clans from each region. If the defending region has a city and no more clans, you can remove one of your clans to besiege the city and replace it with one of your own. If the opponent has now been removed from that region, you can move any number of clans from the attacking region to this space.

Once each "war" player has attacked once, players once again simultaneously reveal their war/peace token, repeating the process above until all players reveal peace.

• End: If you have at least two clans in a region without a city, you now place one of your cities in that region. Then you play any cards you wish with an "End of Age" icon, discarding all other cards for 4 coins each. Score progress points for this round's "End of Age" cards as well as all invention cards you've played to date.

After three ages, you sum progress points, score 2 points for each region on a foreign continent you occupy, score points for every region you occupy (1-15, with the central Genesia regions being most valuable), and score points if you achieved your secret objective. Whoever scored the most total points wins!

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